رستوران های گیاهی ازمیر، ترکیه

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
رستوران های گیاهی ازمیر، ترکیه

ازمیر، یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در ترکیه، رستوران‌های زیادی دارد که متنوع‌ترین غذاها از سراسر دنیا را سرو می‌کنند.

رستوران های ازمیر، تنوع زیادی دارند و در بین آن‌ها تعداد زیادی رستوران گیاهی هم وجود دارد که در سفر به ازمیر می‌توانید طعم غذاهای خوشمزه گیاهی آن‌ها را تجربه کنید.

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از شهر استانبول و آنکارا است که موقعیت ویژه‌ای به‌عنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری دارد. پیدا کردن رستوران های گیاهی ازمیر کار راحتی است. چون بسیاری از غذاهای رژیم غذایی و سبک زندگی اهالی این منطقه، غذاهای سالم تهیه شده با بهترین سبزیجات و گیاهان معطر بومی است.

از بهترین پیش‌غذاهای ترکی که با نام مزه معروف است، تا بهترین غذاهای گیاهی در منوی رستوران‌های مختلف پیدا می‌شود. اگر گیاه‌خوار هستید یا دوست دارید غذاهای گیاهی را در سفر به ازمیر امتحان کنید، می‌توانید به یکی از رستوران‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، سر بزنید تا لذیذترین غذاهای بدون گوشت و محصولات جانوری را امتحان کنید و لذت ببرید.

امتحان کردن این غذاها با گیاهان بومی، بخش جذاب سفر برای شکموهایی است که همیشه به استقبال طعم‌های جدید و محلی در سفر می‌روند. شما هم می‌توانید همین الان برای سفر به ترکیه و ازمیر برنامه‌ریزی کنید.

رستوران Yaya Raw

رستوران های گیاهی ازمیر

کافه رستوران Yaya Raw انواع غذاهای گیاهی ترکی و بین‌المللی و انواع نوشیدنی و دسر را سرو می‌کند. تمرکز اصلی این رستوران بر سبک زندگی سالم و مصرف مواد غذایی خام به‌خصوص میوه‌ها، سبزیجات، مغزها و حبوبات است. در این رستوران می‌توانید بهترین و متنوع‌ترین غذاهای گیاهی را نوش جان کنید. انواع اسموتی و آب‌میوه‌های متنوع و غذاهای اصلی مثل پاستای کدو با سس آووکادو و دسرهای بی‌نظیر و لذیذی در منوی این کافه رستوران وجود دارد. حتی کیک‌های وگان با طعم شکلات و لیمو در منو وجود دارد که فرصت امتحان کردن آن را نباید از دست بدهید. فضای رستوران بسیار آرام و دلچسب است و برای وعده‌های صبحانه و ناهار و میان‌وعده می‌توانید به آن سر بزنید. همچنین می‌توانید غذا سفارش دهید و بیرون از رستوران نوش جان کنید.

کافه Yasam Vegan

رستوران های گیاهی ازمیر

کافه Yasam Vegan یک کافه‌ی عالی برای خوردن غذاهای لذیذ گیاهی ترکی و انواع دمنوش و دسر است. این کافه یکی از اولین کافه‌ها در ازمیر است که کاملا وگان است و منویی بسیار خلاقانه دارد. از انواع راویولی‌های محلی گرفته تا سوسیس‌های گیاهی در منوی آن وجود دارد و در این کافه انتخاب‌های زیادی برای خوردن غذاهای ترکی گیاهی دارید. این کافه از سه‌شنبه تا یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب باز است. برای وعده‌های صبحانه، ناهار و شام می‌توانید به آن سر بزنید و محیطی آرام و غیررسمی و دکوراسیونی متفاوت دارد. کافه وگان Yasam به‌تازگی یعنی در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد. در این کافه، غذاهای تازه و لذیذ با عطر و طعم خانگی با تازه‌ترین مواد اولیه‌ی محلی تهیه می‌شود. منوی رستوران شامل انواع برگرهای گیاهی، دسرهای وگان و نوشیدنی است. محیط رستوران، دلچسب و دنج است. غیر از غذاهای ترکی گیاهی، چند نوع غذای غربی وگان هم در منو وجود دارد.

رستوران Guna Mutfak

رستوران های گیاهی ازمیر

کافه رستوران Guna Mutfak یکی دیگر از انتخاب‌های عالی برای خوردن غذای وگان و ترکی در ازمیر است. این کافه‌ی زیبا با طراحی دکور مدرن و گلدان‌های رنگارنگ زیبا، منویی متنوع از بهترین و سالم‌ترین غذاهای گیاهی دارد و تمرکز اصلی آن بر رواج سبک زندگی سالم است. بسیاری از غذاهای گیاهی منطقه‌ی اژه در منوی آن وجود دارد. برای تهیه‌ی این غذاها از بهترین مواد غذایی تازه و فصلی استفاده می‌شود، به همین دلیل است که منوی رستوران مرتب تغییر می‌کند. انواع سوپ و غذای اصلی و غذاهای لذیذ تهیه شده با بهترین روغن زیتون، در منوی این کافه رستوران دیده می‌شود. این رستوران از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۷ صبح تا ۷ شب باز است. برای وعده‌های صبحانه و ناهار می‌توانید به این رستوران سر بزنید. فضای رستوران غیررسمی و دنج است.

رستوران Karsiyaka Meze Evi

رستوران های گیاهی ازمیر

رستوران Karsiyaka Meze Evi یک رستوران ترکی گیاهی است. این رستوران بهترین غذاخوری شهر برای امتحان کردن انواع مزه یا پیش‌غذاهای منطقه‌ی اژه است. تنوع غذاهای گیاهی این رستوران بسیار قابل‌توجه است. یکی از غذاهای محبوب رستوران انواع دلمه‌ی گیاهی است از جمله دلمه کلم. نوشیدنی‌های متنوع هم در منو وجود دارد از جمله شربت انار که امتحان کردن آن خالی از لطف نیست. این رستوران هرروز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب باز است. برای وعده‌های صبحانه و ناهار می‌توانید به این رستوران سر بزنید. فضای رستوران غیررسمی و دنج است و بخشی در فضای باز دارد.

کافه Eli

کافه Eli یک کافه‌ رستوران وگان در ازمیر است. این کافه رستوران عالی، دکوراسیون جذابی دارد و دیوارهای آن با گرافیتی‌های زیبا تزیین شده است. بهترین غذاهای گیاهی و وگان ترکی را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید و از خوردن غذایی سالم و لذیذ لذت ببرید. حتی دو مدل غذای کلاسیک ترکی در منو وجود دارد که به‌جای گوشت چرخ کرده با مواد گیاهی تهیه می‌شود. هر روز هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید. برای وعده‌های ناهار و شام می‌توانید به این رستوران سر بزنید. فضای رستوران غیر رسمی و دنج است و دکوراسیونی جذاب دارد.

رستوران Vejeteryan Sakiz Lokantasi

رستوران های گیاهی ازمیر

رستوران Vejeteryan Sakiz Lokantasi یک رستوران غذای گیاهی ترکی است. تمرکز اصلی این رستوران بر ارائه‌ی غذاهایی از منطقه‌ی مدیترانه و دریای اژه است. البته این رستوران به غیر از غذای گیاهی، غذاهای دیگری هم دارد که با انواع گوشت و ماهی تهیه می‌شود، ولی منوی آن، غذاهای گیاهی زیادی دارد. یکی از مزه‌های منطقه‌ی اژه را امتحان کنید و یکی از غذاهای اصلی را انتخاب کنید و از خوردن غذایی لذیذ و سالم در ازمیر لذت ببرید. این رستوران هر روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب باز است و برای وعده‌های صبحانه، ناهار و شام می‌توانید به آن سر بزنید. محیط رستوران غیررسمی و دنج و جذاب است و بخشی از آن در فضای باز قرار دارد.

رستوران چینی Red Dragon

رستوران چینی Red Dragon یک رستوران خوب برای خوردن غذاهای گیاهی است. البته این رستوران، انواع غذای گوشتی هم دارد. اگر دوست دارید در سفر غذای گیاهی بخورید و غذای جدیدی امتحان کنید، حتما به این رستوران چینی سر بزنید.

رستوران Gozlemecim

رستوران های گیاهی ازمیر

رستوران Gozlemecim یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای خوردن انواع گوزلمه، غذای سنتی ترکی است. این رستوران غذای گیاهی ترکی، منویی متنوع از غذاهای گیاهی دارد و فقط تعداد انواع گوزلمه‌های آن به ۷۰۰ نوع می‌رسد. با وجود این تنوع غذایی، برای انتخاب کردن غذا در این رستوران، محدودیت ندارید. این رستوران هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب باز است. برای وعده‌های ناهار و شام و صبحانه و میان‌وعده‌ها می‌توانید به این رستوران سر بزنید. فضای رستوران غیررسمی و دلچسب است.

رستوران Vegetables FOOD

رستوران Vegetables FOOD یک رستوران گیاهی است که انواع غذاهای گیاهی ترکی و بین‌المللی را سرو می‌کند. این رستوران برای کسانی مناسب است که حتی در طول سفر هم نمی‌خواهند رژیم غذایی سالم خود را ترک کنند. در منوی رستوران، انواع برگرهای وگان، پیتزاهای گیاهی، فلافل و سایر غذاهای گیاهی لذیذ و محبوب وجود دارد. این رستوران از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ شب باز است. می‌توانید در این رستوران ناهار و شام بخورید یا غذا سفارش دهید و به محل اقامت‌تان ببرید. فضای رستوران، دنج و غیررسمی است و محیط دوستانه دارد.

کافه رستوران Bitkisel Mutfak

رستوران های گیاهی ازمیر

کافه رستوران Bitkisel Mutfak یک رستوران گیاهی عالی برای خوردن بهترین غذاها و دسرهای وگان است. در منوی رستوران انواع دامپلینگ‌های سبزیجات و مافین و کیک‌های وگان پیدا می‌شود. سبک آشپزی در این کافه رستوران، آشپزی آسیایی است. می‌توانید غذای خود را سفارش دهید و به محل اقامت خود ببرید. از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ بعدازظهر می‌توانید به این کافه رستوران سر بزنید.

کافه رستوران Tyke Kafe

کافه رستوران Tyke Kafe چهارمین رستوران تماما وگان در ازمیر است

کافه رستوران Tyke Kafe یک انتخاب عالی برای خوردن بهترین غذاهای گیاهی بین‌المللی، مدیترانه‌ای و فست‌فود است. این کافه رستوران، به‌تازگی افتتاح شده است و از سال ۲۰۱۷ فعالیت می‌کند. این چهارمین رستوران تماما وگان در ازمیر است. با وجود اینکه منوی محدودی دارد، ولی غذاهای لذیذی سرو می‌کند.

انواع غذاهای اصلی و پیش‌غذا و نوشیدنی‌های سرد و گرم دارد. صبحانه‌های عالی وگان را می‌توانید اینجا نوش جان کنید. این کافه رستوران تماما وگان است؛ یعنی حتی لباس کارکنان و محصولات بهداشتی مورد استفاده، از محصولات وگان است. این رستوران در مرکز شهر ازمیر واقع شده و هر روز هفته از ساعت ۳ بعدازظهر تا ۱۱ شب باز است.

رستوران Ruzgar Hotel Alacati

رستوران های گیاهی ازمیر

رستوران Ruzgar Hotel Alacati در یک هتل قرار دارد. این رستوران بهترین غذاها را با مواد غذایی ارگانیک تهیه شده از روستاهای اطراف تهیه می‌کند. بهترین غذاهای ترکی را می‌توانید اینجا نوش جان کنید. البته این رستوران، یک رستوران تماما گیاهی نیست، ولی منوی آن تعداد زیادی غذای گیاهی دارد. انواع سالاد و پیش‌غذا و غذای اصلی و حتی نوشیدنی و دسر در منو گنجانده شده است که به سبک‌های مختلف اژه‌ای، مدیترانه‌ای و غربی تهیه می‌شوند.

رستوران Idili Manti Evi

رستوران Idili Manti Evi یک رستوران عالی برای خوردن بهترین غذاهای مدیترانه‌ای و ترکی است. البته این رستوران به غیر از غذاهای گیاهی، غذاهای دیگری هم در منو گنجانده شده است. فضای رستوران بسیار دنج و دوستانه است. بهترین راویولی‌ها و غذاهای اصیل ترکی در منوی آن وجود دارد. اگر می‌خواهید غذای کاملا وگان بخورید، حتما قبل از سفارش از پیشخدمت‌ها سوال کنید که آیا غذاهای گیاهی، کاملا وگان هستند یا نه. مالکان رستوران و پیشخدمت‌ها به زبان انگلیسی مسلط هستند.

رستوران Boho Lokal

رستوران های گیاهی ازمیر

رستوران Boho Lokal یک رستوران تماما گیاهی نیست و غذاهای گوشتی هم در منو دارد و تنوع غذاهای گیاهی منو نیز قابل‌توجه است. منوی رستوران روازنه تغییر می‌کند و کارکنان آن کاملا به قوانین رژیم غذایی وگان آشنایی دارند. انواع سالاد، پیش‌غذا، غذای اصلی، غذای گلوتن فری، غذاهای مدیترانه‌ای و... در منو وجود دارد. این رستوران از دوشنبه تا شنبه از ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر باز است.

رستوران Gezinomi

رستوران Gezinomi یک رستوران عالی برای امتحان کردن غذاهای گیاهی باکیفیت است. البته این رستوران، فقط گیاهی نیست و غذاهای گوشتی هم دارد. منوی غذاهای گیاهی جدا از سایر غذاها در نظر گرفته شده است و تنوع قابل قبولی دارد. غذاهای مدیترانه‌ای، خاورمیانه‌ای و ترکی در منو وجود دارد. متاسفانه منوی رستوران به زبان انگلیسی نیست.

رستوران SushiCo - Sehit Nevres Bulvari

رستوران های گیاهی ازمیر

رستوران SushiCo - Sehit Nevres Bulvari یک رستوران عالی برای خوردن غذاهایی متفاوت است. این رستوران منویی متنوع دارد که غذاهای غیرگیاهی هم در آن وجود دارد. این کافه رستوران ژاپنی، یک منوی مفصل و جداگانه برای غذاهای گیاهی دارد. می‌توانید در رستوران غذا بخورید یا غذای خود را سفارش دهید و بیرون ببرید. انواع رول‌ها و سوشی‌های وگان در منوی رستوران وجود دارد.

کافه رستوران Saban Kültür ve Sanat

کافه رستوران Saban Kültür ve Sanat دسرهای وگان هم در منو دارد

کافه رستوران Saban Kültür ve Sanat هر روز هفته از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۵ و نیم بعدازظهر باز است. در این رستوران انواع غذاهای مدیترانه‌ای، خاورمیانه‌ای، ترکی و... پیدا می‌شود. به غیر از غذای گیاهی، انواع غذاهای گوشتی و دریایی هم دارد و دارای بخشی مجزا برای نوشیدنی است و نانوایی هم دارد. منوی پیشنهادی وگان این رستوران، هر روز تغییر می‌کند که شامل صبحانه، نودل محلی، سوپ وگان، دامپلینگ، انواع دلمه، غذاهای سرد مدیترانه‌ای تهیه شده با روغن زیتون، آب‌میوه‌های بدون شکر، انواع لیموناد و مربای محلی و... است.

گاهی دسرهای وگان هم در منوی رستوران گنجانده می‌شود که شامل انواع کیک از جمله کیک لیمویی است. فضای رستوران بسیار دوستانه و گرم است. همه‌ی غذاهای منو با تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه‌ی ارگانیک و محلی تهیه می‌شوند.

شما می‌توانید فهرست کامل رستوران های ازمیر یا رستوران های ترکیه را در کجارو ببینید و پیش از سفرتان برای انتخاب رستوران دلخواه خود در سفر برنامه‌ریزی کنید. اطلاعات رستوران‌ها و رده قیمتی آن‌ها به شما کمک می‌کند برای صرف غذا در ترکیه، بهتر برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه