یک ترمینال جدید به فرودگاه شهر هوشی مین افزوده می‌شود

حمید گنجی
حمید گنجی چهار شنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
یک ترمینال جدید به فرودگاه شهر هوشی مین افزوده می‌شود

دولت ویتنام برنامه دارد تا یک ترمینال جدید مسافربری را به فرودگاه هوشی مین اضافه کند.

بر اساس اعلام اداره هواپیمایی کشور ویتنام، تا سال ۲۰۲۵ یک ترمینال مسافری جدید به فرودگاه Tan Son Nhat هوشی مین اضافه خواهد شد که آن را برای میزبانی از ۵۰ میلیون مسافر سالیانه آماده می‌کند. طرح گسترش ظرفیت فرودگاه هوشی مین با تایید شخص نخست وزیر و با همکاری شرکت فرانسوی ADP-Ingénierie صورت می‌گیرد.  

همچنین، یک زمین گلف که در شمال فرودگاه واقع شده و توسط ارتش ویتنام اداره می‌شود در سال ۲۰۲۵ بسته خواهد شد تا از این فضا برای مقاصد بارگیری هوایی و MRO استفاده شود. برخی از کارشناسان پیشنهاد داده بودند تا ترمینال جدید در محل زمین گلف ساخته شود، اما به دلیل قطع ارتباط با دو ترمینال موجود، ایده ساخت ترمینال در زمین گلف به سرانجام نرسید.

فرودگاه شهر هوشی مین در سال ۲۰۱۷ میزبان ۳۶ میلیون مسافر بود؛ این در حالی است که این فرودگاه فقط ظرفیت پذیرش ۲۵ میلیون مسافر را دارد. علاوه بر توسعه فرودگاه فعلی، دولت ویتنام قصد دارد یک فرودگاه بین‌المللی جدید را در شمال شهر و در Long Thanh بسازد.

پیش‌بینی می‌شود که فاز اول این پروژه در سال ۲۰۲۵ تکمیل شود. در این فاز، یک باند و یک ترمینال مسافربری جدید ساخته می‌شود که قادر به حمل ۲۵ میلیون مسافر و ۱,۲ میلیون تن بار در سال است. درحالی‌که هنوز عملیات ساخت و ساز این پروژه آغاز نشده، دولت ویتنام ساکنان اطراف محل ساخت ترمینال جدید را به نقطه‌ای دیگر انتقال داده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه