گودزیلایی که به دور دنیا سفر می‌کند

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲
گودزیلایی که به دور دنیا سفر می‌کند

رایان گودزیلا، با کمک فیلمسازی هوشمند و نیز با استفاده از ترفندهای فتوشاپ، به سرتاسر جهان سفر می‌کند و با بناهای مهم بین‌المللی عکس می‌گیرد.

رایان گودزیلا یک شخصیت اکشن هشت میلیون دلاری، اهل شیکاگو است. او عاشق جهانگردی است، ولی قدرت زیاد، جثه‌ی بزرگ و تمایلات آشکارش می‌تواند گاهی وقت‌ها دردسر درست کند.

رایان گودزیلا

رایان و خالقش، کیران موری

همکاری این دو در سال ۲۰۱۴، از شیکاگو شروع شد و طی سال‌ها، به همراه هم دنیا را گشتند و عکس‌های زیادی را از مکان‌های مختلف منتشر کرده‌اند.

این پروژه زمانی آغاز شد که موری، یک فیلمساز استرالیایی، در حین سفرش به شیکاگو در کنار یک مجسمه گودزیلا قرار گرفت. او می‌گوید:

ابتدا، رایان را به عنوان یک همراه پلاستیکی کوچک با خود به سفر می‌بردم. عکس‌هایی از او در کنار ساختمان‌های بزرگ و معروف گرفتم، زیرا عکس گرفتن از او آسان‌تر از این بود که از دیگران بخواهم از من عکس بگیرند. بعد از مدتی تصمیم گرفتم از مهارت‌های فتوشاپی خودم استفاده کنم و به او جان ببخشم.

رایان گودزیلا

موری، عکس‌های خود در اینستاگرام گذاشته است و گودزیلا را در همه‌ی عکس‌های مسافرت خود به نحوی جا داده است. با این که این پروژه در ابتدا فقط به عنوان یک بازی هوشمندانه با مناظر اطراف شروع شد، اما با بهره‌گیری از فتوشاپ تبدیل به آثاری چشمگیر شدند.

اندازه‌های این گودزیلا در موقعیت‌های مختلف تغییر می‌کند. گرفتن هر عکس شامل ویرایش‌ها و تغییراتی که باید روی گودزیلا اعمال شود، تقریبا پنج ساعت طول می‌کشد.

رایان گودزیلا

موری می‌گوید:

این گودزیلا شخصیتی دارد که شما از یک موجود خزنده‌ی غول پیکر انتظار ندارید.

او عاشق سنجاب است. قبل از خارج شدن از خانه مدت زیادی را صرف آماده شدن می‌کند و همیشه به ظاهرش اهمیت می‌شود. او بسیار متفاوت و دلربا است، اما هنوز هم چند تا از ویژگی‌های اخلاقی معمول گودزیلاها را دارد، مثلا بعضی وقت‌ها خیلی دوست دارد که دست به یک تخریب تجمعی و گسترده بزند.

رایان گودزیلا

موری در حال حاضر در شهر نیویورک زندگی می‌کند که خیلی از پیشگامان آثار گودزیلایی در منهتن و بروکلین اتفاق افتاده است. او می‌گوید که اینگونه هنرنمایی‌ها در سال جاری ماجراجویانه‌تر شده است و پروژه‌های ویدئویی و عکس‌های بیشتری را تولید خواهند کرد.

رایان گودزیلا

یکی از کارهایی که حتما می‌خواهند انجام دهند، ملاقات او با هم‌نامش است. موری می‌گوید:

یک روز حتما با رایان گاسلینگ ملاقات خواهد کرد و بهترین عکس‌هایی را که تا به حال گرفته‌اند، منتشر خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه