دبی میلیاردها دلار برای نمایشگاه اکسپو 2020 هزینه کرده است

بهاره غنچه
بهاره غنچه سه شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
دبی میلیاردها دلار برای نمایشگاه اکسپو 2020 هزینه کرده است

اولین نمایشگاه جامع جهانی اکسپو در سال ۲۰۲۰ در دبی افتتاح خواهد شد. دبی تاکنون میلیاردها دلار برای اجرای این پروژه عظیم هزینه کرده است.

دبی، میلیاردها دلار برای زیرساخت‌ها و تبلیغات پروژه‌های مرتبط به اولین نمایشگاه جامع جهانی اکسپو در خاورمیانه هزینه کرده است. این نمایشگاه بین‌‌المللی در سال ۲۰۲۰ و به مدت ۶ ماه برپا خواهد شد. انتظار می‌رود روزانه ۳۰۰ هزار بازدیدکننده از این نمایشگاه دیدن کنند.

اکسپو یا نمایشگاه جهانی، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد نمایشگاهی دنیا با حضور تمام ملیت‌ها و کشورهای دنیا است که هر پنج سال یک‌ بار، جهت ارائه دستاوردها و پیشرفت‌های هر کشور در یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان برگزار می‌شود. اهمیت نمایشگاه اکسپو آنقدر است که بعد از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک، سومین رویداد مهم دنیا محسوب می‌شود.

براساس گزارشات ارائه شده؛ تا ماه مارس ۴۲ میلیارد دلار برای پروژه‌های مرتبط زیرساخت‌های این نمایشگاه هزینه خواهد شد. اجرای پروژه‌های حمل و نقل ۱۷ میلیارد دلار، پروژه‌های مسکن ۱۳ میلیارد دلار و پروژه‌های هتل‌ها و پارک‌های موضوعی ۱۱ میلیارد دلار هزینه برده است.

توسعه فرودگاه بین‌ المللی المکتوم ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد داشت. این فرودگاه در بخش جنوبی شهر و به منظور گسترش و توسعه فرودگاه بین‌المللی دبی در قسمت شمالی ساخته خواهد شد. سال گذشته فرودگاه بین‌المللی دبی شلوغ‌ترین و پرترددترین فرودگاه برای سفرهای بین‌المللی بود و بیش از ۸۸ میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کردند. پیش بینی شده است که فرودگاه المکتوم پس از راه اندازی بتواند دوبرابر این رقم را در سال فراهم کند.

حدود ۳ میلیارد دلار توسط امارات متحده عربی برای توسعه مترو در مسیرهای نمایشگاه صرف شده است و ۱۳ میلیارد دلار نیز برای توسعه روستاهای جنوبی دبی و اتصال آن‌ها به شهر نمایشگاه دبی هزینه شده است.

این نمایشگاه بین‌المللی به ایجاد ۳۰۰ هزار شغل و توسعه گردشگری کمک خواهد کرد. این نمایشگاه در ماه اکتبر در سال ۲۰۲۰ افتتاح خواهد شد و هدف اصلی آن جذب بازدیدکنندگان خارجی در جهت توسعه صنعت دبی است.

همچنین حدود ۱۵ میلیارد دلار برای اجرای پروژه‌های زیرساختی هزینه شده است که ۲۱ درصد از کل هزینه‌های جامعه در سال جاری بوده است؛ این درحالیست که درآمد حاصل از فروش نفت در دبی تقریبا ۶ درصد از درآمد کل جامعه است.

دبی خودش را به عنوان یکی از مراکز مهم اقتصادی و گردشگری در خلیج فارس اثبات کرده است و تنها به درآمد حاصل از فروش نفت‌اش وابسته نیست و برای درآمدزایی از طریق امور تجاری و گردشگری نیز اهداف بسیاری دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه