ده مکان الهام بخش بر اساس رمان های معروف

امید جعفری
امید جعفری سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
ده مکان الهام بخش بر اساس رمان های معروف

بیشتر نویسندگان در تنهایی به نوشتن می‌پرداختند و از المان‌های موجود همانند آب و هوا، درختان و فضای موجود در محل زندگی خودشان الهام می‌گرفتند.

چندی است که مردم به گردشگری ادبی در محل‌هایی که نویسندگان رمان‌های معروف جهان آن‌ها را در کتاب‌هایشان توصیف کرده‌اند، علاقه شدیدی نشان داده‌اند. در این مقاله به ده مورد از پرطرفدارترین مکان‌های داستان‌های معروف اشاره خواهیم کرد.

کتاب BFG

کتاب BFG

روز اول مارس جهت ادای احترام به کتاب و نویسندگان داستان‌ها از سوی یونسکو به عنوان روز کتاب نام‌گذاری شده است. این روز بهانه خوبی است که سفری ادبی برای کودکان و صد البته برای خودمان داشته باشیم. روز کتاب فرصت مناسبی برای سفر به موزه‌ای در روستای گریت میسندن (Great Missenden) در ایالت بوکینگمشایر (Buckinghamshire) انگلیس است. موزه‌ای که به مدت ۳۶ سال محل زندگی نویسنده کتاب‌های کودک روالد دال (Roald Dahl) بوده است. روالد نویسنده کتاب افسانه‌ای BFG و آقای روباه شگفت‌انگیز است. بزرگداشت این نویسنده مشهور انگلیسی هر سال با حضور نویسندگان دیگر و سخن‌رانی اختصاصی در مورد کارهای بی‌نظیر دال، روز سوم مارس برگزار می‌شود.

 کتاب ما به دنبال شکار خرس هستیم (We’re Going on a Bear Hunt)

 کتاب ما به دنبال شکار خرس هستیم (We’re Going on a Bear Hunt)

کتاب و داستان‌های خوب، هرچند کوتاه تا سال‌های طولانی جاودانه و ماندگار هستند. ازجمله این کتاب‌ها، داستان کوتاه ما به دنبال شکار خرس هستیم، است که توسط مایکل رزن (Michael Rosen) در سال ۱۹۸۹ نوشته شده است. محل وقوع حوادث این داستان جزیره وئت (Wight) است. در روزهای ۱۴-۱۵ آوریل، ۱۲-۱۳ می، ۲-۳ جون، ۱۴ -۱۵ جولای و ۸-۹ سپتامبر گردشگران می‌توانند وارد املاک خصوصی آقای تراست (Trust) یکی از شخصیت‌های اصلی داستان شوند و با چشم خود منظره داستان را لمس کنند.

بلندی‌های بادگیر (Wuthering Heights)

بلندی‌های بادگیر (Wuthering Heights)

فکر نمی‌کنید روح سرگردان قلعه بلندی‌های بادگیر حرف‌های ناگفته ندارد؟ زمانی که پا به قلعه‌ای که در بلندی‌های تپه‌ی داستان بلندی‌های بادگیر امیلی برونته (Emily Brontë) توصیف شده است قدم می‌گذارید، صداهای داستان در باد زمزمه می‌شود. امسال ۲۰۰ سالگرد تولد امیلی برونته نویسنده داستان بلندی‌های بادگیر است و در قلعه‌ای که در داستان روایت‌ شده است مراسم مخصوصی قرار است برگزار شود.

فرانکشتاین (Frankenstein)

فرانکشتاین (Frankenstein)

داستان فرنکشتاین اثر دلهره‌آور و ترسناک ماری شلی (Mary Shelley) امسال ۲۰۰ ساله خواهد شد. قسمت ترسناک این داستان در سه روز بارانی ویلا دیوداتی (Diodati) در کناره دریاچه ژنو و سال ۱۹۱۶ اتفاق می‌افتد. شما نمی‌توانید دقیقا حس و حال آن روزهای داستان را تجربه کنید، ولی می‌توانید در یک هتل پنج ستاره مشرف به این قسمت از برکه، دید مشابهی در یک روز بارانی تجربه کنید.

جنایت و مکافات (Crime and Punishment)

جنایت و مکافات (Crime and Punishment)

مرگ، جنایت، ناامیدی و دروغ درون‌مایه داستان جنایت و مکافات نویسنده روسی داستایوفسکی (Dostoevsky) است که در سال ۱۸۶۶ آن را نوشته است. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید با تور تمامی مسیری که این داستان در آن روایت می‌شود، به همراه کلبه نویسنده داستان را در طول سفرتان به شهر راسکولْنیکُف بازدید کنید.

کتاب ۱۹۸۴

کتاب ۱۹۸۴

نویسنده سرشناس جرج اورل (George Orwell) کتاب مشهور خودش را با نام نوزده-هشتاد و چهار در سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۴۸ و در آب و هوای ساحلی جورا (Jura) و اینر هیبریدز (Inner Hebrides) نوشته است. شما می‌توانید در کلبه‌ای که نوشته‌های دست‌نویس جرج اورل قرار دارد، با پرداخت مبلغی بسیار بالا به مدت یک‌شب اقامت داشته باشید.

اتاقی با یک منظره

اتاقی با یک منظرهفرانکشتاین، جنایت و مکافات و نوزده-هشتاد و چهار شما را نمی‌توانند سر ذوق بیاورد؟ با یک مورد عاشقانه موافق هستید؟ بیایید با ای. ام. فورستر (E M Forster) به سال ۱۹۰۸ و اتاقی با یک منظره بازگردید. فیلمی که بر اساس داستان در سال ۱۹۸۵ ساخته شده، در اتاقی به شماره ۴۱۴ در هتل دگلی اورافی (degli Orafi) فیلم‌برداری شده است. شما می‌توانید در این اتاق هم اقامت داشته باشید.

گتسبی بزرگ (The Great Gatsby)

گتسبی بزرگ (The Great Gatsby)

عشق را با تراژدی ترکیب کنید تا داستان گتسبی بزرگ به وجود بیاید. صحنه هتلی که کارگردان اف. اسکات فیتزجرالد از آن برای جمع کردن شخصیت‌های اصلی داستان در منهتن استفاده کرده، هتل پلازا (Plaza) در قلب منهتن است. هتلی که در سفر به منهتن، می‌تواند میزبان شما به عنوان گتسبی و همسرش، دوستانش باشد.

هری پاتر (Harry Potter)

هری پاتر (Harry Potter)

قسمتی از داستان هری پاتر در مجموعه Universal Orlando Resort واقع در اورلاندو فیلم‌برداری شده است. این روزها دست یافتن به این مکان از دست یافتن به اکسیژن در مریخ، سخت‌تر است. روزانه سیل عظیمی از هواداران فیلم و کتاب‌های هری پاتر برای قرار گرفتن در حال و هوای هری، به این قسمت از پارک سفر می‌کنند.

دکتر نو (Doctor No)

دکتر نو (Doctor No)

داستان دکتر نو تلفیقی از عشق، دزدان دریایی، سلاح‌های اتمی، جاسوسی و فضایی‌ها است. یان فلیمینگ (Ian Fleming) این داستان را به همراه داستان مأمور جیمز باند در شمال جامائیکا نوشته است. سفر به این نقطه از جامائیکا ادبی‌ترین سفر ممکن خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه