شارجه یکی از ارزان ترین مقاصد ۵ ستاره در جهان شناخته شد

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
شارجه یکی از ارزان ترین مقاصد ۵ ستاره در جهان شناخته شد

شارجه، سومین شهر پرجمعیت امارات متحده عربی، در کرانه جنوبی ساحل خلیج فارس، به عنوان یکی از ارزان‌ترین مقاصد لوکس و پنج ستاره در جهان، شناخته شد.

شارجه در میان مقاصد گردشگری و تعطیلات ایده‌آل جهان، با کاهش مالیات توریستی، به بازدیدکنندگان کمک می‌کند که از اقامت مجلل ۵ ستاره با هزینه‌های مناسب، لذت ببرند.

حوزه شمالی کشور امارات متحده عربی، توسط یک موتور جستجوی جهانی سفر، عنوان پنجمین شهر با مکان‌های اقامتی لوکس برای جهانگردان با هزینه‌هایی ارزان‌تر را به خود اختصاص داد.

در بین ۱۰۰ شهری که مکان‌های اقامتی لوکس ۵ ستاره را با قیمتی معقول در اختیار گردشگران قرار می‌دهند، تنها اقامتگاه‌های مصری شارم الشیخ (Sharm El Sheikh) و هورگادا (Hurghada)، سوفیا و کوالالامپور، در مقایسه با شارجه ارزان‌تر بودند.

اقامتگاه‌های ۵ ستاره شهر شارجه با هزینه میانگین ۴۹۷ درهم امارات متحده عربی (۶۹۰ هزار تومان) به ازای هر شب، اقامتی دلچسب را به گردشگران پیشنهاد می‌کنند. در میان مکان‌های اقامتی ۵ ستاره شارجه، ارزان‌ترین آن‌ها، شارم الشیخحد (Sharm El Sheikhhad) است که اتاق‌های مجلل خود را با نرخ میانگین ۳۸۹ درهم امارات (۵۴۰ هزار تومان) به ازای هر شب، در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

شارجه در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری زیادی در بخش گردشگری کرده است که در میان آن‌ها می‌توان به پروژه گسترش فرودگاه بین‌المللی شارجه با سرمایه‌گذاری ۴۱۰ میلیون دلار (۲ هزار میلیارد تومان) اشاره کرد.

پروژه فرودگاه بین‌المللی شارجه، شامل توسعه ترمینال مسافربری تا ۴ سال آینده است که در ادامه ظرفیت فرودگاه را تا سال ۲۰۲۷ به ۲۰ میلیون نفر مسافر، خواهد رساند.

داده‌های موتور جستجوی جهانی سفر همچنین نشان داد که شهر ابوظبی با هزینه میانگین ۸۱۴ درهم امارات (۱۱۳۰۰۰۰ تومان) به ازای یک شب اقامت در هتل‌های ۵ ستاره لوکس، رتبه ۲۶امین شهر در زمینه اقامتگاه‌های مجلل ارزان و شهر مکه، با هزینه میانگین ۱۲۴۵ درهم (۱۷۳۰۰۰۰ تومان) به ازای یک شب اقامت در هتل‌های ۵ ستاره لوکس، رتبه ۶۴امین شهر را دارا هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه