در جزیره بورا بورا، غروب را از درون یک قایق خورشیدی تماشا کنید

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
در جزیره بورا بورا، غروب را از درون یک قایق خورشیدی تماشا کنید

تابه‌حال چیزی از جزیره بورا بورا شنیده‌اید یا عکسی از آن دیده‌اید؟ امکانات رفاهی این جزیره بیش از آن چیزی است که در عکس‌ها دیده می‌شوند. 

اگر دراز کشیدن روی ایوان‌های خانه‌های ییلاقی که چشم اندازشان به‌سمت آب‌های شفاف اقیانوسی است، شما را اقناع نمی‌کند، شاید استراحتگاه ساحلی در بورا بورا که از قایق‌های خورشیدی آینده‌نگری پرده‌برداری کرده که برای حمل و نقل مهمانان روی آب طراحی شده است، بتواند نظر شما را جلب کند.

این قایق که مروارید اوکئانوس نامیده می‌شود، اکنون در حال فعالیت در استراحتگاه ساحلی مروارید بورا بورا (Bora Bora Pearl Beach Resort) در جزیره‌ی «موتو تاویروا» (Motu Tevairoa) است. کلک‌های برقی هم مهمان‌ها را به سفری در سکوت محض می‌برند تا در طول روز، از این آبگیر نفس‌گیر بازدید کنند.

بورا بورا

این قایق که توسط شرکت «Soel Yachts» ساخته شده است، بخشی از برنامه‌ی پایدار این استراحتگاه است که در تلاش برای کاهش آلودگی و معرفی یک جایگزین سبز برای مهمانان، مورد حمایت وزرای پلی‌نزی فرانسه قرار گرفته است. لیندا برمبز، مدیر عامل شركت «Soel Yachts» گفت:

این ایده زمانی به ذهن ما رسید که به پلی‌نزی فرانسه سفر كردیم و دیدیم كه ترافیک قایق‌ها در طول روز باعث تباهی تعطیلات در آنجا شده است. آن‌ها به‌شدت هوا را آلوده می‌کردند و با سر و صدای‌شان، باعث آشفتگی فضا شده بودند.

پس از موفقیت این قایق و پذیرفته شدن آن در زندگی روزمره‌ی استراحتگاه، پیش‌بینی می‌شود که تعداد بیشتری از آن‌ها در سال آینده در این آب‌ها به حرکت درآیند.

بورا بورا

لیندا گفت:

گاهی اوقات مهمانان را به مکان‌های دورافتاده‌ای می‌برد تا قایق‌ها بتوانند در ساحل شنی پهلو بگیرند. این امکان برای مهمانان وجود دارد که به داخل آب بروند، روی قایق یک مهمانی برگزار کنند، یا ساعتی را در ساحل استراحت کنند.

ساحل مروارید بورا بورا، علاوه بر خانه‌های ییلاقی روی آب و مروارید اوکئانوس (Okeanos Pearl) و سوئیت‌های ساحلی با ویلاهای دارای استخر و باغ به‌همراه جکوزی‌هایی است که چشم‌اندازی به‌سمت «Mount Otemanu» دارند. درمجموع در این استراحتگاه، ۸۰ اتاق و ویلا وجود دارد و بازدیدکنندگانی که عاشق آب هستند هم می‌توانند از کایاک‌ها و دیگر تجهیزات قایق‌رانی آنجا استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه