۵ اپلیکشن کاربردی برای سازماندهی عکس های سفر

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
۵ اپلیکشن کاربردی برای سازماندهی عکس های سفر

در دنیای امروزی گرفتن عکس در سفر، جز جدانشدنی از لحظات مسافران است؛ بهتر است برای حفظ و سازماندهی این عکس‌ها که خاطرات خوب سفر را تداعی می کنند، چاره‌اندیشی کنیم.

تصور کنید از یک سفر پرهیاهو به خانه باز می‌گردید و صدها عکس از مکان‌ها و لحظات خوب سفر به ثبت رسانده‌اید. در یک سفر طولانی مدت ممکن است هزاران عکس گرفته شود. هنگامی که به انبوه عکس‌ها فکر می‌کنید، کلافه می‌شوید! با این همه عکس چه کار کنیم؟ چگونه آن‌ها را سازمان‌دهی و ذخیره کنیم که ماندگار شوند؟ این عکس‌ها می‌تواند ذخیره، چاپ یا به اشتراک گذاشته شوند و اینگونه خاطره سفر افسانه‌ای خود را زنده نگه دارید. در اینجا یک لیست از برترین برنامه‌ها برای سازمان‌دهی و ذخیره عکس‌های شما معرفی می‌کنیم. تمامی نرم‌افزارهای زیر در هر دو نسخه اندروید و آی‌اواس در دسترس است.

برنامه ذخیره عکس

دراپ باکس

برنامه ذخیره عکس

دراپ باکس (Dropbox) نرم‌افزاری است که شما در تمامی محیط‌ها می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید از آن استفاده کرده و تمام عکس‌های خود را ذخیره کنید و پوشه‌ها و فایل‌های مخصوص خود را به صورت آفلاین روی گوشی همراه‌تان در دسترس قرار دهید. همچنین فایل‌های شما (عکس‌ها و اسناد) با اتصال به کامپیوتر از این طریق نیز در دسترس هستند. به اشتراک‌گذاری در این نرم‌افزار آسان است، شما با اشتراک فولدرهایتان در ایمیل خود می‌توانید از بقیه دعوت کنید عکس‌های شما را ببینند. در تنظیمات این برنامه می‌توانید گزینه‌ای را فعال کنید که هر عکسی که گرفته می‌شود، به صورت خودکار در آن آپلود شود. دراپ باکس برای فعالیت‌های بیزینسی نیز مفید است. اگر شما یک حساب تجاری دارید، می‌توانید حساب شخصی خود را نیز به آن متصل کنید. این برنامه ۲ گیگ فضا به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به فضای بیشتری احتیاج دارید، باید آن را خریداری کنید. (البته در برخی موارد ممکن است فضای اضافی بیشتری به شما بدهد).

گوگل فوتوز

برنامه ذخیره عکس

اگر قصد دارید از سفرهای مختلف خود و مکان‌های متفاوت آلبومی بسازید، گوگل فوتوز (Google Photos) گزینه ایده‌آلی است. این نرم‌افزار نیز مانند دراپ باکس عمل می‌کند و می‌توانید به صورت خودکار عکس‌های گرفته شده را در آن ذخیره کنید و آلبوم‌های خاص را با سایر کاربران Google Photos به اشتراک بگذارید. برنامه را می‌توان تنظیم کرد که هر عکسی را که با تلفن خود گرفته‌اید، آپلود کند یا عکس‌های گرفته شده از یک دوربین که روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ نصب کرده‌اید، ذخیره کند. اگر دوست دارید از Google Docs، Google Drive، GMail و Google Sheets استفاده کنید، این برنامه با همه‌ی آن‌ها یکپارچه شده و به اشتراک‌گذاری عکس‌ها در تمام آن‌ها آسان است.

اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، برنامه‌های نرخ‌گذاری در دسترس هستند، اما اگر مایل هستید رزولوشن عکس‌های خود (۱۶ مگابایت) و فیلم‌ها (۱۰۸۰ پیکسل) را محدود کنید، ذخیره فضای رایگان نامحدود را دریافت خواهید کرد.

تریپ کست

برنامه ذخیره عکس

اگر به صورت گروهی مسافرت می‌کنید و می‌خواهید عکس‌ها را به اشتراک بگذارید یا علاقه‌مند هستید که خانواده و دوستان خود را از سفر ماجراجویانه خود باخبر سازید و آن‌ها را با خود همراه کنید، بهتر است از نرم‌افزار تریپ کست (Tripcast) استفاده کنید. با استفاده از قابلیت آسان ردیابی، شما می‌توانید عکس‌های خود را با مکان ردیابی کنید و هرکس که در سفر با شما همراه است، می‌تواند در یک آلبوم مشترک عکس‌های خود را آپلود کند. هنگامی که شما به خانه رسیدید، به راحتی همه عکس‌های خود (و عکس‌های دیگران) را برای نگهداری، امنیت و دسترسی آفلاین دانلود کنید. اگر چه این برنامه کمی شبیه رسانه‌های اجتماعی است، اما خصوصی است، خاطرات خود را تنها با افرادی که اجازه دسترسی به آن‌ها را می‌دهید، به اشتراک می‌گذارید.

شوباکس

برنامه ذخیره عکس

شوباکس (Shoebox) به شما اجازه می‌دهد که عکس‌های گرفته شده را به صورت خودکار، بدون محدودیت فضایی ذخیره کنید؛ اما این نرم‌افزار دو محدودیت دارد که معمولا برای مسافران معمولی آزاردهنده نیست. اول اینکه عکس‌ها با ماکزیمم رزولوشن خود ذخیره نمی‌شوند، تنها با رزولوشن ۱۰٫۶ مگا پیکسلی ذخیره می‌شوند. دوم، شما تنها ۱۵ دقیقه ویدیو می‌توانید آپلود کنید. این محدودیت برای افراد معمولی آزاردهنده نیست، اما برای عکاسان حرفه‌ای و کسانی که می‌خواهند ویدیو زیادی آپلود کنند، مشکل‌ساز است. این افراد می‌توانند به نرخ برنامه Pro نگاهی بیندازند که در آن می‌توانند عکس‌ها را با حداکثر رزولوشن و ۱۵ ساعت ویدیو ذخیره کرده و برای این فضا ۵ دلار در هر ماه پرداخت کنند.

آمازون پرایم

برنامه ذخیره عکس

اگر یک حساب آمازون پرایم دارید، می‌توانید به عنوان مزیت عضویت سالانه خود، از فضای ذخیره عکس نامحدود نرم‌افزار آمازون پرایم (Amazon Prime) استفاده کنید؛ هرچند تنها ۱۰ گیگ فضا برای ذخیره‌سازی ویدیو دارید، این معامله بدی نیست؛ چرا که شما سالانه ۹۹ دلار (پرداخت ماهیانه بیشتر است) پرداخت می‌کنید و علاوه بر اینکه از دیگر مزایای آن مانند دانلود فیلم‌ها و غیره استفاده می‌کنید، می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی آن نیز استفاده کنید. این برنامه همچنین می‌تواند برای عکسان حرفه‌ای مفید واقع شود چراکه علاوه بر اینکه اجازه می‌دهد فایل JPEG عکس‌ها را ذخیره کنند، به آن‌ها اجازه می‌دهد تصاویر خام را نیز ذخیره کنند. البته در نظر بگیرید؛ در صورت کنسل کردن عضویت، شما تمام این امکانات و همچنین عکس‌های خود را از دست می‌دهید؛ بنابراین این برنامه برای کسانی که قصد دارند به صورت نامحدود عضو Amazon Prime بمانند، بهتر است.

مطالب مرتبط:

منبع thepointsguy

دیدگاه