رونق دوباره گردشگری مصر در سال جاری

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
رونق دوباره گردشگری مصر در سال جاری

بعد از هفت سال رکود شدید، گردشگری مصر تلاش می‌کند به رونق گذشته‌ی خود برگردد.

پس از هفت سال افت شدید صنعت گردشگری در مصر که بعد از انقلاب ۲۰۱۱ اتفاق افتاد، گردشگری مصر دوباره در حال رونق گرفتن است. فعالیت‌های گردشگری بریتانیا نیز در سال جاری در مصر افزایش یافته است و رزرو هتل و پروازها با رشد زیادی روبه‌رو بوده است. این موضوع، خبر خوبی است، چرا که این کشور به خاطر سقوط یک هواپیمای روسی در شبه جزیره‌ی سینا در اکتبر سال ۲۰۱۵ که منجر به کشته شدن همه‌ی سرنشینان آن شد، پرواز به شرم‌الشیخ را ممنوع اعلام کرده بود.

«توماس کوک»، کارگزار برگزار کننده‌ی تور که در دفتر خود در انگلستان مستقر است، مسیرهای مسافرتی جدید از فرودگاه میدلندز شرقی به مصر ایجاد کرده است. آن‌ها پروازهای خود را به مارسا آلام که از سال ۲۰۰۸ به حالت تعویق در آمده بودند، از سر می‌گیرند. شرکت برگزار کننده‌ی تورهای گردشگری آمریکایی «سنترال هالیدی» که در برگزاری تورهای مصر تخصص دارد هم برنامه‌های جدید خود برای مصر را اعلام کرد.

در ماه فوریه ۲۰۱۷، گردشگری مصر شاهد رشد ۳۵٪ گردشگری بود و بیش از ۷۳۰٬۰۰۰ مسافر به این کشور وارد شدند. گردشگری اکنون تبدیل به یکی از عوامل تاثیرگذار در اقتصاد مصر شده است. ۱۲٪ از نیروی کار مصر در این صنعت مشغول هستند و به ۱۴٬۷۰۰٬۰۰۰ نفری (۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار) که از آثار تاریخی این کشور بازدید می‌کنند، خدمات می‌دهند.

پس از انقلاب ۲۰۱۱، گردشگری مصر در سال ۲۰۱۷ باز هم در شرایط امیدوارکننده‌ای قرار گرفته است؛ چرا که UNWTO مصر را به عنوان دومین مقصد گردشگری معرفی کرده است که در سال ۲۰۱۷ رشد سریعی را تجربه کرده است.

دولت مصر تمایل دارد تا گردشگری این کشور را ترویج ببخشد و در همین راستا، در حال کار برای تقویت و توسعه‌ی زیرساخت‌ها است. این کشور، همچنین، چند پروژه‌ی ملی با همین هدف در دست انجام دارد که شامل تاسیس شهر العلمین است که شهر در حال توسعه و پایتخت جدید اداری مصر است که طبق پیش‌بینی‌های سازمان سرویس اطلاعات دولتی، توجه گردشگران را به خود جلب خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه