انتخاب کوله پشتی مناسب برای بانوان در سفر

محبوبه رستمی
محبوبه رستمی دوشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰
انتخاب کوله پشتی مناسب برای بانوان در سفر

انتخاب تجهیزات خوب برای سفر می‌تواند تجربه‌ی شما را از گشت و گذار در جای جای دنیا تا حد زیادی دلپذیرتر کند. اگر شما هم مثل من معتقدید که به همراه داشتن یک کوله پشتی مناسب بهتر از یک چمدان شیک است این مطلب را از دست ندهید.

انتخاب یک کوله پشتی مناسب در سفرهای خارج از کشور بسیار حائز اهمیت است، چرا که در طولانی مدت شما را کمتر خسته خواهد کرد و امکان استفاده راحت از اتوبوس را به شما می‌دهد.

زنان، فیزیک متفاوتی در قیاس با مردان دارند و بسیاری به این موضوع توجه نمی‌کنند. کوله‌ پشتی‌های متفاوتی وجود دارند که انتخاب یک گزینه‌ی  مناسب، به خصوص اگر قبلا تجربه نداشته‌اید می‌تواند کمی مشکل باشد. در این مطلب راه‌های انتخاب یک کوله پشتی مناسب را با هم مرور خواهیم کرد.

ویژگی‌های کلیدی یک کوله پشتی مناسب

۱. اندازه

اندازه کوله پشتی

واحد اندازه‌ در کوله پشتی‌ها معمولا بر اساس لیتر محاسبه می‌شود. به عنوان مثال وقتی می‌گویند Kelty Redwing ۴۴ یعنی کوله پشتی ۴۴ لیتر ظرفیت دارد. به هر حال در این مورد خرید کوله پشتی به میزان نیاز و راحتی شما بستگی دارد.

نکته‌ی بسیار مهم این است که باید بین نیازتان و میزان باری که در طولانی مدت قادر به حمل آن هستید به نحوی تعادل برقرار کنید، چرا که یک کوله پشتی با ظرفیت زیاد را اگر تا حد نهایی آن پر کنید، ممکن است نتوانید برای ساعات طولانی آن را با خود حمل کنید یا اینکه برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس به مشکل بر بخورید.

برای بانوان احتمالا کوله‌ پشتی‌های ۴۰ تا ۵۵ لیتری گزینه‌ی مناسبی باشد. با این حال بهتر است خودتان یکی یکی سایزهای متفاوت را بررسی کنید و گزینه‌ی مناسب توان جسمی و نیازتان را انتخاب کنید.

۲. کوله پشتی زنانه

کوله پشتی مناسب زنان

تفاوت بسیاری بین کوله پشتی‌های مناسب زنان و کوله پشتی‌های مناسب مردان وجود دارد. به طور کلی در کوله پشتی‌های مردانه وزن بار بیشتر روی شانه‌ها می‌افتد اما در کوله پشتی‌های زنانه وزن بار اغلب روی اطراف کفل (چرا که اغلب از کفل مردان بزرگ‌تر است) می‌افتد. علاوه بر این اغلب، زن‌ها شانه‌های باریک‌تر و تنه‌های بلندتر دارند.

بنابراین کوله پشتی‌های زنانه و مردانه تنها در نوع رنگ بندی متفاوت نیستند و این تفاوت از نظر فیزیولوژیکی هم در آن‌ها وجود دارد. البته این بدین معنی نیست که شما نباید دنبال کوله پشتی‌های مردانه باشید چرا که ممکن است برخی از کوله پشتی‌های مردانه برای شما مناسب‌تر باشند. در نهایت این به خود شما بستگی دارد که کوله پشتی مناسب شرایط فیزیکی و جسمی خود را انتخاب کنید.

۳. زی‍‍‍‍‍‍‍پ

دو نوع اصلی از کوله پشتی وجود دارد: بالا بازشو و جلو بازشو. بالا بازشوها دقیقا همانگونه هستند که نامیده می‌شوند. از سمت بالا به درون کوله دسترسی دارید. بدین معنی که اگر وسیله‌ای در کف کوله پشتی دارید برای دسترسی به آن باید همه وسایل را کنار بزنید. این روزها کوله پشتی‌های جلو بازشو رایج‌تر هستند و روز به روز به تولیدات آن‌ها اضافه می‌شود.

در این گونه کوله پشتی‌ها معمولا یک زیپ در بالا، یک زیپ در روبرو و یکی هم در پایین و گاهی هم در طرفین تعبیه می‌شود تا به راحتی به همه‌ی وسایل دسترسی داشته باشید.

۴. دی پک

کوله پشتی مناسب سفر

دی پک در واقع یک کوله پشتی کوچک است که می‌توان آن را از کوله پشتی اصلی جدا کرد. این کوله پشتی‌ها برای گشت و گذار روزانه در اطراف شهر بسیار مناسب هستند. برخی از کوله پشتی‌ها چنین ویژگی دارند.

۵. برند

کوله پشتی مناسب

در انتخاب کوله پشتی، نوع برند چندان مهم نیست و بیشتر باید به نیاز خودتان توجه کنید. با این حال برخی ترجیح می‌دهند از برندهای مشهوری همچون آسپری، کلتی یا نورف فیس، سالیوا، کمپ، لاو آلپاین و بقیه برندهای مشهور استفاده کنند. همه‌ی این برندها انواع کوله پشتی را متناسب با سلیقه اشخاص مختلف و کاربردهای متنوع تولید می‌کند. در نهایت انتخاب هر کدام به خودتان بستگی دارد.

۶. قیمت

متاسفانه کوله پشتی در رده‌ی محصولات نسبتا گران قیمت جای می‌گیرد؛ اما اگر به خوبی جستجو کنید می‌توانید با قیمتی پایین‌تر کوله‌ پشتی مناسب خودتان را از میان برندهای مشهور هم پیدا کنید. نکته‌ی حائز اهمیت این است که کوله پتشی را که خریداری می‌کنید احتمالا برای ۴ یا ۵ سال مورد استفاده قرار خواهید داد بنابراین در انتخاب یک کوله پشتی مناسب که در طولانی مدت شما را آزار ندهد خیلی روی قیمت‌ها حساسیت به خرج ندهید.

در نهایت می‌توانید با جستجوی سایت های فروشگاهی و آگاهی از تخفیف‌های اعمال شده در زمان مناسب کوله پشتی مناسب خود را با قیمتی مقرون به صرفه‌تر تهیه کنید.

توصیه‌ برای خرید کوله پشتی

قبل از اینکه یک کوله پشتی بخرید حتما آن را امتحان کنید. ما در ادامه برخی از دستور العمل‌های مناسب برای خرید یک کوله پشتی خوب را خواهیم گفت اما باور کنید بهترین راه این است که خودتان آن‌ها را امتحان کنید.

برخی از فروشندگان اجازه می‌دهند که شما نه تنها کوله پشتی را امتحان کنید بلکه با قرار دادن وسایل سنگین در آن‌ها میزان راحتی کوله پشتی را هم بسنجید. بعد از این کار با کوله پشتی مقداری در فروشگاه قدم بزنید و همه‌ی جوانب آن را سنجیده و اگر مناسب شما بود آن را خریداری کنید.

انتخاب کوله پشتی مناسب بر اساس فیزیک زنان

اگرچه زنان عموما شانه‌هایی باریک‌تر از مردان دارند اما لزوما همیشه چنین نیست. اگر یک کوله پشتی را امتحان کردید و متوجه شدید که بندهای آن گردن شما را اذیت می‌کند بهتر است کوله‌هایی با بندهای باریک‌تر را امتحان کنید. اول از همه سعی کنید کوله  پشتی مناسب خودتان را در میان محصولات مخصوص مردان پیدا کنید.

می‌توانید نگاهی به کوله پشتی‌های برند گرگوری بیندازید که نسبت به دیگر برندها توجه بیشتری به بند کوله پشتی دارد. محبوب‌ترین کوله پشتی‌های این شرکت در میان زنان Deva 60 و Jade 53 یا 63 packs هستند. 

اگر تنه کوتاه با باسن متوسط یا پهن دارید، بهتر است نگاهی به کوله‌ پشتی‌های مدل Trail 40 یا Trail 65 برند REI بیاندازید. برخی از کوله پشتی‌ها را می‌توان تنظیم کرد و به سایزهای مختلفی تغییر داد. مسلما این نوع کوله پشتی‌ها قابلیت تطبیق زیادی با ناحیه کمر و شانه‌ها دارند. این نوع کوله پشتی‌ها بیشتر برای زمانی مناسب است که چند نفر تمایل دارند از یک کوله پشتی استفاده کنند.

به طور کلی زنان زمانی که شانه‌های پهن و تنه ای بلند دارند، بهتر است در میان کوله پشتی‌های مردانه برای جنس دلخواهشان جستجو کنند. با این حال اگر کفلی متوسط تا پهن دارید ممکن است به خاطر اینکه اغلب وزن به جای کفل روی شانه‌ها می‌افتد، کمی احساس ناراحتی کنید. ارتفاع کوله پشتی‌های مخصوص زنان نسبت به کوله‌های مردانه کوچک‌تر بوده و تناسب بیشتری با فیزیک زنانه دارند.

مطالب مرتبط:

منبع pandotrip

دیدگاه