برگزاری نمایشگاه نقاشی دیجیتال آرت با عنوان «آبی لاجوردی» در سعدآباد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۰
برگزاری نمایشگاه نقاشی دیجیتال آرت با عنوان «آبی لاجوردی» در سعدآباد

نمایشگاه نقاشی دیجیتال‌آرت در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد برگزار می‌شود.

به‌منظور بزرگداشت روز عطار نیشابوری نمایشگاه نقاشی دیجیتال‌آرت با عنوان «آبی لاجوردی» از تاریخ ۲ تا ۱۲ اردیبهشت ماه امسال، در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد برگزار می‌شود.

این نمایشگاه که به سبک پست‌مدرن و با تکنیک دیجیتال‌آرت هستند، از ۱۵ اثر هنرمند ایتالیایی خانم الیزا وندارمین، نقاش و محقق ادبیات فارسی تشکیل شده که با الهام از کتاب منطق الطیر عطار خلق شده است.

فَریدالدّین ابوحامِد محمّد عطّار نِیشابوری (۵۴۰ - ۶۱۸ قمری) یکی از عارفان و شاعران صاحب نام ایرانی است که در سال ۵۴۰ هجری برابر با ۱۱۴۶ میلادی در نیشابور به دنیا آمده است. او از جمله شاعران فعال ایرانی است و بنا به نظر عارفان در زمینه عرفانی دارای مقامی رفیع است.

آثار عطار به دو دسته منظوم و منثور تقسيم می‌شود. ديوان اشعار كه شامل غزليات و قصايد و رباعيات است، از آثار منظوم او هستند . آثار منثور نیز شامل الهی‌نامه، اسرارنامه، مصيبت‌نامه، وصلت‌نامه، بلبل‌نامه، بی‌سرنامه، منطق‌الطير، جواهر الذات، حيدرنامه، مختارنامه، خسرونامه، اشترنامه و مظهر العجايب.

این نمایشگاه همه‌روزه از تاریخ ۲ تا ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد به نشانی میدان تجریش، میدان دربند، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آماده پذیرایی از علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه