هواپیمایی فرانسه در مورد اعتصاب ها توضیح می‌دهد

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
هواپیمایی فرانسه در مورد اعتصاب ها توضیح می‌دهد

با وجود اعتصاب گسترده کارکنان شرکت هواپیمایی فرانسه در روزهای گذشته، برای روزهای باقی مانده ماه آوریل ۴ روز دیگر اعتصاب در نظر گرفته شده است.

از آنجا که یک دور از اعتراضات خلبانان، کارمندان و خدمه شرکت هواپیمایی فرانسه در ماه فوریه آغاز شد، صدها هزار مسافر ایر فرانسه در برنامه سفر خود به مشکل برخورد کردند. این حق مسافران است که بدانند در این هواپیمایی چه می‌گذرد؟

چرا کارکنان هواپیمایی فرانسه اعتصاب کردند؟

در ماه فوریه گروه هواپیمایی فرانسه (شامل KLM نیز می‌شود) از افزایش سود عملیاتی ۴۲ درصدی خبر داد. در همین زمان مدیر اجرایی، ژان مارک جانیلاک از تعهد کارکنان و تمرکز مستمر بر کیفیت خدمات تمجید کرد.

هواپیمایی فرانسه

اما خلبانان، خدمه کابین و کارکنان زمینی می‌گویند: حقوق ماهیان آن‌ها از سال ۲۰۱۱ روبه کاهش است، این درحالی است که سود سهامداران روز به روز بیشتر می‌شود. آن‌ها خواستار افزایش ۶ درصدی حقوق‌شان شدند. این شرکت خواسته کارکنان را غیرواقعی توصیف می‌کند و می‌گوید تنها قادر به افزایش ۱ درصدی است. در روز ۱۰ آوریل این مقدار دو برابر شد و به دو درصد ارتقا پیدا کرد و آقای M Janaillac گفت:

این مبلغ صحیح و منطقی است و اتحادیه‌های صنفی نباید اعتراض کنند.

اما Philippe Evain یکی از روسای اتحادیه خلبانان گفت:

این پیشنهاد آن‌ها جدی نیست و از اهمیت این مشکل کاسته نمی‌شود.

اتحادیه‌ها مجددا در روز جمعه ۱۳ آوریل با مدیران جلسه خواهند داشت. هواپیمایی پیشنهاد افزایش ۳٫۶ درصدی سالانه را از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۱ داد که بستگی به معیاری به نام «پیمان رشد» یا توافق در مورد افزایش بهره‌وری دارد. این پیشنهاد در ابتدا رد شد، اما برای رایزنی‌های بیشتر قرار است جلسه‌ای در روز دوشنبه ۱۶ آوریل برگزار کنند.

هواپیمایی فرانسه

اگر توافقی صورت نگیرد تا کی اعتصاب‌ها ادامه خواهد داشت؟

اعتصاب‌ها در روزهای ۱۷، ۱۸، ۲۳ و ۲۴ آوریل ادامه خواهد داشت.

خلبانان و کارمندان شرکت هواپیمایی فرانسه که قصد دارند اعتصاب کنند، باید از قبل این شرکت را در جریان قرار دهند تا شرکت هواپیمایی با توجه به تعداد کارکنانش بتواند تعداد زیادی از پروازها را کنسل کند.

طی اعتصاب‌های قبلی حدود ۳۰ درصد پروازها هم در ایر فرانسه و هم در شرکت کم‌هزینه Joon subsidiary، لغو شدند.

چگونه باید از لغو پروازها اطلاع پیدا کنیم؟

یک روز قبل از انجام پرواز شما، به شما اطلاع داده می‌شود. اگر به شما اطلاع دادند که پروازتان لغو شده است، هواپیمایی فرانسه می‌گوید:

ما پیشنهاد می‌کنیم به فرودگاه نیایید، کارمندان ما تلاش می‌کنند تا بهترین راه‌حل‌های جایگزین را برای پرواز شما پیشنهاد دهند.

به ترتیب اولویت (از دیدگاه هواپیمایی و احتمالاً شما) بهترین گزینه، یک پرواز دیگر با هواپیمایی فرانسه یا KLM است. در حالت دوم، شما می‌توانید در زمان مشابه از فرودگاه هلندی از طریق آمستردام پرواز کنید یا می‌توانید در عوض یک هواپیمایی دیگر رزرو کنید یا  پرواز خود را به یک روز دیگر منتقل کنید.

اگر شما قادر به تعیین پرواز جایگزین نیستید، بهتر است با هواپیمایی فرانسه (هرچند کارکنانی که مشغول به کار هستند، بسیار مشغول هستند) یا آژانس مسافرتی خود تماس بگیرید. شما می‌توانید به صورت کامل پول خود را پس بگیرید. بلیت‌های که توسط شرکت‌های مسافرتی رزرو می‌شوند، ممکن است به دلیل پردازش کمی طول بکشد.

هواپیمایی فرانسه

اگر از قبل بلیت هواپیمایی فرانسه رزرو کرده‌اید، چه گزینه‌هایی دارید؟

اگر شما یکی از روزهای اعلام شده از تاریخ اعتصابات را رزرو کرده‌اید، هواپیمایی فرانسه به شما اجازه می‌دهد تاریخ پروازتان را به یک روز دیگر در همین ماه تغییر دهید و توصیه می‌شود روزی را تعیین کنید که تحت تأثیر اعتصابات قرار نگیرد.

چرا Air France هشدار می‌دهد که تعداد مسافرین در برخی از پروازها ممکن است محدود شود؟

از آنجایی که تعداد قابل توجهی از خدمه در اعتصاب هستند، ممکن است برخی از پروازهای خروجی تحت تأثیر قرار گیرد.

قاعده کلی این است که برای هر ۵۰ صندلی در هواپیما باید یک خدمه کابین تعیین شود؛ اما در برخی از موقعیت‌ها شرکت‌های هواپیمایی مجازند با یک خدمه کمتر پرواز کنند.

اعتصاب‌ها چه مدت طول می‌کشد؟

این بستگی به هواپیمایی فرانسه و اتحادیه‌ها دارد. هزینه خالص اعتصاب‌ها که توسط شرکت هواپیمایی تخمین زده شده است، ۲۲ میلیون پوند در روز است. این هزینه از دست رفته، اما هزینه‌های نگه‌داری و رزرو در سایر خطوط هواپیمایی نیز قابل توجه است. افزایش ۶ درصدی سود سالانه که تقریبا معادل ۲۲۰ میلیون پوند است، طی ۱۰ روز اعتصاب از بین می‌رود. علاوه بر این به محض اینکه مسافران از اعتصاب یک هواپیمایی آگاهی پیدا کنند، سعی می‌کنند از رزرو آن خودداری کنند، مخصوصا مسافران کلاس بیزنسی که هزینه بالایی پرداخت می‌کنند. در سه ماه گذشته سهم هواپیمایی فرانسه به یک سوم کاهش یافته است. با وجود درگیری‌ها در خاورمیانه و افزایش قیمت سوخت مدیریت شرکت هواپیمایی فرانسه مشتاق به حل و فصل مشکلات است.

اهمیت هواپیمایی فرانسه چقدر است؟

خیلی. گروه هواپیمایی فرانسه که شامل KLM، Joon& و Transavia می‌شود، تعداد زیادی از مسافران هواپیماهای بین‌المللی را حمل می‌کنند و از طریق مرکز حمل و نقل CDG پاریس، طیف گسترده‌ای از مسافران انگلیسی را به نقاط مختلف جهان متصل می‌کند؛ اما رقابت با سایر شرکت‌های هواپیمایی تشدید خواهد شد. Ryanair و easyJet بی‌وقفه در حال رشد هستند.

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه