چین برای ارتقا گردشگری سبز از وسیله نقلیه الکتریکی استفاده می‌کند

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵
چین برای ارتقا گردشگری سبز  از وسیله نقلیه الکتریکی استفاده می‌کند

چین به دنبال ترویج گردشگری سبز و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی به تولید ماشین‌های الکتریکی می‌پردازد و مجوز ساخت آن توسط دولت چین صادر شده است.

چین، به منظور گسترش گردشگری سبز، به جزیره هاینان ماشین‌های الکتریکی برای ارتباط و رفت و آمد روزانه توریست‌ها اهدا می‌کند. این یک فشار بزرگ توسط چین برای هدایت جهان به سمت وسایل نقلیه الکتریکی است.

چین به دنبال کاهش فروش وسایل نقلیه سوخت فسیلی و تلاش برای تسریع در استفاده از انرژی جایگزین است. خودروهایی که در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنند، در استان هاینان برای ارتقای گردشگری پایدار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اشاره شده است رئیس جمهور Xi Jinping، در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل هاینان به بهشت اقتصادی است. با این کار، رئیس جمهور چین اعلام کرد که کل جزیره هاینان را به یک منطقه آزاد تجاری آزمایشی تبدیل خواهد کرد.

وسیله نقیله الکتریک

به وسیله هاینان، نسل جدید درآمدهای اقتصادی از گردشگری و تجارت آسان‌تر خواهد شد. چین تعدادی وسیله نقلیه را به روشی علمی در هاینان کنترل خواهد کرد. آن‌ها قصد دارند این جزیره را به مکانی تبدیل کنند که مردم در آن به شیوه سبز زندگی کنند.

اداره ریاست جمهوری چین مجوز تولید خودروهای سوخت جدید می‌دهد.

این هدف افزایش ۷ درصدی فروش NEV و توجه به ممنوعیت گازهای آلاینده هوا را به دنبال دارد، چرا که چین تلاش می‌کند هوا را در شهرهای آلوده مانند پکن، ماکائو و شانگهای پاک کند.

دولت چین همچنین وابستگی خود را به نفت وارداتی کاهش داده است.

بر اساس آمار، چین در سال ۲۰۰۹ به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان و در سال ۲۰۱۵ به عنوان بزرگ‌ترین بازار NEV است.

چین در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار خودرو الکتریکی را ایجاد کرده است. چین در سال گذشته بیش از نیمی از فروش جهانی را به خود اختصاص داده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه