برگزاری جشنواره بومی و گردشگری قره قازان در شیروان

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
برگزاری جشنواره بومی و گردشگری قره قازان در شیروان

جشنواره بومی و محلی و گردشگری قره‌قازان ۶ اردیبهشت در روستای حسین‌آباد شهرستان شیروان برگزار می‌شود.

هادی سعادت‌طلب سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی امروز دوشنبه ۲۷ فروردین گفت:

جشنواره بومی و محلی و گردشگری قره‌قازان برای نخستین‌ بار و با هدف معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری منطقه برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد و از طرف فرمانداری شیروان استقبال خوبی از برگزاری این جشنواره صورت گرفته است.

وی اضافه کرد:

یکی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره توجه به ظرفیت‌های گردشگری روستا‌ها و اشتغال‌زایی برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

او افزود:

روستاهای زیبا و گردشگرپذیر منطقه شیروان دارای قابلیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری از جمله باغ‌ها و مناطق طبیعی دل‌انگیز در کنار صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و آثار تاریخی است.

سعادت‌طلب گفت:

در این جشنواره برنامه‌های متعددی از جمله نمایشگاه توانمندی‌های روستا، بازی‌های بومی محلی و پخت آش، برپایی سیاه‌چادر، غذاهای محلی و اجرای گروه‎های موسیقی و کشتی انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه این جشنواره با مشارکت فرمانداری و اداره کل میراث‌فرهنگی و سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد، ادامه داد:

در کنار همه جاذبه‌های این روستا، برگزاری کشتی در گود فرهنگی و ورزشی حسین‌آباد نیز یکی از جاذبه‌ها و زمینه‌های جذب گردشگر در این روستا است.

او بیان کرد:

با برپایی این جشنواره تلاش می‌شود تا مردم بیش از پیش با ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های این روستا و نیز پتانسیل‌های آن آشنا شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه