موزه سه بعدی حوزه رویا در اندونزی؛ جایی برای معتادان سلفی و عکاسی

رضا اردو
رضا اردو جمعه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
موزه سه بعدی حوزه رویا در اندونزی؛ جایی برای معتادان سلفی و عکاسی

عاشقان عکاسی با جاذبه‌ها خود را در نقاشی‌های سه‌بعدی این موزه غرق می‌کنند.

امروزه تقریبا همه گوشی هوشمند دوربین‌دار دارند. خصوصا در آسیا، عکس گرفتن از همه چیز تقریبا امری معمول است. کار به جایی رسیده که اگر کسی ببیند نیمچه آنتن اینترنت بی‌سیم دارد، عکسی سلفی می‌گیرد و در فضای مجازی منتشر می‌کند.

موزه‌ی حوزه‌ی رویا (Dream Zone Museum)، در مرز کوتا و لگیان اندونزی، خوراک معتادان عکاسی است؛ آن‌ها که مدام عکس صفحات مجازی‌شان را با عکس‌های خارق‌العاده به‌روز می‌کنند و کنجکاوی دوستان‌شان را برمی‌انگیزانند یا حداقل آن‌ها را مجاب به لایک زدن می‌کنند، باید به اینجا بیایند.

موزه اندونزی

موزه‌ی حوزه‌ی رویا یک موزه‌ی سه‌بعدی با نقاشی‌های دیواری در اندازه‌های واقعی است تا بازدیدکنندگان در مقابل آن‌ها عکس بگیرند.

موقعیت موزه روی نقشه

نقاشی‌ها دوبعدی هستند، اما به گونه‌ای کشیده شده‌اند که سه‌بعدی به نظر می‌رسند و به چشم واقعی می‌آیند. در سراسر موزه، علامت‌هایی روی زمین کشیده شده‌اند که بهترین جای ایستادن برای عکس گرفتن با نقاشی‌ها را نشان می‌دهند. همچنین بهتر است از فلاش دوربین استفاده نکنید تا نور از نقاشی‌ها منعکس نشود.

موزه اندونزی

۱۲۰ اثر بی‌همتا در سه طبقه و ۱۴ حوزه‌ی موضوعی تقسیم شده‌اند:

معاصر، مصر، آکواریوم، آفریقا، رنسانس، منطقه‌ی مثبت ۱۸، ورزش، اندونزی، پارک رویا، بزرگ و کوچک، ونیز، غرفه‌ی کره‌، حوزه‌ی شب‌تاب و پارک ژوراسیک.

موزه اندونزی

تمام نمایشگاه‌های موزه را تیم مستعدی متشکل از هنرمندان بومی و کره‌ای ترتیب داده‌اند تا تصاویری واقعی برای بازدیدکنندگان بیافرینند.

بعضی آثار فقط برای یک نفر طراحی شده‌اند، اما خیلی‌ها برای دو نفر یا بیشتر هستند که طرح‌های خنده‌دار هم در میان‌شان دیده می‌شود.

موزه اندونزی

در بخش رنسانس، پیچیدگی‌های غیرمعمولی به نقاشی‌های معروف داده‌اند؛ مثلا بازدیدکنندگان می‌توانند به ون‌گوگ کمک کنند تا صورتش را بتراشد.

موزه اندونزی

موزه اندونزی

بخش آفریقا جایی است که تمام حیوانات وحشی جمع‌شان جمع است.

موزه اندونزی

موزه اندونزی

در بخش بزرگ اندونزی، می‌توانید عکسی با پشت‌زمینه‌ی معبد معروف پرامبانان (Prambanan) یا معبد تاناه‌ لوت (Tanah Lot) بالی بگیرید.

موزه اندونزی

موزه اندونزی

تأثیر کره‌ای‌ها در موزه کاملا مشهود است و طرفداران موسیقی پاپ کره‌ای عاشق غرفه‌ی کره خواهند شد. در غرفه فیگور «گانگنام استایل» بگیرید و با شخصیت‌های معروف آن عکس بیندازید.

موزه اندونزی

موزه اندونزی

بسته به فیگورتان عکس‌ها واقعا می‌توانند واقعی به نظر برسند. کارکنان موزه با رفتار دوستانه‌شان همواره ایده‌های نابی برای عکس‌ انداختن پیشنهاد می‌کنند. آنها بهترین زاویه‌ی عکس را پیشنهاد می‌کنند و همچنین عکس دسته‌جمعی از شما می‌گیرند.

موزه اندونزی

موقع ورود باید کفش‌ها را درآورید. وقتی تمام نمایشگاه را گشتید، کفش‌ها در خروجی منتظرتان هستند.

موزه اندونزی

کافه‌‌ی کوچکی نیز در گوشه‌ی موزه قرار دارد که می‌توانید پس از خوش‌گذرانی‌ها از آنجا نوشیدنی و آب بگیرید.

ساعات کاردوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب
هزینه ورودیبازدیدکنندگان بومی: ۱۰۰ هزار روپیه، بازدیدکنندگان خارجی: ۱۰ دلار
تلفن+۶۲ ۳۶۱ ۸۴۹ ۶۲۲۰
سایتhttp://www.dmzbali.com/
فیسبوکDMZ Bali

مطالب مرتبط:

منبع kura2guide

دیدگاه