طبیعت سحرانگیز نیوزیلند، لوکیشن برترین فیلم های هالیوود

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
طبیعت سحرانگیز نیوزیلند، لوکیشن برترین فیلم های هالیوود

اگر دوست دارید لوکیشن فیلم‌های معروف را در دنیای واقعی ببینید، نیوزیلند یکی از کشورهایی است که حتما باید در فهرست مقصدهای سفر خود قرار دهید.

نیوزیلند، طبیعتی سحرانگیز و رویایی دارد. همین مسئله باعث شده که مورد توجه کارگردانان زیادی قرار بگیرد. تعدادی از مشهورترین فیلم‌های هالیوودی در این کشور دیدنی فیلمبرداری شده‌اند. یکی از مشهورترین فیلم‌هایی که در نیوزیلند فیلمبرداری شده و تاثیری غیرقابل انکار بر گردشگری این کشور گذاشته است، فیلم زیبای ارباب حلقه‌ها است.

در ادامه با چند فیلم مشهوری آشنا می‌شویم که در نیوزیلند فیلمبرداری شده‌اند.

سه گانه ارباب حلقه‌ها

نیوزیلند - لوکیشن فیلم

این فهرست را با فیلم ارباب حلقه‌ها شروع می‌کنیم. یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های هالیوود که نقش بسیار مهمی در به شهرت رسیدن نیوزیلند داشت و از این کشور یک مقصد گردشگری عالی معرفی کرد. تورهای گوناگونی برای بازدید از لوکیشن‌های این فیلم در نیوزیلند برگزار می‌شود. مناظر سحرانگیز نیوزیلند انتخابی عالی برای به تصویر کشیدن «سرزمین میانی» است. یاران حلقه، نام قسمت اول سه‌گانه‌ی سینمایی ارباب حلقه‌ها است که دنباله‌های آن عبارت است از «ارباب حلقه‌ها: دو برج» و «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه».

سه‌گانه هابیت

نیوزیلند - لوکیشن فیلم

اگر می‌خواهید دهکده‌ی زیبای هابیت‌ها را ببینید، باید به نیوزیلند سفر کنید. این فیلم زیبا یکی دیگر از فیلم‌های مشهوری است که در نیوزیلند فیلمبرداری شده است. هابیت فیلمی سه قسمتی در سبک حماسه‌ای فانتزی، ماجرایی بر اساس رمانی به همین نام نوشته ج. ر. ر. تالکین است و پیتر جکسون را در مقام کارگردان، تهیه‌کننده و همکار فیلمنامه‌نویس در اختیار دارد. ایان مک‌کلن، اندی سرکیس و هوگو ویوینگ که در سه گانه‌ی ارباب حلقه‌ها نیز حضور داشتند، نقش‌های خود را در هابیت تکرار می‌کنند. هاوارد شور آهنگساز سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها آهنگسازی این فیلم را بر عهده دارد. قسمت اول و دوم فیلم در تاریخ‌های ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲ و ۱۳ دسامبر ۲۰۱۳ و قسمت سوم نیز در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴ بر روی پرده سینما رفتند.

سرگذشت نارنیا

نیوزیلند - لوکیشن فیلم

بیشتر صحنه‌های دو فیلم نارنیا در نیوزیلند فیلمبرداری شده‌اند. «سرگذشت نارنیا: شیر، جادوگر و جالباسی» عنوان فیلمی فانتزی برگرفته از رمانی به همین نام نوشته سی اس لوئیس است که توسط اندرو آدامسون کارگردانی و توسط کمپانی والت دیسنی تولید و در سال ۲۰۰۵ اکران شد. «سرگذشت نارنیا: شاهزاده کاسپین» عنوان دومین قسمت از سری فیلم‌های نارنیا است که براساس رمان شاهزاده کاسپین ساخته و در سال ۲۰۰۸ میلادی منتشر شد.

لوکیشن‌های این فیلم جزو دیدنی‌ترین منظره‌های نیوزیلند است که معمولا گردشگران این کشور بازدید از آن‌ها را از دست نمی‌دهند.

کینگ کونگ

نیوزیلند - لوکیشن فیلم

کینگ کونگ فیلمی حماسی ماجراجویی است که در سال ۲۰۰۵ ساخته شد و پیتر جکسون آن را نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده ‌است. این فیلم، بازسازی فیلمی به همین نام در سال ۱۹۳۳ است. ستاره‌های فیلم نائومی واتس، جک بلک و آدرین برودی هستند و بازیگری ضبط حرکتی در نقش کینگ کونگ را اندی سرکیس بر عهده دارد. پیتر جکسون فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت را نیز در کارنامه دارد. کینگ کونگ برنده سه جایزه اسکار برای بهترین تدوین صدا، بهترین ترکیب صدا و بهترین جلوه‌های تصویری شد.

آواتار

نیوزیلند - لوکیشن فیلم

البته فیلم آواتار در نیوزیلند فیلمبرداری نشده، ولی جلوه‌های ویژه، طراحی‌های مفهومی و طراحی‌های لباس این فیلم کاری از وتا ورکشاپ و وتا دیجیتال است؛ شرکتی که در نیوزیلند واقع است. این شرکت، مسئولیت طراحی لباس و جلوه‌های ویژه‌ی بسیاری از فیلم‌های مشهور و جذاب هالیوود را بر عهده داشته است، از جمله ارباب حلقه‌ها، هابیت، مد مکس، قلمرو بهشت، آخرین سامورایی و... این کارگاه در میرامار قرار دارد و تورهای متعددی برای تماشای پشت صحنه و مراحل ساخت فیلم‌ها برگزار می‌کند.

پیانو

نیوزیلند - لوکیشن فیلم

فیلم پیانو در ساحل غربی نیوزیلند فیلمبرداری شده است. پیانو، فیلمی درام به کارگردانی جین کمپیون و محصول سال ۱۹۹۳ میلادی است. داستان فیلم به مقطعی از زندگی یک بانوی پیانیست لال به‌ نام «آدا» در اواسط قرن نوزدهم میلادی می‌پردازد. آدا (با بازی هالی هانتر) به همراه دختر خردسالش به جزیره‌ای دوردست می‌روند تا با مردی که پیش از آن هیچ‌گاه او را ندیده ازدواج کند. دیگر نقش‌آفرینان اصلی فیلم پیانو، هاروی کایتل، سم نیل و آنا پاکوین هستند.

پیانو در چهل‌و‌سومین دوره‌ی جشنواره‌ی کن در سال ۱۹۹۳، دو جایزه‌ی مهم نخل طلای کن (بهترین فیلم) و بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. این فیلم در در شصت‌و‌ششمین دوره‌ی جوایز اسکار در سال ۱۹۹۴ نامزد دریافت هشت جایزه‌ی اسکار بود که در رقابت با فیلم‌هایی مانند فهرست شیندلر و فیلادلفیا، برنده‌ی سه جایزه‌ی اسکار شد. هالی هانتر برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر زن شد و آنا پاکوین (بازیگر خردسال فیلم) هم اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

ماجراهای تن‌تن؛ راز اسب شاخ‌دار

نیوزیلند - لوکیشن فیلم

کمپانی وتا دیجیتال تیم سازنده‌ی انیمیشن ماجراهای تن‌تن است. در استودیو وتا در ولینگتون می‌توانید در تورهای پشت صحنه شرکت کنید و با مراحل ساخت انیمیشن آشنا شوید. ماجراهای تن‌تن: راز اسب شاخدار، نام یک انیمیشن سه‌بعدی ماجراجویی ساخت سال ۲۰۱۱ است که بر اساس مجموعه کتاب‌های معروف «ماجراهای تن‌تن و میلو» اثر هرژه ساخته شده ‌است. کارگردان این فیلم استیون اسپیلبرگ، نویسندگان آن استیون موفات، ادگار رایت و جو کرنیش و تهیه‌کننده‌ی آن نیز پیتر جکسون است.

۳۰ روز شب

نیوزیلند - لوکیشن فیلم

۳۰ روز شب عنوان فیلمی ترسناک به کارگردانی دیوید اسلید و تهیه‌کنندگی سام ریمی است که در سال ۲۰۰۷ اکران شد. در این فیلم جاش هارتنت و ملیسا جرج در نقش‌های اصلی ظاهر شده‌اند. این فیلم براساس یک داستان مصور به همین نام ساخته شده است. بخش‌هایی از این فیلم در منطقه‌ی اوتاگو در نیوزیلند فیلمبرداری شده است.

آخرین سامورایی

نیوزیلند - لوکیشن فیلم

در منطقه‌ی به نام Taranaki در نیوزیلند لوکیشن‌های مرتبط با ژاپن، فیلمبرداری شده است. آخرین سامورایی  فیلمی آمریکایی در ژانر تاریخی، اکشن و درام به نویسندگی جان لوگان است که توسط ادوارد زوئیک کارگردانی و در سال ۲۰۰۴ اکران شده است. این فیلم روایت‌گر شورش ساتسوما و وقایع سال ۱۸۷۷ میلادی در ژاپن است. در این فیلم بازیگرانی همچون تام کروز، کن واتانابه، هیرویوکی سانادا، تونی گلدوین و تیموتی اسپال ایفای نقش کرده‌اند.

سوارکار نهنگ

نیوزیلند - لوکیشن فیلم

سوارکار نهنگ نام فیلم درامی است که در سال ۲۰۰۲ به کارگردانی نیکی کارو ساخته شد. این فیلم موفق شد در رشته‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی کیشا کاستل-هیوز، نامزد جایزه اسکار شود. این فیلم بر پایه‌ی رمانی با همین نام از ویتی ایهیمیره نوشته شده و درباره‌ی یک دختر مائوری است.

ترس‌آفرینان

نیوزیلند - لوکیشن فیلم

این کمدی ترسناک اولین همکاری پیتر جکسون و شرکت وتا بود. این فیلم در سال ۱۹۹۶ ساخته شد. مایکل جی فاکس در این فیلم، نقش‌آفرینی کرده است.

محدودیت عمودی

نیوزیلند - لوکیشن فیلم

محدودیت عمودی فیلمی است محصول سال ۲۰۰۰ و به کارگردانی مارتین کمپل است. در این فیلم بازیگرانی همچون کریس اودانل، بیل پکستون، رابین تونی، اسکات گلن، ایزابلا اسکروپو، تمورا موریسون، استوارت ویلسون، نیکلاس لی، الکساندر صدیق، دیوید هایمن، بن مندلسون و روشن ست ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم در نیوزیلند در در ارتفاعات این کشور فیلمبرداری شده است.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع backpackerguide

دیدگاه