هواپیمایی ایژین ؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
هواپیمایی ایژین ؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان

هواپیمایی ایژین بزرگ‌ترین ایرلاین کشور یونان است و پروازهای عادی و چارتری را از مبدا آتن به مقصدهای داخلی و خارجی انجام می‌دهد.

شرکت هواپیمایی ایژین ایرلاینز (Aegean Airlines) از سال ۲۰۰۹ به جایگاه بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی یونان دست پیدا کرده است و در سال ۲۰۱۷ نیز برای ششمین سال متوالی به‌عنوان ایرلاین برتر خطوط هوایی منطقه اروپا معرفی شد.

تاریخچه

ایژین ایرلاینز

شرکت هواپیمایی ایژین ایرلاینز (کد یاتا: A3، کد ایکائو: AEE) در سال ۱۹۸۷ در یونان تاسیس شد و در ابتدای فعالیت در زمینه خدمات‌رسانی خصوصی، به‌ویژه آمبولانس هوایی، فعالیت می‌کرد تا اینکه در تاریخ هفدهم فوریه سال ۱۹۹۲ به اولین ایرلاین خصوصی یونان تبدیل شد. سپس در سال ۱۹۹۴ این ایرلاین نوپا توسط گروه واسیلاکیس (Vasilakis Group) خریداری شد و پروازهای خصوصی را به از آتن به سراسر جهان با هواپیماهای لیرجت (Learjet) برقرار کرد.

در سال ۱۹۹۹ و با آغاز پروازهای سیستمی، نام «هواپیمایی ایژین» انتخاب شد. در ادامه روند توسعه و تجهیز ایژین ایرلانیز در سال ۲۰۰۰ دو برند جدید AVRO RJ100 و ATR72 به ناوگان ایزین ایرلاینز افزوده شدند. در سال ۲۰۱۴ هواپیمایی ایژین و اتحاد با اعلام رسمی شراکت خود، اولین پرواز مستقیم به دبی را جشن گرفتند. همچنین، ایژین ایرلاینز از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۷، به‌صورت متوالی، جایزه بهترین ایرلاین منطقه‌ای اروپا را از اسکای تراکس دریافت کرد.

ایژین ایرلاینز

 ایژین ایرلاینز از سال ۲۰۱۰ به عضویت اتحادیه استار درآمد و در سال ۲۰۱۲ نیز اقدام به خرید هواپیمایی ملی یونان به نام «المپیک ایر» کرد؛ با این وجود حامل پرچم محسوب نمی‌شود. دفتر مرکزی ایژین ایرلاینز در شهر کیفیسیا، واقع در استان آتیک، قرار دارد و فرودگاه‌های بین‌المللی آتن و سالونیک قطب‌های مرکزی و اصلی این شرکت هواپیمایی نیز محسوب می‌شوند.

ناوگان هوایی

هواپیماتعداد (فروند)
ایرباس A319۱
ایرباس A320-200۳۸
ایرباس A320neo۱
ایرباس A321-200۱۱

کلاس‌های پروازی

ایژین ایرلاینز

ایژین ایرلاینز دارای دو کلاس پروازی اکونومی (Economy) و بیزنیس (Business) است. منوی غذایی مسافران در هر دو کلاس پروازی از غذاهای یونانی انتخاب شده‌اند.

ایژین ایرلاینز

مسافران بین‌المللی بیزینس کلاس علاوه بر این دارای انتخاب دو نوع غذای گرم هستند. برای مسافران داخلی بیزنس کلاس نیز حین پرواز غذاهای سرد بهره‌مند می‌شوند.

بار مجاز

اکونومیبیزینس
داخل کابینیک کیف دستی به وزن حداکثر ۸ کیلوگرمدو کیف دستی به وزن ۸ و ۵ کیلوگرم
قسمت بار۲۳ کیلوگرم۳۲ کیلوگرم

مقصدهای پروازی

ایژین ایرلاینز

هواپیمایی ایژین هر هفته دارای پرواز از تهران- آتن، تهران-پاریس، تهران-لارنکا، تهران-رم، تهران-وین، تهران-کفالونیا، تهران-زوریخ، تهران-بوداپست، تهران-تیرا، تهران-بارسلونا، تهران-بروکسل و تهران-سان فرانسیسکو است.

به دنبال خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما خارجی در کمترین زمان هستید؟ ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم که با یک جستجوی ساده بتوانید انواع بلیط‌های هواپیما را یک‌جا با یکدیگر مقایسه کرده و از آژانس‌های هواپیمایی معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه