بیر (Bir)، پایتخت پاراگلایدر سواری هند

امید جعفری
امید جعفری سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بیر (Bir)، پایتخت پاراگلایدر سواری هند

در پهنه دامنه کوه‌های هیمالیا در قسمت هند، روستایی پهناور با زمین‌های کشاورزی سرسبزی بیر قرار دارد. آنچه باعث شهرت این روستا شده است ورزش پاراگلایدر است. پایتخت پاراگلایدر به‌عنوان نام مستعار این روستا در میان گردشگران شناخته ‌شده است.

روستای کوچک بیر متعلق به ایالت شمالی هیمکلان پراداش هند است که در سال ۲۰۱۵ میزبان مسابقات جهانی جایزه بزرگ پاراگلایدر بود و بیشتر شهرت خودش را مدیون میزبانی این مسابقات است. مربی پاراگلایدر آرویند پائول (Arvind Paul) یکی از مربیان آموزش پاراگلایدر که هندی است می‌گوید: برگزاری مسابقات پاراگلایدر این منطقه را به شهرت جهانی رساند. همه مردم روستا کشاورز هستند و برگزاری مسابقات در فصل‌هایی که کشت و کار در آن وجود ندارد، باعث رونق بازار و اقتصاد مردم شد. در بیر، حدود ۱۴۰ پاراگلایدر سوار وجود دارد که ادیتی تاکار ۱۶ ساله از جوان‌ترین پاراگلایدر سواران این منطقه است. او درباره علاقه‌اش به پاراگلایدر سواری می‌گوید:

من جوان‌ترین پاراگلایدرسوار زن این منطقه هستم، زمانی که از خانه خودمان به پاراگلایدرها نگاه می‌کردم، کوچک‌تر از تصور من دیده می‌شدند. بعدها از پدرم خواستم که اجازه بدهد پاراگلایدر سواری را یاد بگیرم. با تمام قلبم علاقه به پرواز را حس می‌کردم.

زیبایی‌های هند

پارک ملی گل‌های اوتاراخاند (Valley of Flowers National Park, Uttarakhand)

پارک ملی گل‌های اوتاراخاند

محل قرارگیری این دره پر از گل در هیمالیا است که در سال ۱۹۳۱ کشف ‌شده و جزئی از میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. در طول ماه‌های گرم، این دامنه پوشیده از شکوفه درختان می‌شود. بهترین زمان برای بازدید از این دره ژوئیه و اکتبر است.

هاو ماهال، جیپور راجستان (Hawa Mahal, Jaipur, Rajasthan)

این کاخ در ارتفاع جیپور ساخته شده است تا زنان اشرافی در سال‌های ۱۷۹۹ بتوانند بدون حضور در داخل دهکده شهر را نظاره کنند. این کاخ، به کاخ بادی هم مشهور است.

هاو ماهال، جیپور راجستان

دره نوبرا (Nubra Valley)

این دره دارای کوه و دره‌ یخی و بزرگی است که نفس هر کوهنوردی را می‌گیرد. از جمله مکان‌های دیدنی در این دره لادوک ها هستند که به خانه‌های بالای کوه هندیان گفته می‌شود.

دره نوبرا

آگاتی، لاکشادویپ (Agatti, Lakshadweep)

این ساحل در ۴۶۰ کیلومتری ساحل کوچی قرار گفته است و کوچک‌ترین سرزمین مستقل هند به شمار می‌رود. گردشگران به خاطر ماسه‌های سفید و آبی نیلی دریا به این مناطق سفر می‌کنند.

آگاتی، لاکشادویپ

صخره‌های شنی، راجستان (Sam Sand Dunes, Rajasthan)

این صخره‌ها در راجستان از جمله در دسترس‌ترین نقاط موجود در صحرای غربی هند هستند. می‌توانید در این صحرا به تورهای صحراگردی با شتر و ماشین‌های شاسی‌بلند بروید.

صخره‌های شنی، راجستان

موننار، کرالا (Munnar)

تپه‌های سرسبز و آرام‌ گرفته‌ای در ایالت جنوبی کارالا وجود دارند که موننار نامیده می‌شوند. این تپه‌ها پر از بوته‌های چای هستند.

موننار، کرالا

تاج‌محل، اوتا، پرادش (Taj Mahal, Agra, Uttar Pradesh)

گردش شما در هند بدون ندیدن تاج محل تکمیل نخواهد شد. مقبره سنگ مرمری عاجی گونه که در سده ۱۶ میلادی توسط امپراتور مغول، برای سومین همسرش ساخته شده است. پادشاه در کنار همسرش ممتاز ماه، به خاک سپرده شده است.

تاج محل

چادار، لاداخ (Chadar, Ladakh)

یکی از صعب‌العبورترین محل‌های پیاده‌روی در هند مسیر چادار است. مسیری که به رودخانه یخ‌زده زنجار می‌رسد. این سفر سرسخت همراه با دیدنی‌هایی است که به‌سختی آن می‌ارزد از جمله، آبشار یخ‌زده، روستاهای برف پوشیده زنجار و غار یخی است.

چادار، لاداخ

کاخ هومایون، دهلی‌نو (Humayun's Tomb, New Delhi)

این کاخ آرامگاه آخرین شاه مغول هومایون شاه در قرن شانزدهم است که توسط میراث جهانی به ثبت رسیده است. این اولین مقبره باغ در هند بوده است که سایر مکان‌های مشابه همانند تاج‌محل نیز از این محل نسخه‌برداری‌شده‌اند.

کاخ هومایون

صومعه باسگو، لاداخ (Basgo Monastery)

این صومعه به‌اندازه سایر صومعه‌های موجود در هند مورد توجه قرار نگرفته است؛ اما کسانی که با مشقت به بالای این صومعه می‌رسند، با نقاشی‌های دیواری رنگارنگ دهه ۱۶ میلادی مواجه می‌شوند. همچنین در این محل بتی به طول ۱۴ متر با نام ماتریا که مربوط به بودا است، قرار دارد که یکی از قدیمی‌ترین ساختارهای مربوط به خودش در هند است.

صومعه باسگو

مطالب مرتبط:

منبع CNN

دیدگاه