آخرین اخبار از بررسی علل سقوط هواپیمای ATR72 شرکت آسمان

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر چهار شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
 آخرین اخبار از بررسی علل سقوط هواپیمای ATR72 شرکت آسمان

هواپیمای سقوط کرده تهران-یاسوج شرکت آسمان که در زمستان ۹۶، جان ۶۶ سرنشین خود را گرفت، هنوز در مرحله بررسی اطلاعات جعبه سیاه و ارائه گزارش نهایی است.

حسن رضایی‌فر مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی گفت مراحل بررسی علت یا علل این حادثه که از همان روز سقوط شروع شده همچنان ادامه دارد.

بنا به گفته وی پس از آنکه اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما در فرانسه بازسازی شد، اطلاعات به‌منظور ادامه کاوش‌ها به ایران انتقال یافت. کمیته بررسی این حادثه همچنان در حال کار کردن روی این اطلاعات هستند.

این مقام مسئول در رابطه با آخرین مراحل پیگیری این کار گفت:

در حال حاضر کمیته بررسی در حال نهایی کردن بخشی از گزارش‌های خود است که البته نیاز به جمع‌بندی‌های نهایی و کامل خواهد داشت.

بنا به گفته مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی تیمی فنی از فرانسه مجددا به ایران خواهند آمد تا آخرین اطلاعات به دست آمده از حادثه را جویا شوند و جمع‌بندی در این مرحله انجام شود.

رضایی‌فر بیان کرد:

تمام تلاش سازمان هواپیمایی کشوری روی این مسئله است که گزارش نهایی به شکلی همه جانبه و کامل ارائه شود و ابهام‌ها در این زمینه برطرف شود. ازاین‌رو هنوز نمی‌توان زمان دقیقی را برای ارائه گزارش نهایی این حادثه اعلام کرد.

پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان که صبح روز یکشنبه (۲۹ بهمن سال ۹۶) از تهران به عازم یاسوج شده بود، در ۹ مایلی فرودگاه مهرآباد به کوه برخورد کرده و سقوط کرد.

۶۰ مسافر و شش خدمه پرواز هواپیمای ATR۷۲ شرکت آسمان در جریان این سانحه جان باختند.

شرایط بد آب و هوایی باعث طول کشیدن پیدا شدن اثری از این هواپیما شده و همچنین باعث شد جعبه سیاه هواپیما پس از بررسی‌های طولانی مدت یافت شود.

به‌منظور بازسازی اطلاعات این جعبه سیاه ابتدا به فرانسه انتقال یافت و پس از نهایی شدن این مرحله به‌منظور بررسی‌های نهایی به ایران بازگشت.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به دستور رئیس‌جمهوری مسئول بررسی این حادثه شد و وزیر راه نیز مسئولیت ایجاد کمیته بررسی سانحه را بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری گذاشت.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه