لحظات فراموش نشدنی در سواحل آلاباما

امید جعفری
امید جعفری جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
لحظات فراموش نشدنی در سواحل آلاباما

سواحل آلاباما با فراهم کردن امکاناتی همانند موسیقی زنده، گشت و گذار با دلفین‌ها و پاراسیلینگ،  توانسته است سالانه مسافران زیادی به خود جذب کند. در سفر به کشورهای حوضه خلیج مکزیک این ساحل را فراموش نکنید.

مناطق گردشگری و تفریحی بسیار زیادی در خط ساحلی خلیج مکزیک برای گردشگران مهیا شده است تا لحظاتی فراموش‌نشدنی برای آن‌ها در سواحلی همانند ساحل آلاباما رقم بخورد. از جمله این امکانات در ساحل آلاباما می‌توان به ماهی‌گیری از قایق، خوردن صدف‌های تازه دریایی در رستوران‌های شیک، غواصی در کناره دیواره مرجانی و غیره اشاره کرد.

۱. پارک ساحلی به‌معنای واقعی

استخرهای مخصوص جهت شنای حیوانات خانگی نظیر سگ در نظر گرفته شده است

مردم و گردشگران در مورد این پارک ساحلی اطلاع زیادی ندارند، چراکه دیدن این پارک و لذت بردن از آرامش آن، باعث خواهد شد بازار دیگر پارک‌های محلی به‌شدت کساد شود. این پارک دارای خط ساحلی به وسعت ۳٫۵ مایل (۵٫۶ کیلومتر) است. در کنار این ساحل، برای شما امکاناتی نظیر ماهیگیری و استخرهای مخصوص جهت شنای حیوانات خانگی نظیر سگ در نظر گرفته شده است. علاوه بر امکانات رفاهی، شما می‌توانید گونه‌های حیوانات بومی منطقه مانند پلیکان، لاک‌پشت، پروانه‌ها، سوسمار و ماهی‌های دریایی را مشاهده کنید.

پارک ساحلی

اگر از سکوت این ساحل خسته شدید، می‌توانید به ساحل مجاور که یک پارک شلوغ و پر از امکانات است، مراجعه کنید. به‌ازای پرداخت مبلغی ناچیز می‌توانید وارد غرفه‌های نمایشی و استخرهای تفریحی شوید و در نهایت به هتل خودتان برگردید. این دو ساحل می‌توانند برای شما برنامه کامل یک روز در ساحل آلاباما باشد.

۲. موسیقی زنده در ساحل

هر ساله در ماه می، سواحل گالف شورز تبدیل به سن آماده برای اجرای موسیقی‌ زنده می‌شود. سنی که درست وسط ساحل قرار دارد. انجمن هنگ اوت فست (Hangout Fest) در سال‌های گذشته توانسته است به‌عنوان بانی برگزاری این فستیوال‌ها از گروه‌های موسیقی و خوانندگان مشهوری همانند فوفایترز (Foo Fighters)، لنی کراویتر (Lenny Kravitz)، ویک اند (The Weeknd)، زک براون (Zac Brown) و کینگ او لئون (Kings of Leon) جهت اجرای زنده در این فستیوال استفاده کند.

موسیقی زنده در ساحل

اگر حوصله غوطه‌ور شدن در جمعیت را ندارید، به شما پیشنهاد می‌دهیم تا ننویی را بردارید و به کنار ساحل بروید. اگر ننو در اختیار ندارید به لطف جمعیت عظیم همیشه ننوهای خالی بسته به درختان وجود دارند. همچنین در گوشه و کنار ساحل صندلی‌های چوبی برای دراز کشیدن و حمام آفتاب گرفتن وجود دارد.

۳. غواصی در میان کشتی‌های غرق‌شده

رویاهای کودکی خودتان در مورد دزدان دریایی و کشتی‌های غرق شده در ساحل آلاباما دوباره زنده خواهند شد. در سال ۲۰۱۳ بنیاد احیای سواحل مرجانی، عمدا کشتی بزرگ لولو (LuLu) که از روی اسم خواهر بزرگ‌تر جیمی بوفت (Jimmy Buffett) نام‌گذاری شده بود را در آب‌های این ساحل غرق کرد. این کشتی در حال حاضر زیستگاه تمام‌عیاری برای حیوانات دریایی شده است. از جمله این موجودات می‌توان به هشت‌پاها، عروس‌های دریایی، خرچنگ‌ها، ستاره‌های دریایی اشاره کرد. برای رسیدن به محل غرق شدن کشتی نیاز به یک سفر ۹۰ دقیقه‌ای با قایق دارید. سپس در محل موردنظر به کمک غواص خودتان باید به عمق آب شیرجه بزنید.

پس از گذراندن وقت با کشتی غرق شده لولو و گشت زنی در اتاق‌های پر از آب و حیوانات دریایی، می‌توانید خودتان را در مجموعه رستوران‌ لوسی بوفت (Lucy Buffett) مهمان کنید. انتظار برای خوردن غذا در این مجموعه هم خالی از لطف نیست. در زمانی که شما منتظر حاضر شدن غذا هستید، می‌توانید از نمایشگاه‌های رقص، موسیقی زنده و سازه‌های دستی بومیان منطقه که برای فروش در آنجا جمع شده‌اند، دیدن کنید. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای شام و ناهار غذاهای محلی و بومی همین منطقه سفارش دهید تا مزه جدیدی از دریا را حس کنید.

۴. تعقیب دلفین‌ها زیر نور خورشید

اگر از جمله افرادی باشید که از دیدن درخشش نور خورشید روی پشت دلفین‌هایی که از آب بیرون می‌پرند، لذت نمی‌برید، دو تعریف متفاوت از شادی و خوشی با هم داریم. به شما پیشنهاد می‌کنیم هر کاری که می‌خواهید انجام دهید و سوار قایق شوید و به دیدن دلفین‌هایی بروید که در غروب آفتاب، روی آب بازی می‌کنند.

تعقیب دلفین‌ها زیر نور خورشید

دنبال کردن دلفین‌ها را می‌توان به‌وسیله کشتی‌های کروز یا موتورهای آبی انجام داد. پس از یک بازی جذاب با دلفین‌ها، می‌توانید شام را روی عرشه کشتی یا موتور آبی نوش جان کنید. با یک خرچنگ دریایی موافق هستید؟

۵. تنبل را بغل کنید و به بچه کانگوروها سلام دهید

شما می‌توانید از نزدیک یک تنبل را بغل بگیرید

انتظار شما از یک پارک ساحلی داشتن باغ‌وحش است؛ اما باید به شما بگوییم که این باغ‌وحش در پارک ساحلی فراتر از انتظارهای شما است. شما می‌توانید از نزدیک یک تنبل را بغل بگیرید، از کنار کانگورویی که بچه خودش را داخل کیسه‌ خوابش نگه داشته، عبور کنید. یک لیمور، مار یا هر چیز دیگر می‌تواند تا چند دقیقه شما را از فکر دنیا بیرون کند. شما حتی می‌توانید گونه‌ای از مورچه‌خوار را که نسلش رو به نابودی است را به آغوش بکشید، بی‌آنکه از تعداد کم آن‌ها اطلاع داشته باشید. درست است این باغ‌وحش اصلا معمولی نیست!

۶. گشت‌وگذار در ساحل

یکی دیگر از تفریحاتی که می‌توانید در ساحل داشته باشید، اجاره کردن قایق‌های تک‌نفره یا کایاک است. اجاره این قایق‌ها روزانه یا هفتگی است. انواع مختلفی از کایاک‌ها را می‌توانید بر اساس نوع پارو زدن انتخاب کنید و انتخاب شما محدود به کایاک دریایی نیست. برای موج‌سواری می‌توانید به اطراف دو ساحل شورز و نارنجی بروید.

گشت‌وگذار در ساحل

در اطراف این دو ساحل محل‌های مخصوصی برای کایاک‌سواری وجود دارد. همچنین می‌توانید دوچرخه‌های چندنفره یا تک‌نفره را اجاره کنید. این دوچرخه‌ها در کنار خط ساحلی و دکه‌های مخصوص اجازه داده می‌شوند. اگر در حین پدال زدن خسته شدید، می‌توانید از غذاهای حاضر در رستوران‌های کنار جاده سلامتی استفاده کنید.

۷. عکسی با ماهی قرمز

اگر علاقه‌مند به ماهی‌گیری هستید، جای درستی آمده‌اید. سواحل خلیج آلاباما پر از ماهی‌های قرمز و خوردنی است؛ اما باید در فصل ماهیگیری و مجوزدار اقدام به این کارکنید. قلاب‌تان را به هر جا پرتاب کنید، ماهی گیر شما می‌آید. پاداش شما علاوه بر خوردن گوشت تازه ماهی، گرفتن عکس با ماهی دهان باز زیر تیغ آفتاب است.

۸. چرخ و فلک بلند اسکله

اگر چرخ خوردن در میان جمعیت در کنسرت ساحلی را از دست دادید، نگران نباشید؛ می‌توانید به چرخ و فلک موجود در پارک Wharf بروید و از آن استفاده کنید.

چرخ‌وفلک بلند اسکله

این پارک علاوه بر این چرخ و فلک یک سینما، غذاخوری، کافه، رستوران و مرکز بازی‌های آبی دارد. همچنین این پارک دارای بازار خریدی است که روزهای بارانی هم دایر است؛ بنابراین در روز بارانی هم می‌توانید از روز خودتان استفاده کنید و به این پارک بروید.

۹. گرفتن تکه‌های رول شده گوشت

بله درست خواندید، گرفتن! تکه‌هایی از جنس گوشت. یکی از عجیب‌ترین رستوران‌های شمال خلیج شورز، کارکنانی دارد که گوشت‌های رول شده برای تهیه غذای مشتریان را از روی بالای سر آن‌ها، از سمتی به‌سمت دیگر رستوران جهت پخته شدن پرتاب می‌کنند. اگر دوست دارید ناهار یا شامی متفاوت و به‌یادماندنی داشته باشید، به این رستوران سر بزنید.

۱۰. پاراسیلینگ بر فراز خلیج مکزیک

ترس از پرواز را کنار بگذارید و جرات کنید تا ارتفاع ۸۰۰ فوتی (۲۵۰ متر) بالا بروید

آخرین کاری که می‌توانید در این ساحل انجام دهید، پرواز بر فراز خلیج مکزیک است. این پرواز محدودیت سنی ندارد و همه می‌توانند با هزینه‌ای اندک هیجان زیادی در پرواز بر فراز خلیج مکزیک به دست آورند.

پاراسیلینگ بر فراز خلیج مکزیک

ترس از پرواز را کنار بگذارید و جرات کنید تا ارتفاع ۸۰۰ فوتی (۲۵۰ متر) بالا بروید. تجربه‌ای که فقط شاید یک‌بار به شما روی کرده باشد.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه