بهترین رستوران های ازمیر، ترکیه

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
بهترین رستوران های ازمیر، ترکیه

ازمیر جزو بزرگترین شهرهای ترکیه و یکی از مقصدهای محبوب گردشگری در این کشور است. در رستوران‌های عالی و متنوع ازمیر انواع غذاهای سنتی، غذاهای دریایی و دسرها و دمنوش‌های لذیذ را نوش جان کنید.

ازمیر سومین شهر بزرگ کشور ترکیه بعد از شهر استانبول و آنکارا است که موقعیت ویژه‌ای به‌عنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری دارد. در این شهر دیگر از شلوغی و ازدحام خبری نیست و تا دل‌تان بخواهد می‌توانید از آرامش و سکوت آن لذت ببرید.

ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه، از نظر تجاری، اقتصادی و گردشگری اهمیت بسیار بالایی در این کشور دارد و از مقاصد محبوب در سفر به ترکیه است. نزدیکی به دریا، باعث شده که بیشتر رستوران‌های ازمیر، بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را در منوی خود بگنجانند. اگر از عاشقان غذاهای دریایی باشید، بدون شک از غذا خوردن در رستوران‌های بی‌نظیر این شهر لذت می‌برید. البته غیر از غذای دریایی، بهترین و اصیل‌ترین غذاهای سنتی ترکیه نیز در این رستوران‌ها سرو می‌شود. در کافه قنادی‌ها می‌توانید لذیذترین دسرها و دمنوش‌ها را نوش جان کنید و از بستنی‌فروشی‌های مخصوص بستنی محلی ترکی بخرید که بافتی نرم و متفاوت دارد.

در ادامه با تعدادی از بهترین رستوران‌ها و کافه‌ قنادی‌های این شهر آشنا می‌شویم.

رستوران Akinin Yeri

رستوران Akinin Yeri در فاصله‌ی کوتاهی از مرکز شهر ازمیر قرار دارد و بدون شک یکی از رستوران‌هایی است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهید. با ماشین می‌توانید خود را به این رستوران برسانید و هم‌زمان با رانندگی در مسیرهای زیبا و تماشای چشم‌اندازهای ساحلی، خودتان را برای خوردن یک وعده غذای لذیذ و فراموش‌نشدنی آماده کنید. این رستوران به‌عنوان بهترین رستوران غذای دریایی در ازمیر و حتی در تمام ترکیه توسط منتقدان سایت‌های مختلف انتخاب شده است. منوی رستوران، منویی کامل و مفصل از انواع غذاهای دریایی است که در بیشتر رستوران‌های ساحلی پیدا می‌شود. منوی رستوران با توجه به صید روز و تازه‌ترین محصولات موجود در بازارها، تغییر می‌کند. گاهی اوقات ممکن است بسیار شلوغ باشد، ولی خدمت‌رسانی در این رستوران همواره دوستانه و بی‌نقص است و غذای آن یکی از مهم‌ترین نقاط قوت رستوران است.

رستوران دنیز (Deniz)

رستوران ازمیر

رستوران دنیز، یک رستوران بی‌نظیر غذای دریایی است که در مرکز ازمیر قرار دارد و یکی از بهترین‌های ازمیر است. رستوران دنیز در سال ۱۹۸۱ افتتاح شده  و از آن زمان تابه‌حال همواره جزو بهترین‌ها بوده است.  فضای رستوران بسیار مجلل است، ولی در عین حال، خشک و رسمی نیست. موقعیت این رستوران که بر فراز آب واقع شده، باعث شده که چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از دریای اژه داشته باشد. اگر می‌خواهید این چشم‌اندازها را در زیباترین حالت ممکن تماشا کنید، برای وعده‌ی شام به این رستوران سر بزنید. یکی از میزهای بالکن رستوران را انتخاب کنید و از منظره‌ی فوق‌العاده‌ی غروب آفتاب لذت ببرید. غذا خوردن در این رستوران تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. غذایتان را با نان محلی و زیتون شروع می‌کنید و سپس چند نوع مزه را امتحان می‌کنید. مزه شامل انواع پیش‌غذاهای متنوع است، مثلا کدوی شکم‌پر، بادمجان کباب و سالاد هشت پا. در نهایت می‌توانید بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی و انواع ماهی را به‌عنوان غذای اصلی سفارش دهید. ماهی‌های این رستوران همواره تازه‌ترین ماهی موجود است و کاملا پخته می‌شود و طعمی بی‌نظیر دارد.

