عودت پول در صورت ارزان شدن قیمت بلیط بعد از رزرو

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
عودت پول در صورت ارزان شدن قیمت بلیط بعد از رزرو

 سایت جدیدی در انگلستان راه‌اندازی شده است که در صورت ارزان‌تر شدن هزینه‌ی رزروی که انجام داده‌اند، پول مسافران را به آن‌ها برمی‌گرداند.

وب‌سایتی راه‌اندازی شده است که هر وقت قیمت پرواز یا هتلی که آن را رزرو کرده‌اید کاهش یافت، به صورت خودکار باقیمانده‌ی پول‌تان را به شما برمی‌گرداند.

DoNotPay، که وب‌سایتی رایگان است و به تازگی در انگلستان شروع به کار کرده است، ایمیل‌هایی را که حاوی رزرو هتل یا پرواز هستند را هر پنج ثانیه اسکن می‌کند (۱۷۰۰۰ بار در روز) تا در صورت کاهش قیمت آن‌ها، از آن مطلع شود. روند چک کردن ایمیل‌ها تا زمانی ادامه می‌یابد که یا پروازتان انجام شود یا اقامت شما در هتل شروع شود.

هنگامی که قیمت‌ها کاهش می‌یابد، ربات‌های سایت به دقت به دنبال بندی در قرارداد می‌گردند که شرایط رزرو مجدد در صورت ارزان شدن قیمت را به مشتری بدهد؛ در صورت پیدا کردن چنین بندی، این کار را برای شما انجام می‌دهد و بعد از آن، شرکت هواپیمایی یا هتل باید این تفاوت قیمت را مستقیم به همان صورتی که پرداخت کرده‌اید، به شما برگرداند. سایت DoNotPay این روند را تا زمانی تکرار می‌کند که مشتری، رزرو خود را با کمترین قیمت انجام دهد.

DoNotPay

جاشوآ برودر، بنیانگذار ۲۱ ساله‌ی این سایت، می‌گوید:

قیمت پرواز و هتل‌ها همیشه تغییر می‌کند. در برخی از مسیرهای پرواز، هر ۶ ثانیه یک بار قیمت‌ها تغییر می‌کند.

بهترین سناریوی ممکن این است که در عرض ۲۴ ساعت بعد از رزرو، قیمت‌ها با کاهش روبرو شوند؛ زیرا اکثر خطوط هوایی دارای بندی هستند که به شما امکان بازپرداخت کامل در آن دوره زمانی را می‌دهد. اما سناریوهای دیگری هم وجود دارد که شما می‌توانید رزرو را در بازه‌ی زمانی بیشتر از یک روز هم تعویض کنید.

این سایت، نه تنها شرکت هواپیمایی را که از آن بلیط تهیه کرده‌اید اسکن می‌کنید، بلکه قیمت رقبای آن را هم بررسی می‌کند.

یکی از ساکنین ایالات متحده که DoNotPay برای اولین بار در آنجا راه‌اندازی شد، متوجه شد که پروازی از شرکت هواپیمایی دلتا از سان فرانسیسکو به مقصد نیویورک انجام می‌شود که ۴۰ دلار ارزان‌تر از پروازی است که او از هواپیمایی اسپیریت رزرو کرده بود، و هیچ توقفی هم در میان راه ندارند. او این گزینه را قبول کرد و رزرو به صورت خودکار انجام شد و ما به التفاوت آن به وی پرداخت شد.

DoNotPay

ربات، قبل از انجام تغییرات، از کاربر اجازه می‌گیرد

برای ثبت نام در این سایت که تنها در عرض ۳۰ ثانیه انجام می‌شود، باید آدرس ایمیل، تاریخ تولد، شماره تلفن و جزئیات کارت بانکی را وارد کرد. این کار رایگان است و هیچ پولی در ازای خدمات خود دریافت نمی‌کند. پس چگونه برای صاحبان خود درآمد تولید می‌کند؟

جاشوآ برودر می‌گوید:

این سایت هیچ درآمدی تولید نمی‌کند. من مخالف این کار نیستم که با مذاکره‌ی مستقیم با ????????? و هتل‌ها، خدمات این سایت را همیشگی کنم. اما خدمات آن برای کاربرها در هر صورت رایگان است. من تلاش می‌کنم که محصولی تولید کنم که مردم دوستش داشته باشند.

DoNotPay

نوسان تاریخی قیمت‌ها در پروازهای لندن به نیویورک

هنوز زود است که بتوان گفت برودر، دانشجوی انگلیسی دانشگاه استنفورد، یک نابغه رباتیک است و سرویسی به همین نام راه‌اندازی کرده که هزاران بلیط پارکینگ در بریتانیا را لغو کرده است.

در کمال تعجب، این کارآفرین جوان توانسته است توجه غول‌های صنعت را به خود جلب کند و قرارداد همکاری با IBM امضا کند و هزینه‌ای که مبلغ دقیق آن فاش نشده، از Greylock برای پشتیبانی از Airbnb، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و دراپ باکس دریافت کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه