مراکز خرید ماکو؛ از بهترین بازارهای مرزی ایران

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد سه شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید ماکو؛ از بهترین بازارهای مرزی ایران

قطعا در هر سفری، گشت‌وگذار در بازارهای شهر مقصد، جزو برنامه سفر هر مسافری است؛ مخصوصا اگر مقصد یک شهر مرزی مانند ماکو باشد.

ماکو یکی از شهرهای مرزی ایران در استان آذربایجان غربی، دارای یک بازار مرزی معروف است که چند سالی بیشتر از عمر آن نمی‌گذرد. در این بازار اجناس تفاوت قیمت فاحشی با اجناس مشابه بازارهای داخل کشور دارند و معمولا با برندهای معروف و با کیفیت که اکثر آن‌ها متعلق به کشور ترکیه هستند، عرضه می‌شود.

بازار مرزی ماکو که کالاهای بی‌کیفیت چینی در آن جایی ندارد، بسیار گسترده و بزرگ بوده و مغازه‌های متعددی را در خود جای داده است.

بازار مرزی ماکو

بازار ماکو

پوشاک، لوازم‌خانگی و مواد غذایی، بخش عمده‌ای از اجناس این بازار را تشکیل می‌دهد. در این بازار با کمی صرف وقت می‌توانید پوشاک مردانه با کیفیت، لوازم‌خانگی اصل برندهای معتبر و بیسکویت، شکلات و تنقلات با کیفیت بسیار خوب را به‌راحتی پیدا کنید. زمانی که وارد این بازار می‌شوید، باور نمی‌کنید شهر کوچکی مانند ماکو چنین بازار بزرگ و پرپیچ و خمی داشته باشد.

بازار مرزی ماکو

 توصیه می‌کنیم اگر تنها برای خرید قصد سفر به ترکیه را دارید، از تصمیم خود صرف‌نظر کنید؛ زیرا همین بازار مرزی بیشتر احتیاجات شما را برطرف می‌کند.

آدرس: ماکو، منطقه آزاد مرزی، کیلومتر ۵ جاده ماکو- بازرگان، سمت چپ جاده

یکی دیگر از بازارهای مرزی بزرگی که در نزدیکی ماکو قرار دارد، بازار مرزی ساری سو بوده که در بین حوزه شهرستان ماکو و شهر مرزی دغوبایزید در استان آغری ترکیه واقع شده و قیمت اجناس آن نسبت به بازار ماکو حداقل بیست درصد کمتر است. این بازار از بیشتر امکانات رفاهی مانند نمازخانه و سالن غذاخوری نیز برخوردار است.

بازار مزی ساری سو

بازار مرزی صنم بلاغی پلدشت با ۱۴هزار متر مربع یکی دیگر از بازارهای مرزی کشور در استان آذربایجان غربی بوده که در ۳۰ کیلومتری ماکو قرار دارد. در این بازار که دارای ۳۰ غرفه است، کالاهای مختلفی از جمله مصنوعات صنعتی، صنایع چوبی، مصالح ساختمانی میوه و تره‌بار و همچنین کالاهای وارداتی عرضه می‌شود. این بازار در شهر پلدشت واقع شده است.

 

مطالب مرتبط:

منبع تریپ یار

دیدگاه