کافه La Cigale

کافه La Cigale کمی با سایر رستوران‌ها و کافه‌های ازمیر تفاوت دارد. در نتیجه اگر از غذاها و رستوران‌های محلی خسته شدید، می‌توانید این کافه رستوران را برای غذا خوردن انتخاب کنید. رستوران La Cigale را معمولا در رده‌ی رستوران‌های فرانسوی دسته‌بندی می‌کنند، ولی در واقع این رستوران به غیر از غذاهای فرانسوی غذاهای متنوعی از سایر نقاط دنیا نیز سرو می‌کند. این رستوران حال و هوایی جذاب دارد. سقف بلند و نورپردازی جذاب از ویژگی‌های ظاهری این رستوران است که زیبایی آن را دوچندان می‌کند. این رستوران در باغ یک موسسه‌ی فرانسوی قرار دارد و به همین دلیل محیط آن برای بسیاری از افراد جذاب است. در منوی رستوران، انواع پنیرهای فرانسوی، سالاد، ریزوتو و پاستاهای ایتالیایی و حتی غذاهای الهام گرفته از نودل‌های چینی پیدا می‌شود. این رستوران با وجود تنوع غذاهای بین‌المللی و قرار گرفتن در چند قدمی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ازمیر، انتخاب فوق‌العاده برای غذا خوردن در این شهر است.

رستوران Mavra

رستوران ازمیر

رستوران Mavra در تقاطع دو خیابان شلوغ شهر قرار دارد و به‌راحتی ممکن است آن را در میان شلوغی و ازدحام خیابان‌ها گم کنید. اما توصیه‌ی ما این است که فرصت سر زدن به این رستوران را از دست ندهید. مطمئنا غذا خوردن در این رستوران ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن دارد. در این رستوران هم مثل بسیاری از رستوران‌های ازمیر، با مزه‌های سنتی قبل از غذای اصلی از شما پذیرایی می‌شود. مزه‌های این رستوران را نباید از دست بدهید، چون با بهترین و اصیل‌ترین دستورها تهیه می‌شوند. هم انواع غذاهای گوشتی و هم انواع غذا با ماهی در منوی رستوران به چشم می‌خورد. یکی از غذاهایی که در این رستوران حتما باید امتحان کنید هشت‌پای گریل شده است؛ یکی از غذاهای ویژه‌ی منو که معمولا مورد توجه مهمانان رستوران قرار می‌گیرد.

کافه قنادی  Reyhan Pastanesi

رستوران ازمیر

در ترکیه pastanesi جایی شبیه به کافه قنادی است. کافه قنادی ریحان، فضایی جذاب و دیدنی دارد. این کافه منو ندارد، فقط از میان محصولاتی که در ویترین‌ها عرضه شده، می‌توانید محصولات را انتخاب کنید. اینجا بهترین انتخاب برای خوردن صبحانه یا ناهار سبک یا انواع اسنک و میان‌وعده است. به غیر از انتخاب‌های لذیذی که مطمئنا مورد توجه‌تان قرار می‌گیرد، دکور و فضای آن هم بسیار جالب توجه است. انواع نان خامه‌ای، تارت، کیک، کوکی در این کافه قنادی پیدا می‌شود که تزییناتی بسیار زیبا و دیدنی دارند و بدون شک مورد توجه دوستداران کیک و شیرینی‌جات قرار می‌گیرد. برای اینکه غذای کم‌شیرین‌تری بخورید، می‌توانید غذاهای سبک، قهوه، چای و انواع کرواسان را امتحان کنید.

رستوران Pizzeria Venedik

پیتزا غذای ترکی نیست، ولی رستوران Pizzeria Venedik انواع پیتزا را با تغییرات مبتکرانه مطابق با ذائقه‌ی محلی تهیه می‌کند. این رستوران خاص، غذای محبوب و دوست‌داشتنی ایتالیایی را با مواد غذایی و طعم‌های ترکی ترکیب کرده و غذایی جدید ابداع کرده که امتحان کردن آن تجربه‌ای جدید و خاص است و غذاهای این رستوران را در هیچ جای دیگر دنیا نمی‌توانید امتحان کنید. البته به غیر از پیتزاهای ترکیبی و ابتکاری انواع پیتزاهای کلاسیک هم در منوی این رستوران وجود دارد. از آنجایی که ازمیر شهری در کنار دریا است، پیتزای غذاهای دریایی یکی  دیگر از انتخاب‌های مهمانان این رستوران است. این پیتزاها با ماهی تن، میگو، صدف و سایر انواع غذاهای دریایی و مواد غذایی خاص دیگری تهیه می‌شوند که بدون تردید مورد توجه علاقه‌مندان به غذاهای دریایی قرار می‌گیرند. احتمالا کمتر جایی در دنیا این فرصت برایتان فراهم می‌شود که پیتزای غذای دریایی بخورید، در نتیجه فرصت را از دست ندهید.

قنادی Rumeli Pastanesi

قنادی Rumeli Pastanesi در واقع ترکیبی از قنادی، فروشگاه شکلات و بستنی‌فروشی است که آن را می‌توان بهترین قنادی کل ازمیر نامید. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این قنادی و بستنی‌فروشی، بستنی‌های محلی به نام دندودرما است. دوندورما بافتی بین جلاتو و بستنی دارد و به خاطر وجود مواد سفت و چسبنده‌کننده، از سایر بستنی‌هایی که تابه‌حال خورده‌اید، متفاوت است. بافتی جویدنی دارد و با مواد مختلفی آن را با طعم‌ها و عطرهای مختلف آماده می‌کنند. مثلا پسته، گلاب، لیمو یا پرتقال چند مورد از طعم‌های متفاوت این بستنی است. بافت این بستنی بیشتر شبیه تافی نرم است و بهترین انتخاب برای این است که بعد از یک روز بلند و گرم تابستانی، کمی خنک شوید و لذت ببرید. در این کافه قنادی می‌توانید به غیر از بستنی، قهوه ترک همراه با کوکی نیز سفارش دهید.  

کافه قنادی  Sevinc Pastanesi

رستوران ازمیر

کافه قنادی Sevinc Pastanesi یکی از بهترین کافه‌های ازمیر برای استراحت و خوردن یک وعده غذای لذیذ است. بیش از ۷۰ سال است که این کافه قنادی در ازمیر فعالیت می‌کند و این تجربه‌ی طولانی نشان می‌دهد که این مجموعه کار خود را به‌درستی انجام داده و بعد از ۷۰ سال هنوز جزو برترین کافه‌های منطقه است. به غیر از انواع دسر و شیرینی، در این کافه می‌توانید انواع چای و دمنوش را نوش جان کنید. مثلا چای سیب که یکی از دمنوش‌های ویژه‌ی کافه است. انواع کیک شکلاتی و دسرهای محلی را می‌توانید همواره با این دمنوش‌ها سفارش دهید و از امتحان کردن طعم متفاوت آن‌ها لذت ببرید.

رستوران Tavaci Recap Usta

رستوران ازمیر

در ازمیر رستوران‌های زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها انواع غذاهای دریایی را سرو می‌کنند. در سفر به ازمیر، گردشگران معمولا از این فرصت فوق‌العاده استفاده می‌کنند تا بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را نوش جان کنند. اگر از خوردن غذاهای دریایی خسته شدید و دل‌تان کمی غذای گوشتی و متنوع خواست می‌توانید به رستوران Tavaci Recap Usta سر بزنید. در این رستوران می‌توانید بهترین غذاهای لذیذ و محلی ترکی را نوش جان کنید و از امتحان کردن طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید. گوشت بره در این رستوران با دستورها و روش‌های مختلف و با طعم‌های بی‌نظیر در غالب غذاهای لذیذ مثلا کوفته قلقلی یا کباب تهیه می‌شود. نان‌های محلی که همراه با غذاها سرو می‌شوند، عطر و طعم بی‌نظیری دارند که لذت غذا خوردن در این رستوران را دوچندان می‌کنند. این رستوران، یک پاسیوی فضای باز بسیار جذاب دارد که بهترین مکان رستوران برای گذراندن یک بعدازظهر به‌یادماندنی است. البته در فصل‌هایی که آب و هوا برای غذا خوردن در فضای باز مناسب باشد.

رستوران Yengec

غذا خوردن در رستوران Yengec، تجربه‌ای جذاب است. در این رستوران، در کنار دریا می‌نشینید و در فضایی رمانتیک و دیدنی در یک خانه‌ی سنگی قدیمی ۱۵۰ ساله، بهترین غذاها را نوش جان می‌کنید. به‌محض ورود، کارکنان رستوران با رفتار گرم و دوستانه‌ی خود از شما استقبال می‌کنند، به‌نحوی که انگار برای شرکت در یک مهمانی خانوادگی به آن‌ها می‌پیوندید. منوی رستوران شامل انواع غذاها و دستورهای اصیل و سنتی است و غذاهای رستوران با تازه‌ترین و بهترین مواد غذایی، آماده می‌شود. به غیر از غذاهای مرسوم، انواع غذاهای دریایی با تنوعی قابل‌توجه، شامل ۲۲ نوع مختلف در منوی رستوران وجود دارد که همه آن‌ها با تازه‌ترین صید روز تهیه می‌شوند. منوی رستوران با توجه به فصل تغییر می‌کند و برای اینکه همواره با بهترین و تازه‌ترین مواد غذایی آماده شود، چند وقت یک بار تغییراتی در آن ایجاد می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه