بزرگترین برج مدور ایرلند پس از ۴۷ سال مجددا به روی عموم باز می‌شود

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰
بزرگترین برج مدور ایرلند پس از ۴۷ سال مجددا به روی عموم باز می‌شود

بزرگ‌ترین برج مدور ایرلند پس از ۴۷ سال مجددا به روی عموم باز می‌شود. جالب است بدانید برای بالا رفتن به قله این برج باید ۱۹۸ پله بالا بروید.

بزرگ‌ترین برج مدور ایرلند مجددا به روی عموم باز می‌شود؛ این برج ۴۷ سال پیش به دلیل آسیب مجبور به بسته شدن شد. برج O’Connell در گورستان Glasnevin در دوبلین در سال ۱۸۵۵ به منظور گرامیداشت رهبر سیاسی، Daniel O’Connell ساخته شد. در حال حاضر افراد راهنما در این مکان وجود دارند که بازدیدکنندگان را راهنمایی می‌کنند.

برج ایرلند

این برج یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های ایرلند است، اما این برج ۵۵ متری در سال ۱۹۷۱ بعد از یک بمب‌گذاری تا حدودی تخریب شد و باعث آسیب‌های ساختاری و نابود شدن پله‌های داخلی شد. کار بازسازی راه‌پله‌ها در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و اکنون همچنان مانند طراحی اولیه و مدل‌های دهه ۱۸۰۰ بازسازی شده است؛ اما باید خاطر نشان کرد که برای بالا رفتن از این پله‌ها باید کمی ورزشکار بود! زیرا برای بالا رفتن به قله برج باید از ۱۹۸ پله بالا بروید. به محض رسیدن به قله برج می‌توانید یک ویوی کامل از دوبلین، کشور مات (Meath)، کشور ویکلو (Wicklow) و دریای ایرلند را مشاهده کنید.

برج ایرلند

طبق وصیت O’Connell، قلب او در روم و باقی بدنش در دوبلین دفن شده است. هفت سال پس از مرگ O’Connell در سال ۱۸۴۷، بدن او زیر این مجموعه دفن شده است و کار بر روی برج در سال ۱۸۵۴ تحت هدایت معمار پاتریک بایرن آغاز شد. صدها کارگر ماهر ۱۶ ماه روی ساختار برج کار کردند و یک صلیب با ارتفاع ۷ متر بالای برج قرار دادند. بازدیدکنندگان می‌توانند از تورهای خودگردان استفاده کنند و اطلاعات لازم در مورد مجموعه و زندگی‌نامه Daniel O'Connell کسب کنند.

تورهای روزانه برج روزانه از ساعت ۱ تا ۳ بعدازظهر حرکت می‌کنند. بلیت برای بازدید از این برج، برای بزرگ‌سالان، ۱۲ یورو است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه