قفل شدن معابر تهران به وسیله باران

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
قفل شدن معابر تهران به وسیله باران

به دنبال بارش باران در تهران ترافیک سنگین معابر تهران ایجاد شده است.

سرهنگ محمد رازقی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت:

طبق پیش‌بینی هواشناسی امروز شاهد بارش باران در نقاط مختلف شهر تهران بودیم و در همین راستان ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده باش بودند.

وی با بیان اینکه بارش باران صبح‌گاهی با حجم ترافیک صبحگاهی همزمان بوده و سبب افزایش ترافیک شده، افزود:

در حال حاضر گزارش‌های واصله حاکی از سنگینی حجم ترافیکی در همت، حکیم، نواب، ‌چمران، شمال آزادگان، صدر،‌نیایش، بابایی،‌ اشرفی اصفهانی، سعیدی، یادگار امام، شهید لشکری، مدرس، امام علی، خیابان آزادی، خیابان انقلاب و... شده است.

رازقی اضافه کرد:

اما با توجه به این که بارش باران برای عصر امروز نیز پیش بینی شده است درخواست ما از شهروندان این است که زمان بازگشت خود را مدیریت کرده و از خودروی سواری شخصی استفاده نکنند چرا که احتمال افزایش حجم ترافیک در ساعات پایانی روز نیز وجود دارد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد:

در روزهای بارانی با توجه به لغزندگی معابر توصیه می‌شود که رانندگان حتما فاصله طولی مناسب را رعایت کرده، چراغ خودروی خود راروشن کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

او با اشاره به آبگرفتگی در برخی از معابر تهران گفت:

به همین دلیل لازم است که رانندگان مراعات عابران پیاده را کرده و هنگام رانندگی به محل‌هایی که دارای آبگرفتی است، دقت لازم را داشته باشد.

وی در خصوص استفاد از برف‌پاکن بیان کرد:

در صورتی که برف پاکن خودرویی دچار نقص فنی باشد ماموران پلیس، راننده را ۳۰۰ هزار ریال جریمه خواهند کرد، چراکه عدم استفاده از برف پاکن در روزهای بارانی سبب کاهش دید راننده می‌شود.

او همچنین به عابران پیاده توصیه کرد که از ایستادن در وسط مسیر به منظور سوار شدن به تاکسی و یا اتوبوس خودداری کرده و از ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنند.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه