محبوب ترین جاذبه های گردشگری اروپا در اینستاگرام

زینب موحدی
زینب موحدی دوشنبه، ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
محبوب ترین جاذبه های گردشگری اروپا در اینستاگرام

لندن در صدر لیست شهرهای پرطرفدار اروپایی در اینستاگرام قرار گرفت، ولی شانزلیزه محبوب‌ترین جاذبه‌ی گردشگری برای عکاسی است.

بر اساس تحقیقات جدیدی که شرکت کرایه‌ی ماشین «هرتز یوروپ» (Hertz Europe) انجام داده است، شهرهای لندن، پاریس و بارسلون به‌ترتیب در رده‌های اول تا سوم محبوب‌ترین شهرها در اینستاگرام قرار گرفتند.

در این لیست، پایتخت انگلستان به‌عنوان فوتوژنیک‌ترین شهر اروپایی نام گرفته است که تا زمان انجام این تحقیقات، بیش از ۹۰,۹۰۰٬۰۰۰ (۹۰ میلیون و ۹۰۰ هزار) عکس از آن در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. «شهر عشق»، پاریس، با ۷۶,۹۰۰٬۰۰۰ (۷۶ میلیون و نهصد هزار) و بارسلون با ۳۴,۹۰۰,۰۰۰ (۳۴ میلیون و نهصد هزار) عکس در رده‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند. ده شهر برتر دیگر در این فهرست شامل شهرهای مسکو (۳۳,۴۰۰٬۰۰۰)، برلین (۲۶,۷۰۰٬۰۰۰) و رم (۱۶,۶۰۰,۰۰۰) است. شرکت هرتز برای مراسم بزرگداشت صد سالگی خود، بررسی‌هایی روی ۱۰۰ جاذبه‌ی گردشگری محبوب و دیدنی‌های پنج شهر برتر در این فهرست انجام داده است تا معلوم شود که کدام یکی از آن‌ها بیشتر از دیگران قابلیت محبوب شدن در اینستاگرام را دارند.

در لندن، ساعت بزرگ «بیگ بن» با ۲,۷۰۰,۰۰۰ (۲ میلیون و ۷۰۰ هزار) عکس در صدر این فهرست قرار گرفت. چرخ و فلک «چشم لندن» یا «چرخ هزاره» با ۲,۲۰۰,۰۰۰ (۲ میلیون و ۲۰۰ هزار) عکس، تاور بریج (Tower Bridge به‌معنای پل برج) با ۱,۴۰۰,۰۰۰ عکس (یک میلیون و ۴۰۰ هزار)، وست مینستر با ۹۲۶,۵۷۹ عکس و کاخ باکینگهام با ۷۲۹,۵۱۷ عکس در رده‌های دوم تا پنجم فهرست محبوب‌ترین دیدنی‌های لندن در این شبکه‌ی اجتماعی قرار گرفتند.

ساعت بیگ بن

این تحقیق اعلام می‌کند که محبوب‌ترین جاذبه‌ی برلین برای فعالان اینستاگرام، دیوار برلین با ۵۷۷,۲۳۱ عکس است و میدان عمومی الکساندرپلاتز (Alexanderplatz) با ۳۵۹,۵۴۱ عکس در رتبه‌ی دوم قرار دارد. مکان‌های دیگری که از محبوبیت زیادی برای عکاسی برخوردارند، عبارت هستند از برج تلویزیون برلین (به آلمانی: Berliner Fernsehturm) با ۳۳۷,۷۴۲ عکس، گالری سمت شرقی (East Side Gallery) با ۲۷۱,۴۳۱ عکس و ساختمان ریشتاگ (Reichstag) با ۲۰۲,۸۰۸ عکس.

در پاریس هم، شانزلیزه با ۵,۵۰۰,۰۰۰ (پنج میلیون و ۵۰۰ هزار) و برج ایفل با ۴,۱۰۰,۰۰۰ (چهار میلیون و ۱۰۰ هزار) عکس به‌عنوان محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر برای عکاسی انتخاب شدند و در رده‌ی محبوب‌ترین دیدنی‌های اروپا برای عکاسی در میان اینستاگرامرها قرار گرفتند. دیزنی لند پاریس که هر کودکی مشتاق بازدید از آن است هم (با دو میلیون و ۱۰۰ هزار عکس) در رده‌ی سوم قرار گرفت. موزه‌ی لوور (دو میلیون عکس) و کلیسای جامع نوتردام (یک و نیم میلیون عکس) در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بیش از ۱,۳۰۰,۰۰۰ عکس (یک میلیون و ۳۰۰ هزار) از واتیکان در رم گرفته شده است؛ در حالی که تعداد عکس‌های کولوسئوم تنها به ۹۰۱,۳۰۸ عکس می‌رسد. معبد تاریخی پانتئون رم با ۵۵۸,۳۷۰ عکس و فواره‌ی تروی (به ایتالیایی: Fontana di Trevi) با ۴۹۱,۲۲۴ عکس در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

کولوسئوم

کلیسای ساگرادا فامیلیا (La Sagrada Familia) با معماری نفس‌گیرش که اثر جاودانه‌ی آنتونیو گائودی است، برترین جاذبه‌ی گردشگری در بارسلون است که ۱,۵۰۰,۰۰۰ عکس (یک و نیم میلیون) از آن در اینستاگرام منتشر شده است. جای شگفتی نیست که در بارسلون، به‌عنوان یک شهر فوتبال‌خیز معروف، ورزشگاه نیوکمپ تیم اف. سی. بارسلون با یک میلیون عکس در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است؛ این در حالی است که رشته کوه مونتسرات (Montserrat) تنها با ۴۹۸,۶۵۳ عکس، سومین جاذبه‌ی پرطرفدار در اینستاگرام است. 

۱۰ شهر پرطرفدار در اینستاگرام

  • لندن (۹۰ میلیون و ۹۰۰ هزار)
  • پاریس (۷۶ میلیون و ۹۰۰ هزار)
  • بارسلون (۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار)
  • مسکو (۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار)
  • برلین (۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار)
  • مادرید (۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار)
  • آمستردام (۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار)
  • آنکارا (۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار)
  • رم (۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار)
  • پراگ (۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار) 

 

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه