راه های کشتن زمان در فرودگاه

سحر مردانه
سحر مردانه شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
راه های کشتن زمان در فرودگاه

فرودگاه، مکانی است که گاهی اوقات در آن تاخیر و اتلاف وقت دیده می‌شود. این اتلاف وقت بسیار آزار‌دهنده است و مسافران را کلافه می‌کند، اما چه کار می‌توان انجام داد؟

تمامی چمدان‌ها چک شده، مدارک مورد نیاز بررسی و تحویل داده شده است، اما همچنان برای سوار شدن به هواپیما، زمان زیادی باقی مانده است. این زمان اضافی یا از زود رسیدن شما به فرودگاه یا از تاخیر پرواز ایجاد شده، اما در این زمان چه کارهایی می‌توان انجام داد یا به اصطلاح زمان را کشت؟

۱. ورزش کنید

قبل از پرواز، مخصوصا زمانی که با تاخیر روبرو می‌شوید، خوب است که تکانی به خود بدهید و انرژی خوب را در عضلات‌تان حس کنید. معمولا در بسیاری از هتل فرودگاه‌ها، مراکز تناسب اندامی وجود دارد که در طول روز دسترسی برای عموم آزاد است یا حتی برخی از آن‌ها ۲۴ ساعته باز هستند. لباس تمرین ندارید؟ این اصلا بهانه خوبی برای ورزش نکردن نیست. می‌توانید پیاده‌روی کنید و دست و پای خود را بکشید.

۲. استرس را از خودتان دور کنید

فرودگاه

تقریبا در تمامی فرودگاه‌های بین‌المللی، سالن ماساژ و اسپا در دسترس است. آیا ترس از پرواز دارید؟ با دریافت ماساژ می توانید آرامشی باورنکردنی برای خود بخرید. فقط تا حدی آرام نشوید که زمان پرواز خود را فراموش کنید.

۳. از سالن‌های استراحت استفاده کنید

معمولا برای پرواز‌های فرست کلاس (کلاس اول) برخی امکانات ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها اختصاص سالن استراحت است. شاید کمی هزینه‌بر باشد، اما حداقل برای چند ساعت از امکاناتی نظیر استراحت در صندلی‌های راحت، روزنامه‌ و مجلات، بوفه غذا و وای‌فای رایگان بهره‌مند شوید. این امکانات در هر فرودگاهی می‌تواند متفاوت یا حتی بهتر هم باشد.

۴. مردم را تماشا کنید

این مردم هستند که قسمت مهمی از فرودگاه‌ها را تشکیل می‌دهند. با تماشای آنان، وقت خود را بگذرانید. برای خود معما‌های طرح کنید و درصدد حل آنان باشید. حتی می‌توانید به تماشای فیلم بنشینید.

۵. فروشگاه‌ها را تماشا کنید

فرودگاه

یکی از کار‌های لذت‌بخش در همه جا، تماشای ویترین فروشگاه‌ها است. امروزه در فرودگاه‌ها حتی مراکز خریدی هم وجود دارند که می‌توانید زمان زیادی را در آن‌ها بگذرانید و سرگرم شوید. معمولا اجناسی که در فرودگاه به فروش می‌رسند، بسیار گران هستند، اما اگر بودجه کافی در اختیار دارید، می‌توانید سوغاتی‌های محلی و شیرینی‌های خوشمزه خریداری کنید.

۶. به طبیعت باز گردید

اگر پرواز شما از جنوب شرقی آسیا انجام می‌شود، می‌توانید تجربه‌ای فراموش نشدنی از طبیعت داشته باشید. مثلا فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در اطراف خود جنگلی گسترده دارد و همچنین قسمتی از جنگل بارانی این منطقه در درون فرودگاه به همان صورت حفظ شده است. از زمانی که دارید، نهایت استفاده را بکنید و از این طبیعت زیبا لذت ببرید.

۷. سفر کوتاه روزانه داشته باشید

اگر زمانی که باید در فرودگاه منتظر پرواز باشید، طولانی است، تجربه‌ی وقت گذراندن در فرودگاه را کاملا فراموش کرده و به فکر یک تور مناسب روزانه باشید. حتی در برخی از فرودگاه‌ها تور‌های ساعتی رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. اگر این چنین نبود، خود دست به کار شده و با وسایل نقلیه جلوی فرودگاه خود را به مرکز شهر برسانید. به یکی از تور‌های ساعتی بپیوندید و خاطراتی زیبایی را خلق کنید.

۸. غذا بخورید

فرودگاه

اگر فکر می‌کنید غذایی که در داخل هواپیما سرو می‌شود، اصلا باب میل شما نیست، غذایی را در فرودگاه امتحان کنید. دیگر از غذا‌های معمولی خبری نیست، زیرا در فرودگاه‌ها رستوران‌های شیکی وجود دارد که افراد ماهر در آن‌ها خدمات ارائه می‌دهند. پس منتظر خوردن غذایی لذیذ در رستوران‌های خوب فرودگاه باشید.

۹. از زمانی که دارید لذت ببرید

اکثر فرودگاه‌ها دارای کلیسا‌های کوچک، نماز‌خانه یا اتاق‌های آرامی نظیر این‌ها هستند که بهترین مکان برای استراحت و به دست آوردن آرامش است. مهم نیست چه دین یا مذهبی داشته باشید، مهم این است که می‌توانید در این مکان‌ها زمانی را به آسودگی بگذرانید.

۱۰. بازی کنید و سرگرم شوید

خوب است در مورد امکانات رفاهی فرودگاهی که قرار است در آن باشید، اطلاعاتی کسب کنید. اکثر فرودگاه‌ها، مخصوصا فرودگاه‌های بین‌المللی دارای امکاناتی نظیر: زمین بازی برای کودکان، کارگاه‌های هنر و صنایع دستی، غرفه برای تماشای فیلم به صورت رایگان، غرفه‌های مربوط به سرگرمی‌های ویدئویی و موسیقی و... است که به راحتی می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. این خدمات و امکانات در فرودگاه‌ها هر روز در حال توسعه و ارتقاء است. اگر یک آی‌پد و وای‌فای رایگان هم داشته باشید، می‌توانید مشغول خواندن کتاب‌های الکترونیکی یا گشتن در اینترنت شوید.

برای خرید بلیط هواپیما همیشه می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه