مسی به عنوان سفیر گردشگری مسئولانه منصوب شد

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۰
مسی به عنوان سفیر گردشگری مسئولانه منصوب شد

سازمان جهانی گردشگری برای ترویج گردشگری مسئولانه از چهره‌های سرشناس ورزشی کمک گرفته است. 

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، زوراب پولولیکاشویلی، لیونل مسی را که لقب بهترین بازیکن فوتبال تمام دوران را بر دوش می‌کشد، به عنوان سفیر UNWTO در حوزه‌ی گردشگری مسئولانه منصوب کرد. این انتصاب روز شنبه در نیوکمپ در بارسلون و پس از مسابقه‌ی بارسلون-لگانس انجام شد.

لیونل مسی گفت:

من در سفرهایم فرصت کافی برای شناخت سایر فرهنگ‌ها و جوامع دیگر را داشتم و روش‌های بسیار را برای شناخت جهان تجربه کرده‌ام که این ارزشمند است.

UNWTO به عنوان یک آژانس تخصصی زیر مجموعه‌ی سازمان ملل متحد با هدف معرفی گردشگری به عنوان یک منبع توسعه تلاش می‌کند و من خوشحال هستم که می‌توانم در این ماموریت در راستای ترویج گردشگری مسئول با آن‌ها همکاری کنم.

لیونل مسی، نمونه‌ای از استعداد و پشتکار در فوتبال است. تمام دنیا، مسی را به خاطر جایگاهی که در سال‌های اخیر برای بارسلون به همراه آورده است، می‌ستایند. او به همراه این تیم موفق به کسب ۳۰ عنوان قهرمانی، شامل هشت جام لیگ اسپانیا، چهار جام لیگ قهرمانان و پنج جام قهرمانی اروپا شده است.

زوراب پولولیکاشویلی گفت:

مسی، ورزشکار منحصربه‌فردی است که می‌تواند مثالی عالی از چگونگی کسب نتایج خوب در اثر ترکیب توانایی و پشتکار باشد.

پیوستن مسی و شخصیت‌های معروف دیگر به UNWTO در راستای ارتقای ارزش‌های مثبت و مزایای گردشگری، برای ما افتخار بزرگی است.

مسی، اولین بازیکن فوتبالی است که پنج بار توپ طلای جهان (چهار بار آن به صورت پی در پی بوده است) و چهار بار کفش طلای اروپا را برده است.

لیونل مسی به همراه فرناندو هیرو،‌ فوتبالیست فرانسوی شاغل در اسپانیا و مربی اسطوره‌ای ویسنته دلبوسکه‌ی اسپانیایی، اولین شخصیت‌هایی هستند که توسط UNWTO برای تقویت ارتباط بین ورزش و گردشگری و تقویت توان متحول‌کننده‌ی گردشگری مسئولانه به این سمت منصوب می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع 4hoteliers

دیدگاه