گروه Marriott فعالیت های خود را در خاورمیانه و آفریقا گسترش می‌دهد

حمید گنجی
حمید گنجی سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
گروه Marriott فعالیت های خود را در خاورمیانه و آفریقا گسترش می‌دهد

مدیران شرکت گردشگری مرییات اعلام کرده‌اند که قصد دارند فعالیت‌های خود را در خاورمیانه و آفریقا گسترش دهند.

شرکت گردشگری مرییات (Marriott) که یکی از شناخته‌ شده‌ترین شرکت‌های گردشگری جهان است، توانسته در طی ۱۲ ماه گذشته، بیش از ۳۰ قرارداد جدید برای ساخت ۵۰۰۰ اتاق در خاورمیانه و آفریقا منعقد کند. با این قراردادهای جدید، مرییات می‌تواند تعداد هتل‌های خود در منطقه را به ۳۷۰ هتل افزایش دهد و این تعداد در طی پنج سال آینده بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. همچنین در راستای برنامه‌های توسعه‌ای، مدیران مرییات انتظار دارند که تا پنج سال آینده، ۳۰,۰۰۰ شغل جدید در مناطق مورد سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

دولت‌های خاورمیانه و آفریقا روی گردشگری سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را انجام داده‌اند و همین امر گروه مرییات را به فعالیت‌های بیشتر در این مناطق تشویق می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌های مرییات، این ۳۰ پروژه جدید حدود ۱,۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید را به‌همراه خواهند داشت.

الکس کیریاکیدیس، مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شرکت مرییات، دراین‌باره گفت: «این زمانی هیجان‌انگیز برای بخش گردشگری خاورمیانه و آفریقا است. با چشم‌اندازهای روشن و بلند پروازانه تعیین شده توسط دولت‌های منطقه‌ای برای افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش، این صنعت بیش از هر زمان دیگری در حال رشد است. در مرییات اینترنشنال، افتخار می‌کنیم که ما و مالکان در حال ایجاد طیف گسترده‌ای از مشاغل و همچنین کمک به رشد و تنوع اقتصادی منطقه هستیم.»

شرکت مرییات برنامه‌های توسعه‌ای خود را قبل از کنفرانس سرمایه‌گذاری هتل‌های عربی با موضوع «تمرکز روی آینده» اعلام کرده است. این کنفرانس با حمایت شیخ سعود بن سقر القاسمی، عضو شورای عالی امارات متحده عربی و حاکم رأس‌ الخیمه، شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس فرودگاه دبی، رئیس اداره هواپیمایی غیرنظامی دبی و رئیس و مدیرعامل شرکت هواپیمایی امارات برگزار می‌شود.

الکس کیریاکیدیس اضافه کرد: «رشد مرییات در منطقه نتیجه ارائه ارزش پیوسته به مالکانمان است. حضور بلندمدت ما در منطقه، طرح‌های جهانی، افزایش اعتبار برندهای مختلف، برنامه‌های وفاداری برند و قدرتمند کردن پلتفرم‌های توزیع می‌تواند ما را در مرکز توجه قرار دهد و ما نیز بتوانیم سهامداران‌مان در منطقه را منتفع کنیم. ما همچنان به همکاری‌های خود با مالکان برای شناسایی فرصت‌های همکاری و افزایش بهره‌وری در هتل‌ها با اجرای سرویس‌های مشترک، راه‌حل‌های ریموت، استفاده از تکنولوژی و در نهایت افزایش سودآوری ادامه می‌دهیم.»

سمیر بایداس، مدیر ارشد توسعه گروه مرییات در خاورمیانه و آفریقا، گفت: «این منطقه پویا همچنان به ارائه فرصت‌های توسعه بسیار زیاد به شرکت‌ها جهت تقویت موقعیت رقابتی خود در بازارهای متداول با رشد سریع ادامه می‌دهد. برنامه‌های رشد ما در سراسر خاورمیانه و آفریقا نه‌تنها نشان‌دهنده تقاضای بالا برای برندهای ما است، بلکه نشان‌دهنده اعتمادی است که گروه‌های مالکیتی به مرییات اینترنشنال دارند.»

گروه بین‌المللی مرییات سابقه حضوری طولانی در منطقه خاورمیانه و آفریقا را در کارنامه خود دارد و برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت فرصت‌های رشد خوبی را برای برندهای لاکچری آن برجسته‌سازی می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با هفت برند لاکچری، مرییات اینترنشنال در حال حاضر بیش از ۳۰ هتل با ۱۰,۰۰۰ اتاق را در خاورمیانه و آفریقا اداره می‌کند و قصد دارد تا پنج سال آینده این تعداد را به دو برابر افزایش دهد. این توسعه با معرفی برند EDITION در ابوظبی آغاز خواهد شد.
  • این شرکت همچنین قصد دارد برندهای مجلل خود را در این منطقه که تقاضا برای مراکز اقامتی شیک، هوشمند و مقرون به‌صرفه بالا است، گسترش دهد. برندهای مرییات مانند Courtyard by Marriott، Aloft، Element و  Residence Inn by Marriott سهمی ۳۰ درصدی از مراکز اقامتی که طی پنج سال آینده در خاورمیانه و آفریقا افتتاح می‌شوند را به خود اختصاص داده‌اند.
  • رشد برخی از برندهای مرییات مانند Marriot Hotels، Marriott Executive Apartments و Sheraton ثابت باقی می‌ماند و ۳۰ درصد از هتل‌هایی که طی پنج سال آینده افتتاح می‌شوند، به این برندها اختصاص دارند.  

مطالب مرتبط:

منبع 4hoteliers.com

دیدگاه