آشنایی با مراحل پرواز، همه چیز در مورد سوار شدن به هواپیما

شایان شفایی
شایان شفایی چهار شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
آشنایی با مراحل پرواز، همه چیز در مورد سوار شدن به هواپیما

یکی از مراحل مهم پرواز، سوا شدن به هواپیما است. پیش از انجام این مرحله از پرواز لازم است نکاتی را مد نظر داشته باشید.

قبل از مراجعه به فرودگاه، نخستین و مهم‌ترین در هر سفر هوایی مرحله خرید بلیط هواپیما است. برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید با استفاده از کجارو می‌توانید بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را از بین پیشنهاد ده‌ها فروشنده معتبر بلیط در کشور یافته و به آسانی تهیه کنید.

پس از تهیه بلیط، مسافر در موعد مقرر باید جهت انجام مراحل پیش از پرواز به فرودگاه مراجعه کند. نکته قابل‌توجه اینکه پرواز از مراحل مختلفی تشکیل شده که هرکدام باید به‌درستی و به دقت طی شده و انجام شوند.

اولین مرحله از پرواز چک این نام دارد. برای اینکه این مرحله را به‌درستی طی کنید باید بلیط، کارت شناسایی و گذرنامه (در صورت نیاز) را به‌همراه داشته باشید؛ از گیت امنیتی عبور کنید؛ گیت پرواز خود را پیدا کنید و منتظر بمانید. از این نقطه به بعد مرحله سوار شدن به هواپیما شروع می‌شود. در این مرحله نکاتی وجود دارند که توجه به آن‌ها ضروری است.

منتظر بمانید تا زمان سوار شدن فرا برسد

مراحل پرواز هواپیما

حدود نیم ساعت پیش از تیک آف هواپیما، زمان سوار شدن به هواپیما فرا می‌رسد. مرحله سوار شدن به هواپیما در بخش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد. حتما کارت پرواز خود را چک کنید تا ببنید به چه صورت و از چه طریقی باید این مرحله را انجام دهید. در ادامه حتما به نکته زیر هم توجه کنید و آن را مد نظر قرار دهید:

  • در زمان سوار شدن به هواپیما، اول از همه مسافران بخش «درجه یک» یا «فرست کلاس» سوار می‌شوند و در ادامه مسافران بخش «درجه تجاری» یا «بیزینس کلاس» سوار خواهند شد و پس از آن افراد ناتوان و نوزادان سوار خواهند شد.

کارت پرواز خود را مجددا نشان دهید

مراحل پرواز هواپیما

پس از اینکه در صف سوار شدن منتظر ماندید، در انتهای کار یکی از مسئولان فرودگاه کارت پرواز شما را چک خواهد کرد. حتما به این نکته توجه داشته باشید که اگر پروازتان داخلی است، تنها کارت پروازتان چک می‌شود و نیازی به نشان دادن کارت شناسایی نخواهید داشت؛ اما اگر پروازتان بین‌المللی است، در کنار کارت پرواز، گذرنامه شما هم بررسی خواهد شد. پس از این مرحله همچنان کارت پرواز خود را آماده در دست داشته باشید چراکه بعضی اوقات ممکن است درون هواپیما هم مجددا کارت پروازتان توسط مهماندارن هواپیما چک شود.

به‌سمت راهرویی که به هواپیما منتهی می‌شود حرکت کنید

مراحل پرواز هواپیما

اکثر راهروهای منتهی به هواپیما مسیر کوتاهی دارند اما گاهی اوقات پیش می‌آید که با بعضی از راهروهای طولانی‌تر و حتی پیچ‌درپیچ‌تر مواجه شوید. راهرو را تا انتها طی کنید.

وارد هواپیما شوید

مراحل پرواز هواپیما

اگر نتوانستید صندلی خود را پیدا کنید می‌توانید از مهمانداران کمک بگیرید!

معمولا پس از چک شدن کارت پرواز و طی کردن راهرو منتهی به هواپیما، همچنان افراد جلوی شما حضور دارند پس ممکن است مجددا در صف قرار بگیرید تا سوار هواپیما شوید. شماره صندلی خود را چک کنید و صندلی مورد نظر را پیدا کنید. مطمئن شوید که در ردیف درستی قرار دارید و صندلی خود را به‌درستی پیدا کرده‌اید.

اگر در پیدا کردن صندلی خود مشکل دارید از سایر مسافران شماره ردیف و صندلی‌شان را بپرسید و با کمک آن‌ها صندلی خود را پیدا کنید. در نظر داشته باشید که اکثر مهمانداران پیش از پرواز مشغول آماده‌سازی مقدمات پرواز هستند اما اگر نتوانستید صندلی خود را پیدا کنید می‌توانید منتظر آن‌ها بمانید و از آن‌ها کمک بگیرید.

وسایل همراه خود را جا دهید

مراحل پرواز هواپیما

هنگامی که صندلی خود را پیدا کردید، کیف‌های کوچک خود را در پایین صندلی قرار دهید؛ سپس محفظه بالای سر خود را چک کنید و کیف بزرگ‌تر خود را در آنجا قرار دهید. شاید در قرار دادن کیف در محفظه بالای صندلی دچار مشکل شوید. در این صورت با مهمانداران صحبت کنید و از آن‌ها کمک بگیرید. هنگامی که وسایل خود را در محفظه قرار دادید روی صندلی بنشینید و کیف کوچک خود را در جلوی پا قرار دهید.

راحت بنشینید!

مراحل پرواز هواپیما

تمامی مراحل به‌درستی انجام شده‌اند. اکنون زمان آن فرا رسیده تا آرام و راحت بنشینید تا زمانی که به مقصد برسید. در طول پرواز بسته به نوع پروازتان ممکن است برای شما خوراکی یا نوشیدنی سرو شود. در صورت نیاز، سرویس‌های بهداشتی در جلو و عقب هواپیما قرار خواهند داشت. در صورت داشتن هرگونه سوالی در طول پرواز می‌توانید از مهمانداران کمک بگیرید و سوال بپرسید.

نظر شما در مورد سوار شدن به هواپیما چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع wikihow

دیدگاه