نکاتی مفید برای حمل داروها در سفر

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
نکاتی مفید برای حمل داروها در سفر

بسته‌بندی وسایل قبل از سفر بسیار لذت‌بخش، اما پراهمیت است. هنگام بسته‌بندی داروها سعی کنید حتما قوانین پرواز و قوانین کشوری که قصد سفر به آن را دارید، در نظر بگیرید. 

تصور کنید زمانی فرا رسیده است که شما بسیار هیجان‌زده هستید و سفری که از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اید، فرا رسیده است و اکنون می‌خواهید وسایل سفر خود را بسته‌بندی کنید، بسته‌بندی داروها بسیار مهم و حائز اهمیت است. در این مقاله سعی داریم نکات مهمی در مورد بسته‌بندی برخی از داروهای تجویزی و غیر تجویزی برای شما بیان کنیم.

بسته بندی دارو در سفر

اول و مهم‌تر از همه، تمام داروهای خود را در کیف دستی خود قرار دهید. متأسفانه ایرلاین‌ها ممکن است چمدان شما را اشتباهی به جای دیگر بفرستند؛ پس حتما سعی کنید داروهای خود را در کیف قابل‌حمل خود قرار دهید، از این طریق دیگر در طول پرواز استرس داروهای مهمی که باید مصرف کنید را ندارید.

دوم، اگر سابقه پزشکی دارید، توصیه می‌شود پزشک شما نامه‌ای بنویسد و یک تاریخچه پزشکی مختصر در مورد وضعیت پزشکی و بیماری شما شرح دهد و لیست مراقبت‌های مورد نیازتان را بنویسد. اگر به سفر خارج از کشور می‌روید، برای اینکه مطمئن شوید داروهای شما طبق قانون آن کشور مخدر غیرقانونی محسوب نمی‌شود، داروهای خود را با سفارت آن کشور بررسی کنید. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت سفارتخانه مورد نظر خود سر بزنید.

بسته بندی دارو در سفر

سوم، برای آمادگی بیشتر سعی کنید آسپرین، یک آنتی اسید (برای غذاهای غیرمنتظره تند) و آنتی هیستامین با خود به همراه ببرید؛ باید خود را برای هر شرایط غیر منتظره‌ای آماده کنید.

ممکن است بخواهید مقداری داروی اضافی، برای شرایطی که مجبور شوید بیشتر بمانید، با خود به همراه ببرید. به طور کلی هر داروی تجویزی را باید در ظرف اصلی خود قرار دهید و نام خود را روی آن بنویسید. اگر دارو مایع و در یک ظرف بیش از سه اونسی قرار دارد، باید به توصیه‌هایی که متخصصین TSA می‌دهند توجه کنید.

بسته بندی دارو در سفر

وب‌سایت TSA برای داروهای مایع تجویزی و دیگر داروهای مایع، در ۲۴ ژانویه سال ۲۰۱۰، قوانین زیرا منتشر کرد:

آن‌ها می‌گویند ما اجازه می‌دهیم داروهای مایع تجویزی و دیگر داروهای مایع مورد نیاز افراد معلول که دارای شرایط خاص زیر هستند، حمل شوند:

  • تمام داروهای تجویزی و بدون نسخه (مایعات، ژل و اسپری) از جمله ژل نفتی، قطره چشم و محلول شور برای اهداف پزشکی.
  • مایعات از جمله آب، شربت، یا غذاهای مایع یا ژل برای مسافران با معلولیت یا وضعیت پزشکی خاص.
  • مایعات نگه دارنده زندگی و افزایش طول عمر مانند تقویت استخوان‌ها، محصولات مربوط به خون و اندام‌های پیوندی.
  • اقلام مورد استفاده برای تقویت بدن به دلایل پزشکی و زیبایی مانند پروتزهای مختلف، محلول نمک و دیگر مایعات.
  • ژل‌ها یا مایعات یخ‌زده برای خنک نگه داشتن افرادی با معلولیت خاص یا دارای شرایط خاص پزشکی. اگر حجم مایعی که حمل می‌کنند بیش از ۱۰۰ میلی‌لیتر است، باید به مأموران اطلاع داده شود. این اطلاعیه می‌تواند کتبی یا شفاهی به وسیله همراه، مترجم یا عضوی از خانواده یا نماینده TSA صورت گیرد. داروهای مایع اعلام شده و دیگر مایعات برای افراد معلول و دارای شرایط ویژه پزشکی باید جدا از بقیه وسایل، برای غربالگری اشعه ایکس، منتقل شود.

برای اطلاع بیشتر راجع به حمل داروهای مختلف می‌توانید با آژانس مسافرتی خود تماس بگیرید و از جزئیات بیشتر آن‌ها اطلاع پیدا کنید. توجه کنید اینکه قبل از سفر سؤال بپرسید و اطلاعات لازم را کسب کنید، بهتر از این است که مأموران امنیتی در فرودگاه مانع پرواز شما شوند.

 

مطالب مرتبط:

منبع trip.ustia

دیدگاه