تفتان ایر ؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
تفتان ایر ؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان

هواپیمایی تفتان یکی از ایرلاین‌های خصوصی ایرانی است که قطب اصلی آن در منطقه آزاد چابهار قرار دارد و از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را مجددا آغاز کرده است.

شرکت هواپیمایی تفتان از جمله ایرلاین‌‌های قدیمی خصوصی در ایران است که در ابتدا با هدف رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی استان سیستان و بلوچستان تاسیس شد؛ ولی پس از مدتی به علت پاره‌ای از مشکلات کلیه پروازهای شرکت لغو و فعالیت شرکت به‌طور کامل متوقف شد، تا اینکه از حدود یک سال قبل مجددا فعالیت خود را از سر گرفت.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین زاگرس یا سایر شرکت‌های هواپیمایی را دارید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و به آسانی خریداری کنید.

تاریخچه

هواپیمایی تفتان

شرکت در سال ۱۳۸۱ تاسیس شد. شروع فعالیت این شرکت هواپیمایی با ۲ فروند هواپیمای هلندی فوکر ۵۰ بود. البته این شرکت در برنامه‌های آینده خود قصد خرید چند هواپیمای دیگر و تجهیز ناوگان هواپیمایی خود را داشت تا به سایر استان‌های کشور پرواز داشته باشد. ولی در ادامه فعالیت این شرکت هواپیمایی به علت به وجود آمدن مشکلاتی، کلیه پروازهایش لغو شد و فعالیت شرکت به‌طور کامل متوقف شد.

در سال ۱۳۹۱، یک سرمایه‌گذار جدید وارد تفتان ایر شد و این شرکت مجددا فعالیت‌های خود را آغاز کرد. البته مشکلات این شرکت در این نقطه تمام نشد. سرانجام در سال ۱۳۹۵ با حضور دکتر روحانی، رئیس جمهوری کشورمان، این شرکت پس از سال‌ها به صورت رسمی با نام تفتان ایر افتتاح شد.

ناوگان هوایی

هواپیمایی تفتان

ناوگان هوایی تفتان ایر در حال حاضر از سه فروند هواپیمای Boeing MD و دو فروند Fokker 50 تشکیل شده است.

بار مجاز

مسافران تنها مجاز به حمل بار (همراه و غیر همراه) که در بلیط هایشان ذکر و قید شده باشد، هستند و در غیر این صورت باید هزینه وزن مازاد بارشان را طبق نرخ و تشخیص شرکت هواپیمایی پرداخت کنند.

مقصدهای پروازی

هواپیمایی تفتان

در حال حاضر، تفتان ایر پروازهای خود را در مسیر تهران-زاهدان و برعکس انجام می‌دهد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه