لزوم بهره مندی از ظرفیت های استان خوزستان برای توسعه گردشگری

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۶
لزوم بهره مندی از ظرفیت های استان خوزستان برای توسعه گردشگری

 رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با استاندار خوزستان دیداری کرد که در آن بر استفاده از ظرفیت‌های استان خوزستان برای توسعه گردشگری تاکید شد.

دوشنبه، ۲۰ فروردین ۹۷، علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان دیداری کرد که در این دیدار سامان‌دهی و رسیدگی به مسائل و موضوعات شهرستان شوش مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

معاون رئیس‌جمهوری در این دیدار گفت:

حفاظت از میراث فرهنگی یک اصل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد، محوطه میراث جهانی شوش یکی از آثار تاریخی مهم کشور است که باید در نگهداری از آن اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود:

استان خوزستان جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیار زیادی دارد که باید از این موارد برای رشد و توسعه صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم منطقه استفاده کنیم.

مونسان گفت:

توسعه گردشگری دریایی با جذب و جلب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یکی از اقداماتی است که باید در استان خوزستان در دستور کار قرار گیرد، همچنین پیگیری تعطیلات زمستانی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که برای تقویت صنعت گردشگری در مناطق جنوبی کشور دنبال می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره بر وجود ظرفیت‌های گردشگری گوناگون در این استان عنوان کرد:

در ایام نوروز امسال به دلیل برگزاری برنامه‌های متنوع و رویدادهای جذاب، استان خوزستان با رشد ۲۰ درصدی گردشگران مواجه بود.

وی خاطرنشان کرد:

ایجاد و راه‌اندازی تاسیسات مورد نیاز گردشگری دریایی یکی از اولویت‌های مهم و جدی در استان خوزستان است که در سال ۹۷ پیگیری و اجرایی خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه