جذاب ترین آبشارهای اروپا کدامند؟

محبوبه رستمی
محبوبه رستمی سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
جذاب ترین آبشارهای اروپا کدامند؟

آبشارها بخشی جدایی‌ناپذیر از جاذبه‌های گردشگری بیشتر کشورهای جهان محسوب می‌شوند. قاره اروپا تعداد زیادی آبشار کوچک و بزرگ دارد که زیبایی برخی از آن‌ها هوش از سر شما می‌برد. 

ده‌ها آبشار متنوع در جهان وجود دارد که هرکدام شایستگی‌های خود را دارند، در این میان اما قاره‌ی همیشه سبز اروپا برخی از  متمایزترین و زیباترین آبشارهای جهان را درون خود جای داده است. آبشارهایی که هرکدام به خاطر ویژگی‌های خاصی منحصر به فرد جلوه می‌کنند.

با این وجود، همه‌ی این آبشارها در یک مورد با هم اشتراک دارند: زیبایی. با اطمینان می‌توان گفت قاره‌ی اروپا به خاطر  داشتن چنین آبشارهایی باید به خود ببالد.

۱۰. کرکا، کرواسی

آبشار کرکا

آبشار کرکا در واقع یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری کرواسی محسوب می‌شود. این آبشار از اجتماع حدود ۲۰ آبشار کوچک تشکیل شده است که در کنار همدیگر چشم‌اندازهای بی‌نظیری را خلق کرده‌اند.

آبشار کرکا

خوشبختانه شنا کردن در آب‌های این ناحیه آزاد است که تجربه‌ی آن خالی از لطف نیست. یکی دیگر از راه‌های هیجان‌انگیزی که می‌توانید از جاذبه‌های این ناحیه دیدن کنید، قایق‌سواری است که در نوع  خود تجربه‌ی نو و منحصر به فردی به شمار می‌رود.

آبشار کرکا

۹. لانگ فوسن (Langfossen)، نروژ

آبشار لانگ فوسن

وین فوسن بلندترین آبشار اروپا و ششمین آبشار مرتفع جهان در نروژ به شمار می‌رود، اما احتمالا آبشار بسیار زیبای لانگ فوسن تاثیرگذارترین آبشار این کشور باشد. برخلاف بسیاری از آبشارهای نروژ که درگیر تولید انرژی برق شده‌اند، این آبشار هنوز مانند قدیم به نظر می‌رسد و آزادانه از روی صخره‌های سنگی پایین می‌ریزد.

آبشار لانگ فوسن

عبور از پلی که روبروی این آبشار  قرار دارد، یکی از بهترین تجربه‌های ممکن در سفر به نروژ است. به خصوص اگر به عکاسی در نقاط بکر و زیبا علاقه‌مند هستید نباید فرصت دیدن این آبشار را از دست بدهید.

۸. آبشار راین، سوئیس

آبشار راین

اگرچه آبشار راین در مقایسه با دیگر آبشارهای این لیست ارتفاع کمتری دارد، اما به همان نسبت هم از پهنای بیشتری برخوردار است. ابن آبشار بر روی رودخانه‌ با عرض ۱۵۲ متر گسترده شده است.

آبشار راین

در طول تابستان که برف‌های نشسته روی قله‌ی کوه‌های اطراف، آب می‌شود، حجم بسیار زیادی آب از این آبشار عبور می‌کند که چهره‌ای خشن به آن می‌بخشد. یکی از بهترین نواحی برای تماشای آبشار در روی قایق جایی است که قادر به دیدن قلعه‌های ورث و لائوفن هستید. همچنین چندین نقطه در دو طرف آبشار برای تماشای اطراف و گرفتن عکس‌های ماندگار وجود دارد

۷. آبشار ترم دی ساتنیا (Terme di Saturnia)، ایتالیا

آبشار ترم دی ساتنیا

این آبشار در نزدیکی روستایی به نام ساتنیا در ایتالیا قرار دارد. آبشار ترم دی ساتنیا با خاصیت زمین گرمایی دارای چندین حمام طبیعی آب گرم است که از دوران رومی‌ها تا به امروزه بسیار پرطرفدار هستند. در طول تاریخ هزاران نجیب زاده در این آب‌ها حمام کرده‌اند.

آبشار ترم دی ساتنیا

چندین آبشار کوچک در این ناحیه وجود دارد که برای تماشا و بهره بردن از برخی از آن ها باید مقداری هزینه بپردازید. با این وجود برخی از آن‌ها رایگان هستند و شما می‌توانید آزادانه از مزایای آن‌ها استفاده کنید. حمام کردن در این آبشار تجربه‌ای لذت‌بخش و به یاد ماندنی است که در صورت سفر به این منطقه به شما توصیه می‌کنیم

۶. گلیوفرافوس (Gljúfrafoss)، ایسلند

آبشار گلیوفرافوس

در زبان ایسلندی گلیوفرافوس به معنی دره عمیق با آبشار است. از آنجایی که آبشار زیبای گلیوفرافوس درون یک غار فرو می‌ریزد، چشم اندازی بسیار حیرت انگیز و مرموز در اطراف آن پدید آمده است. راه دسترسی به این آبشار به هیچ وجه آسان نیست.

آبشار گلیوفرافوس

برای این کار باید از میان یک شکاف باریک درن یک صخره عبور کرده و وارد غاری شوید که آبشار به درون آن فرو می‌ریزد. با این حال به شما اطمینان می‌دهیم تحمل سختی مسیر کاملا ارزشش را دارد. تماشای ریزش حجم زیادی از آب به درون یک غار که مشخص نیست از کجا سرچشمه می‌گیرد، تجربه‌ای به واقع دیدنی است که به هیچ وجه نباید از دست داد.

فقط مطمئن شوید کفش ضد آب و لباس مناسب به همراه داشته باشید

۵. آبشار بیگار (Bigar Waterfall)، رومانی

آبشار بیگار

آبشار بیگار اغلب در میان زیباترین و غیر معمول ترین آبشارهای جهان قرار می‌گیرد. ریزشگاه این آبشار در اطراف یک مخروط سنگی با پوشش خزه‌ای جمع شده است که به صدها جریان کوچک‌تر تقسیم می‌شود.

آبشار بیگار

این ویژگی ظاهری بسیار خیره‌کننده به آبشار بخشیده است. آبشار شگفت‌انگیز بیگار، در طبیعت محافظت شده‌ی کوه‌های آنینا قرار دارد. جریان‌های چشمه‌ی زیرزمینی از غاری در  بالادست آبشار  نشات می‌گیرند و سپس به درون رودخانه‌ی مینیس (Minis) می‌ریزند. برای دسترسی به این غار بهتر است کفش‌های مناسب و ضد آب بپوشید.

۴. آبشار پلیوا (Pliva Waterfall)، بوسنی و هرزگویین

آبشار پلیوا

آبشار پلیوا، آبشاری ۲۱ متری با چشم‌اندازی بسیار زیبا است که روستای Jajce در پس‌زمینه‌ی آن به چشم می‌خورد و تا تپه‌ای ادامه دارد، باعث شده است تا این جاذبه‌ی زیبای طبیعی در میان منحصر به فردترین آبشارهای اروپا قرار بگیرد.

آبشار پلیوا

به همه‌ی این‌ها، بناهای تاریخی روستا را اضافه کنید تا به زیبایی خیره‌کننده این ناحیه بیشتر پی ببرید. در پایین دست رودخانه‌ای که در امتداد آبشار قرار دارد، می‌توانید آسیاب‌های آبی کوچکی را ببینید که به نوعی امضای این منطق به شمار می‌روند.

قدمت بسیاری از این کلبه‌های آسیاب‌دار به قرن نوزدهم میلادی در دوره‌ی امپراتوری اتریش-مجارستان باز می‌گردد.  این آسیاب‌ها امروزه دیگر کاربرد واقعی خود را از دست داده‌اند اما به زیبایی مناظر این ناحیه می‌افزایند

۳. پارک د سنت پونز (Parc de Saint-Pons)، فرانسه

پارک د سنت پونز

آبشار پارک د سنت پونز در جنوب فرانسه واقع شده است و حدود یک ساعت از شهر مارسی فاصله دارد. مسیر منتهی به این آبشار ناشناخته‌های زیادی دارد و حدود یک تا دو ساعت پیاده‌روی برای رسیدن به آن نیاز است که کاملا ارزشش را دارد.

پارک د سنت پونز

این مسیر با ماشین حدود نیم ساعت به طول می‌انجامد. خود آبشار ظاهر زیبایی دارد، اما شاید آنچه این جذابیت را بیشتر می‌کند، کلیسای قرن سیزدهمی فرقه سیسترسی با نام د سنت پونز باشد که از قرن پانزدهم متروکه شده، بدین معنی که این مکان تا به امروز دست نخورده باقی مانده است.

۲. آبشار گولفوس، ایسلند

آبشار گولفوس

گولفوس یا آبشار طلایی، جاذبه‌ای ارزشمند در کشور ایسلند است که حتما باید از آن دیدن کنید. این آبشار از یخچال طبیعی لانگ یوکول (Lángjökull Glacier) سرچشمه می‌گیرد. نام گولفوس برگرفته از رنگ آب آبشار، هنگام درخشش نور خورشید در آن می‌آید که به رنگ طلایی است.

این آبشار مجموعه‌ای از سه آبشار است که هرکدام ارتفاعی قابل توجه دارد و در مجموع چشم اندازی بی نظیر را می‌سازند که در کمتر جایی از دنیا نمونه‌ی مشابه دارد. اگرچه بحث زیادی سر قرار دادن یک نیروگاه برق آبی در مسیر جریان آب آبشار مطرح است، اما خوشبختانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

بنابراین امروزه می‌توان آبشار گولفوس را در بکرترین حالت خود تماشا کرد. این آبشار یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعی اروپا و جهان را رقم می‌زند.

۱. آبشار گائوسادالر (Gásadalur)، جزایر فارو

آبشار گائوسادالر

جزایر فارو دارای تعدادی روستای کوچک است که در سراسر طبیعت بکر و رازآلود آن پراکنده‌ شده‌ و در مجموع به همراه کوه‌های واگار، با قرار گرفتن در پس زمینه‌ی آبشار مرتفع  گائوسادالر، برخی از زیباترین چشم‌اندازهای جهان را می‌آفرینند.

آبشار گائوسادالر

این آبشار از روی لبه‌ی صخره‌ای با شیب عمودی سقوط می‌کند. جزایر فارو و آبشار زیبای گائوسادالر را برای یک بار هم که شده باید ببینید. تماشای آسمان شب، در محیط اطراف آبشار و روستا همزمان با شنیدن صدای پرخروش  ریزش آبشار ، که قدرت طبیعت را به رخ ما می کشد، تجربه ای حیرت انگیز است که هیچگاه از خاطرتان نخواهد رفت.

محیط زیبای این ناحیه برای بسیاری یادآور دنیای پر از شگفتی سرزمین میانه و اساطیر نورث خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع pandotrip

دیدگاه