عکاسی در بزرگترین کشتی گردشگری دنیا

سحر ارجمند
سحر ارجمند پنجشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
عکاسی در بزرگترین کشتی گردشگری دنیا

سمفونی دریاها یک سرپرست اینستاگرام برای کمک به مهمانان خود استخدام کرده است تا آن‌ها بتوانند خاطرات شگفت انگیز و زیبایشان در بزرگ‌ترین کشتی کروز دنیا را به ثبت برسانند.

عکاسی در تعطیلات، یکی از مهم‌ترین کارها برای مسافران است. ما با استفاده از فن‌آوری‌های جدید می‌توانیم در یک چشم به هم زدن از مهم‌ترین لحظات زندگی‌مان بهترین یادگاری را ایجاد کنیم و آن را با دوستان نزدیک و خانواده‌هایمان به اشتراک بگذاریم. اما برای بعضی از گردشگران که می‌خواهند تجربه‌ای متفاوت داشته باشند، قرار است در بزرگ‌ترین کشتی کروز دنیا که اخیرا با نام «سمفونی دریاها» (Symphony of the Seas) رونمایی شده است، یک سرپرست اینستاگرام به‌منظور گرفتن عکس‌های عالی از مهمانان، استخدام شود.

عکاسی در بزرگترین کشتی کروز دنیا

راس فرانسیس، در کشتی سمفونی دریاها سرپرست اینستاگرام است. عکس از رویال کارائیب

رویال کارائیب، اخیرا اعلام کرد که «راس فرانسیس» (Russ Francis)، کارشناس شبکه‌های اجتماعی قرار است به مهمانان این کشتی جدید که اولین سفر آن از بارسلون در اسپانیا آغاز می‌شود، کمک کند. این شرکت مهارت‌های راس در اینستاگرام را زمانی شناخت که او در سال ۲۰۱۷ برای اولین دوره کارآموزی اینستاگرام در دریا، وارد گروه جستجوی رویال کارائیب شد. او اکنون قرار است به مهمانان هیجان‌زده این کشتی کمک کند تا زیبایی آن را در صفحات اینستاگرام‌ خود به نمایش بگذارند.

عکاسی در بزرگترین کشتی کروز دنیا

تصویر بالا موج‌سواری در کشتی کروز را نشان می‌دهد. عکس از رویال کارائیب

به گفته راس فرانسیس، سرپرست اینستاگرام رویال کارائیب: «برای اینکه تصویری قابل نمایش در اینستاگرام باشد، باید آن‌قدر منحصربه‌فرد و خاص باشد تا مردم بتوانند آن را به نمایش بگذارند.»

او همچنین گفت: این کار چیزی فراتر از تنظیمات مناسب است. محتوای فوق‌العاده‌ی اینستاگرام، عکس‌العملی را به وجود می‌آورد، آن عکس‌العمل می‌تواند باز ماندن دهان مخاطب از تعجب باشد یا آنکه آب افتادن دهان‌شان از تماشای غذاهای خوشمزه. در اینجا ثبت تجربیاتی که باعث شگفتی مخاطب می‌شود، بسیار اهمیت دارد.»

عکاسی در بزرگترین کشتی کروز دنیا

این کشتی در بررسی‌های اخیر، بهترین کشتی برای عکاسی اینستاگرام نامیده شده است. عکس از رویال کارائیب 

کشتی سمفونی دریاها علاوه بر اندازه‌ی بزرگش، ویژگی‌های عکاسی جالبی هم دارد؛ از جمله، نصب مجسمه‌های هنری در بالای عرشه کشتی، سرسره ده طبقه‌ی Ultimate Abyss، پارک مرکزی که دارای چمن‌های سرسبز است و بیش از ۱۲۰۰۰ برنامه گرمسیری در محوطه‌ای بی‌نظیر در فضای باز، «آکوآ تئاتر» (AquaTheatre) به سبک آمفی‌تئاتر ساخته شده است و در آن آکروباتیک آب و شیرجه از ارتفاع به نمایش گذاشته می‌شود و دیوار لگو مانند بلندی که در سوییت خانوادگی قرار دارد.

عکاسی در بزرگترین کشتی کروز دنیا

سمفونی دریاها، بزرگ‌ترین کشتی دنیا. عکس از Fred Tanneau

برخی از راهنمایی‌های راس برای اکثر عکس‌های اینستاگرام، شامل گرفتن عکس‌ها در یک قاب مربعی است تا همه چیز را در برگیرد؛ عکس باید از رنگ‌ها، شکل‌ها و خطوط قوی و همچنین نورپردازی خوبی برخوردار باشد؛ با استفاده از فضاهای منفی می‌توان یک شی را برجسته‌تر کرد؛ بازتاب‌ها و سطوح درخشان را جستجو و از خطوط راهنما برای متعادل ساختن عکس‌ها استفاده کنید.

این اولین بار نیست که یک شرکت چنین ایده‌ای را اجرا می‌کند. چند سالی است که یکی از تفریحگاه‌های مالدیو خدمتکار اینستاگرام استخدام می‌کند و هتلی در آمستردام به دربانان خود عکاسی آموزش می‌دهد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه