راه اندازی دفتر جهانی گردشگری سلامت توسط Airbnb

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۵
راه اندازی دفتر جهانی گردشگری سلامت توسط Airbnb

Airbnb تلاش می‌کند تا با معرفی راه‌حل‌های فراگیر، مزایای ناشی از مسافرت را به طور یکسان بین همه‌ی جوامع تقسیم کند و در نتیجه از کسب و کارهای کوچک و ساکنان محلی همه‌ی بخش‌های جهان حمایت کند.

Airbnb، دفتر گردشگری سلامت را با هدف مدیریت گردشگری محلی، معتبر و پایدار در کشورها و شهرهای سراسر جهان راه‌اندازی کرده است و به موازات راه‌اندازی این دفتر، اطلاعاتی را منتشر کرده است که مزایای گردشگری سلامت را برای میزبانان، مهمانان و شهرهای مختلف جهان نشان می‌دهد. همچنین اعلام شد که یک شورای مشورتی جدید متشکل از رهبران صنعت گردشگری از نقاط مختلف جهان نیز تشکیل شده است.

از ۱۰ سال پیش که این شرکت تاسیس شد، مسافرین مقصدها و محله‌های جدیدی را به غیر از مسیرهای معمول گردشگری کشف کردند و در نتیجه، این شرکت توانست منافع اقتصادی گردشگری را برای کسب و کارهای کوچک و ساکنان محلی در همه‌ی نقاط جهان به ارمغان بیاورد. Airbnb تلاش می‌کند تا از طریق مشارکت، برگزاری برنامه‌ها و رویدادها، قدرت اقتصادی جوامع را توسعه بخشد، امکان سفر به اماکن کمتر شناخته شده را فراهم کند و از عادات مسافرتی زیست محیطی حمایت کند.

در زمان کنونی که سفر و گردشگری سریع‌تر از سایر بخش‌های اقتصادی رشد می‌کند، باید شرایطی را فراهم کرد که مردم بیشتری از منافع آن بهره‌مند شوند. Airbnb جایگزینی سالم برای مسافرت‌های جمعی که طی دهه‌های متوالی شهرها را با تهدید روبه‌رو کرده است ارائه می‌دهد تا منفت‌های حاصل از مسافرت را به طور یکسان تقسیم کند.

کریس لهان، رئیس سیاست‌گذاری جهانی Airbnb، می‌گوید:

Airbnb از نوعی از گردشگری حمایت می‌کند که محلی، معتبر، متنوع، فراگیر و پایدار است. این شرکت با استفاده از درآمد میزبانان؛ توانایی ما برای ترویج گردشگری در مکان‌هایی که بیشتر از بقیه نیازمند آن هستند و مزیت‌های پایدار و ذاتی میزبانی، تلاش می‌کند روشی از مسافرت را ترویج کند که بیشترین مزیت را برای مقصدها، ساکنان و مسافران – به طور یکسان – فراهم کند.

دفتر گردشگری سلامت Airbnb

گردشگری سلامت

خانه یوشینو سدار (The Yoshino Cedar House)

این شرکت در حال حاضر چند طرح ابتکاری را برای ترویج گردشگری سلامت در دست انجام دارد. «جو جبیا» (Joe Gebbia)، یکی از بنیانگذاران شرکت Airbnb و مدیر اجرایی آن، در سال گذشته خانه‌ی یوشینو سدار (Yoshino Cedar House) را در روستایی افتتاح کرد به علت سالخورده بودن جمعیت آن، نرخ پایین تولد و خروج ساکنان جوان از آن به تدریج در حال از بین رفتن بود. بعد از باز شدن این خانه، ۷۰ شغل در آن جامعه‌ی کوچک ایجاد شده و یوشینو از صدها مهمان از ۳۲ کشور مختلف پذیرایی کرده است. دفتر گردشگری سلامت همچنان توجه خود را معطوف بازسازی روستاها – از روستاهای کوچک ایتالیا گرفته تا حومه‌ی شهر چین – کرده است تا به بهره‌مندی از مزایای اقتصادی گردشگری در مناطقی که خواهان حضور مسافران بیشتر در جوامع خود در منطقه‌ی خود به شیوه‌ای پایدار و محلی است، کمک کند.

در پروژه دیگری برای ترویج گردشگری سلامت، Airbnb با همکاری دانشکده بازرگانی دانشگاه کیپ تاون، میزبانی اجلاس سفر آفریقا در سپتامبر ۲۰۱۸ را به عهده خواهد داشت. این نشست سه روزه، متفکران مبتکر را از سراسر قاره گرد هم جمع کرده است تا در مورد تاثیر فناوری در شکل‌گیری گردشگری پایدار و فراگیر که به جوامع فقیرنشین در آفریقا کمک می‌کند، با یکدیگر به تبادل نظر بپردازند. این نشست همچنین بر چگونگی ایجاد یک گردشگری انعطاف‌پذیر که در صورت کمبود منابع بتواند از شهرها و روستاها حمایت کند، تاکید خواهد کرد.

Airbnb همچنین به برگزاری رویدادهای بزرگ به شیوه‌ای پایدار کمک می‌کند. پژوهشی که پس از بازی‌های تابستانی ۲۰۱۶ توسط انجمن جهانی اقتصاد در ریودوژانیرو برگزار شد، گزارش می‌دهد که این شهر نیاز به ساخت ۲۵۷ هتل دارد تا برای میزبانی از شرکت‌کنندگان در این بازی‌ها اتاق کافی در اختیار داشته باشند. برای آخرین بازی‌های زمستانی که در کره‌ی جنوبی برگزار شد، ۱۵٬۰۰۰ مهمان از Airbnb برای اقامت استفاده کردند که به معنی اضافه کردن ۷٬۵۰۰ اتاق در هتل‌ها بود. روی هم رفته، میزبانان این منطقه بیش از ۲٬۳۰۰٬۰۰۰ (۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار) به دست آوردند که ۹۷٪ مبلغی بود که هزینه کرده بودند و مطمئن شدند که نقدینگی از کشور خارج نشده و ساکنین محلی در منطقه باقی مانده‌اند.

گردشگری سلامت

Airbnb اطلاعات جدیدی منتشر کرده است که حاکی از اثرات مثبت این حرکت در سطح جهان است.

شیوه‌ی سفر سالم Airbnb نیز دارای تاثیر مثبت و معنی‌داری در شهرها و کشورهای جهان بوده است. این شرکت اطلاعات ۳۰۰ شهر و ۸۰ کشور برتر در سال ۲۰۱۷ را در راستای تعهد خود نسبت به رعایت شفافیت در جوامع محلی منتشر کرده است که مزایای گردشگری سلامت را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، داده ها در ایالات متحده نشان می‌دهد که:

  • ایالات متحده، جامعه‌ای متشکل از میزبانانی فعال است که مسافران را از بیش از ۱۵۰ کشور به این‌جا فراخوانده و از آن‌ها در خانه‌های خود پذیرایی می‌کنند.
  • در ایالات متحده، یک میزبان معمولی در حدود ۷٬۲۹۶ دلار به ازای ۴۳ روز اجاره‌ی مکان خود درآمد کسب می‌کند که درآمد قابل ملاحظه‌ای برای افراد و خانواده‌های معمولی محسوب می‌شود.
  • ایالات متحده در سال گذشته از ۳۱٬۰۰۰٬۰۰۰ (۳۱ میلیون) مهمان پذیرایی کرد و بیش از ۳۸٬۰۰۰٬۰۰۰ (۳۸ میلیون) مسافر از این کشور به مقصدهای دیگر سفر کردند و با جوامع آن سوی مرزها و فرهنگ‌ها رابطه برقرار کردند.

همچنین، Airbnb اطلاعات جدیدی در مورد چگونگی حمایت Airbnb از گردشگری سالم در سراسر جهان منتشر کرده است:

  • ٪۸۸ از میزبانان Airbnb در سراسر جهان از شیوه‌های سبز در میزبانی استفاده کرده‌اند، مانند استفاده از مواد پاک کننده سبز، بازیافت زباله، تشویق مهمان به استفاده از حمل و نقل عمومی و نصب پانل‌های خورشیدی.
  • ٪۷۹ از مهمانان گفتند که به این دلیل از Airbnb استفاده کردند که می‌خواستند مانند یک فرد محلی زندگی کنند و ۶۶٪ از مهمانان گفتند که مزایای زیست محیطی اقامت در یک خانه‌ی مشترک، عاملی مهم در انتخاب Airbnb بوده است.
  • ٪۸۹ از مهمانان گفتند که Airbnb را انتخاب کردند چون اقامت در سطح شهر خیلی راحت‌تر از هتل‌ها است و
  • ٪۴۴ از مهمانان، پول‌های خود در همان محلی که در آن اقامت کرده بودند، خرج کردند.
  • ٪۵۳ از مهمانان، پولی را که با استفاده از Airbnb صرفه‌جویی کرده بودند، در کسب و کارهای شهرها و محله‌هایی که از آن‌ها بازدید کردند، خرج کردند.

اخبار جدید انجمن مشاوره گردشگری Airbnb

airbnb

ترویج گردشگری سلامت و پایدار از اهمیت ویژه‌ای برای صنعت در حال رشد گردشگری برخوردار است. بر اساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC)، صنعت گردشگری از ۳۱۳ میلیون شغل حمایت می‌کند و ۱۰٪ از تولید ناخالص داخلی جهان را تولید می‌کند. در حالی که Airbnb یک مسیر ذاتا سلامت برای سفر است، این کمیته یک هیئت مشاوره‌ی گردشگری تشکیل داده است تا به شکل‌گیری چشم‌انداز و فعالیت‌های بلند مدت این شرکت، برای اطمینان از این‌که Airbnb راه حلی برای مقابله با ازدحام گردشگران ناشی از سفرهای جمعی است، کمک کند.

هیئت مشاوره گردشگری شامل متفکران گردشگری جهانی و رهبران سیاسی است که این صنعت را طی سال‌ها مدیریت کرده‌اند:

  • دیوید اسکوزیل، مدیر اجرایی شرکت EON Reality و رئیس سابق و مدیر عامل شورای جهانی سفر و گردشگری
  • طالب ریفایی، دبیر کل سابق سازمان جهانی گردشگری ملل متحد
  • روزت روگامبا، مدیر عامل شرکت «Songa Africa and Amakoro Lodge» و مدیرکل سابق گردشگری رواندا
  • پروفسور هون باب کار، وزیر سابق امور خارجه‌ی استرالیا و نخست وزیر پیشین نیو ساوت ولز

با ثروتمندتر شدن جهان، مسافرت روز به روز آسان‌تر می‌شود. تا سال ۲۰۳۰، یک میلیارد نفر دیگر در طبقه‌ی متوسط ​​جهانی قرار خواهند گرفت و این افراد جدید با سفر کردن به دنبال افزایش افق‌های خود خواهند بود. تراکم گردشگری در برخی از مکان‌های بسیار مهم تبدیل به عاملی تهدیدکننده برای آینده‌ی این مکان‌ها شده است و باعث ایجاد ازدحام و شلوغی بیش از حد و کاهش کیفیت زندگی سالم برای ساکنان آن مناطق می‌شود.

دیوید اسکوزیل، عضو هیئت مدیره‌ی مشاوره‌ی گردشگری Airbnb می‌گوید:

Airbnb با ایجاد پیوند بین مهمان‌ها و مکان‌های جدید و جذب درآمد بیشتر برای ساکنان محلی، سازمانی پیشگام در عرصه‌ی گردشگری بوده است. گسترش گردشگران در نقاط مختلف جغرافیایی شهرها و کشورهای مختلف یک گام مهم برای حل مشکل ازدحام گردشگر است. من مشتاقانه خواهان همکاری بیشتر با آن‌ها هستم.

کریس لهان می‌گوید:

بسیار مفتخریم که شماری از رهبران برتر در صنعت گردشگری را در هیئت مدیره مشاور گردشگری خود جمع کرده‌ایم. آن‌ها، همگی، از رهبران موفق و معتبری هستند که برای ترویج گردشگری سلامت تلاش کرده‌اند. ما، به همراه اعضایی از چهار قاره‌ی مختلف، امیدواریم که دیدگاه‌های آن‌ها را در مورد راه‌حل‌های پیشگیری از ازدحام گردشگر بشنویم و از تخصص آن‌ها برای ترویج و هدایت گردشگری سالم در سرتاسر جهان بهره ببریم.

مطالب مرتبط:

منبع 4hoteliers

دیدگاه