فرودگاه مهرآباد رکورددار پرواز بین فرودگاه های ایران

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
فرودگاه مهرآباد رکورددار پرواز بین فرودگاه های ایران

فرودگاه مهرآباد همچنان مهم‌ترین و پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران است.

بر اساس آمارهای منتشر شده در اسفندماه سال ۱۳۹۶ فرودگاه مهرآباد به‌منظور شناخته شدن فعال‌ترین فرودگاه ایران حدود ۳۰ درصد از کل پروازهای کشور را انجام داده است. پس از آن فرودگاه مشهد با حدود ۱۳ درصد در رده دوم و فرودگاه امام خمینی (ره) با حدود ۱۲ درصد در رده سوم قرار دارند. به این ترتیب این سه فرودگاه در کنار هم بیش از نیمی از کل پروازهای انجام شده در ماه پایانی سال ۱۳۹۶ را به خود اختصاص داده‌اند.

پس از آن فرودگاه شیراز با حدود هفت درصد، فرودگاه کیش با ۶٫۴ درصد، فرودگاه اصفهان با ۴٫۹ درصد و فرودگاه اهواز با ۴٫۸ درصد قرار گرفته‌اند.

پس از این فرودگاه‌ها اکثر قریب به اتفاق دیگر فرودگاه‌های کشور کمتر از یک درصد سهم پرواز را در کل پروازهای انجام شده انجام داده‌اند. در میان فرودگاه‌های مراکز استان، فرودگاه سمنان، شهرکرد، اردبیل، گرگان، ارومیه، خرم‌آباد و ساری کمترین سهم را داشته‌اند و فرودگاه سمنان با صفر درصد عملیات خاصی را انجام نداده است.

سازمان هواپیمایی کشوری نیز آمار پروازهای انجام شده در فرودگاه مهرآباد در اسفندماه سال ۱۳۹۶ را به تفکیک ایرلاین‌های داخلی ارائه کرده که با توجه به این تفکیک، شرکت آسمان با انجام ۷۸۴ پرواز بیشترین سهم را داشته و پس از آن ایران‌ایر، ماهان، زاگرس و آتاایر قرار گرفتند.

شرکت‌های هواپیمایی تفتان، پویاایر و ساها نیز کمترین پرواز را در طول این مدت داشتند.

در ردیف ایرلاین‌هایی که بیشترین پرواز به موقع را ثبت کرده‌اند شرکت هواپیمایی ماهان با ۴۱۶ پرواز در رده نخست و پس از آن شرکت‌های آسمان، آتاایر و زاگرس قرار گرفتند. در حوزه بیشترین پروازهای با تاخیر نیز پس از ساها که هفت پرواز از ۱۱ پرواز خود را با تاخیر انجام داده شرکت هواپیمایی ایران‌ایر قرار گرفته که از ۷۱۳ پرواز انجام شده تنها ۳۷ درصد معادل ۲۶۶ برنامه پروازی را به موقع انجام داده و ۴۴۷ پرواز معادل ۶۳ درصد با تاخیر انجام شده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه