فرودگاه تیوات؛ مونته نگرو

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه تیوات؛ مونته نگرو

فرودگاه بین‌المللی تیوات (Tivat) مهم‌ترین فرودگاه کشور مونته نگرو است که در شهر تیوات قرار دارد و سالانه بیش از ۱ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

مونته نگرو کشور مستقلی در جنوب شرق اروپا است که در جنوب‌شرق با دریای آدریاتیک، از غرب با کشور کرواسی، از شمال‌غرب با بوسنی و هرزگوین، از شمال‌شرق با صربستان و از جنوب‌شرق با آلبانی همسایه است. مونته ‌نگرو از نظر جغرافیایی بسیار متنوع است. منظره‌های نفس‌گیر کوهستانی و شهرهای ساحلی این کشور از مهم‌ترین دلایلی است که گردشگران را به سوی این کشور می‌کشاند.

مونته نگرو

معرفی فرودگاه

فرودگاه تیوات

فرودگاه تیوات در سال ۱۹۵۷ افتتاح شد و در حال حاضر با جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر در سال، مهم‌ترین فرودگاه مونته نگرو محسوب می‌شود. فرودگاه تیوات در شهر تیوات واقع شده و به شهرهای مهمی از سراسر جهان به صورت فصلی پرواز مستقیم دارد.

مشخصات

فرودگاه تیوات

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: TIV
  • کد ایکائو: LYTV
  • ارتفاع از سطح دریا: ۶ متر
  • قطب اصلی خط هوایی:    Montenegro Airlines
  • فاصله هوایی تا تهران: ۲۸۹۲ کیلومتر (درحال حاضر پرواز مستقیم از تهران به مونته نگرو صورت نمی‌گیرد)

پایانه

فرودگاه تیوات

فرودگاه تیوات دارای یک پایانه کوچک است که به نسبت اندازه خود دارای امکانات خوبی است. از امکانات این فرودگاه می‌توان به وای‌فای رایگان، دستگاه خودپرداز (ATM)، اتاق مراقبت از کودکان، فروشگاه‌های متنوع، کافه و رستوران اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه تیوات در فاصله ۳ کیلومتری مرکز شهر تیوات قرار دارد

راه‌های دسترسی

فرودگاه تیوات

راه‌های دسترسی به فرودگاه تیوات کمی محدود است و عموما از طریق تاکسی انجام می‌گیرد. کرایه تاکسی نیز بسته به جایی که مسافر می‌رود، بین ۵ تا ۱۰ یورو است.

اطلاعات پرواز

فرودگاه تیوات

درحال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و فرودگاه تیوات صورت نمی‌گیرد

تور مونته نگرو

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه