ساخت اولین اقامتگاه زیردریایی جهان

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان چهار شنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰
ساخت اولین اقامتگاه زیردریایی جهان

آیا دوست دارید در میان ماهی‌ها زندگی کنید؟ جزیره Conrad Maldives Rangali این رؤیا را برای شما محقق کرده است.

مالدیو از ایجاد یک اقامتگاه زیردریایی در اقیانوس هند خبر می‌دهد. طبق برنامه قرار است این اقامتگاه زیردریایی، در چهار ماه آخر سال ۲۰۱۸ تکمیل شود. این اقامتگاه می‌تواند هم‌زمان از ۹ مهمان در زیر دریا پذیرایی کند. مالدیو برای رستوران این اقامتگاه (به نام Ithaa) که همچنان اولین رستوران زیردریایی جهان است، ۱۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. طراحی مدرن این رستوران مشابه گنبد آبی آکریلیکی منحنی و دارای چشم‌انداز ۱۸۰ درجه‌ای زیر سطح اقیانوس است.

رستوران زیردریایی

یک مجموعه اقامتی دو طبقه در بالای سطح دریا قرار دارد و یک سوئیت با یک اتاق خواب، ۱۶ فوت زیر اقیانوس واقع شده است. سوئیت زیردریایی دارای یک اتاق خواب، اتاق نشیمن، پذیرایی و حمام است.

پله‌های مارپیچ، سوئیت را به اتاق‌های بالایی متصل می‌کند. طبقه بالا نیز دارای اتاق خواب دو نفره، حمام، سرویس بهداشتی، سالن ورزش، اتاق‌های امنیتی خصوصی، اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری است. طبقه دوم در جهت غروب آفتاب قرار دارد، در همین حال یک مکان ریلکسیشن در طرف دیگر ویلا وجود دارد که طلوع خورشید در آنجا اتفاق می‌افتد و یک استخر شنای بی‌نهایت دارد. در طبقه بالا همچنین یک اتاق خواب سلطنتی با حمام مجهز به چشم‌انداز اقیانوس وجود دارد.

Ahmed Saleem معمار و طراح اقامتگاه زیرزمینی، در بیانیه‌ای گفت:

ما تصمیم داریم تجربه‌ای جدید برای گردشگران جهانی فراهم کنیم. وجود یک اقامتگاه زیرزمینی باعث می‌شود مهمانان به گشت‌وگذار در مالدیو بپردازند و با زیبایی‌های جدید آن آشنا شوند و مهمانان را تشویق می‌کند که مالدیو را از یک جنبه کاملا جدید در زیر سطح دریا تماشا کنند. مجتمع ماراکا (Muraka) دومین سرمایه‌گذاری ما در معماری و فناوری زیر آب است. اولین تجربه ساخت مجتمع زیردریایی مربوط به رستوران Ithaa است که این ماه جشن سیزده سالگی این رستوران است. با توجه به تاریخچه غنی ما در زمینه مهمان‌نوازی لوکس و نوآورانه، ما افتخار می‌کنیم که همچنان در معماری پیشرفته باقی بمانیم.

هتل زیردریایی

مدیرکل این مجتمع، Stefano Ruzza افزود:

با توجه به ساخت اولین مجتمع اقامتگاهی زیردریایی در جهان ما همچنان برای تبدیل مالدیو به یک مقصد لوکس همراه با فرهنگ و طبیعت زیبا برای گردشگران جهانی تلاش می‌کنیم. ما بسیار هیجان‌زده هستیم که از اولین مجتمع زیردریایی منحصربه‌فرد در جهان، برای مهمانان در آینده، رونمایی کنیم و آن‌ها را با یک چشم‌انداز جدید از مالدیو همراهی کنیم.

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه