مکزیک: ششمین کشور پربازدید جهان در لیست UNWTO

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۵
مکزیک: ششمین کشور پربازدید جهان در لیست UNWTO

کشور مکزیک، با صعود در لیست سازمان گردشگری جهانی (UNWTO)، به عنوان ششمین کشور پر بازدید جهان، شناخته شد.

انریکو پنا نیتو (Enrique Pena Nieto)، رییس جمهوری کشور مکزیک اعلام کرد که کشور مکزیک، در لیست سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، هم‌اکنون دارای رتبه ششمین کشور پربازدید جهان است.

کشور مکزیک بر اساس محاسبات سازمان جهانی گردشگری، از سال ۲۰۰۳ تاکنون، از رتبه ۱۵ام به رتبه ششم، ارتقا پیدا کرده است که این پیشرفت، نشان از رشد ۶۲ درصدی دارد.

سال گذشته، حدود ۳۹٫۳ میلیون گردشگر خارجی از کشور مکزیک بازدید کردند که نسبت به سال گذشته، ۱۲ درصد افزایش داشته است. مکزیک علی‌رغم یک سال پر چالش در بیشتر مناطق کشور، شاهد رشد خوبی بوده است.

سازمان گردشگری مکزیک می‌گوید، افزایش تعداد بازدیدکنندگان به علت سرمایه‌گذاری کشور مکزیک در توسعه مقاصد جدید و موجود کشور، متنوع کردن محصولات گردشگری و شراکت با شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها و صنعت گردشگری، بوده است.

اگرچه امسال، هیچ هشداری از جانب وزارت گردشگری ایالات متحده آمریکا وجود نداشته است، اما کشور مکزیک کماکان در حال تلاش برای تامین امنیت برای مسافرانی است که در کشورشان اقامت دارند. دولت کینتانا رو (Quintana Roo)، ایالتی در جنوب شرقی کشور مکزیک، اخیرا اقدامات دیگری را برای کاهش احتمال وقوع حوادث در مقصد گردشگری خود اتخاذ کرده است؛ اقداماتی چون نظارت و مراقبت ۲۴ ساعته در ترمینال‌های دریایی پلایا دل کارمن (Playa del Carmen) و کزومل (Cozumel) و همچنین آشکارسازهای فلزات برای موارد مشکوک در مسافران، چمدان‌ها و بارها.

اخیرا، بزرگ‌ترین مقاصد بین‌المللی گردشگری مکزیک، هیچ محدودیتی برای سفر ندارند. هدف مکزیک، رسیدن به ۵۰ میلیون نفر گردشگر در سال ۲۰۲۱ است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه