ابوظبی در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
ابوظبی در یک نگاه

ابوظبی، یکی از شهرها و شیخ‌نشین‌های هفت‌گانه امارت متحده عربی است که بزرگ‌ترین امارت و پایتخت این کشور هم به حساب می‌آید.

می‌خواهید در تور امارات شرکت کنید؟ ابوظبی، پایتخت آن را بیشتر بشناسید.

ابوظبی مرکز امارت ابوظبی، پایتخت مدرن و زیبای کشور امارات متحده عربی در کرانه خلیج فارس است که یکی از دیدنی‌ترین شهرهای خاورمیانه محسوب می‌شود و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان دومین شهر گران جهان برای مسافرت اعلام شد. این شهر آسیایی در جنوب‌شرق شبه‌جزیره عربستان واقع شده است. ابوظبی یک جزیره است و از سه منطقه اصلی تشکیل شده ‌است: «منطقه ابوظبی» شامل شهر ابوظبی، پایتخت کشور امارات؛ «منطقه شرقی» شامل شهر العین و توابع؛ «منطقه غربی» شامل شهر بدع زاید و توابع.

ابوظبی

یکی از دلایل محبوبیت ابوظبی، معماری خاص این شهر است. بسیاری از بناهای ابوظبی توسط معمارهای ژاپنی ساخته و پرداخته شده است. جمعیت این شهر طبق آمار سال ۲۰۱۵ معادل ۱,۱۴۵,۰۰۰ نفر بوده که در مساحت ۹۷۲ کیلومترمربعی آن ساکن هستند. هندی‌ها بزرگ‌ترین گروه قومی در امارات هستند که بیش از ۴۰ درصد از جمعیت کل این شهر را تشکیل می‌دهند.

حکومت این شهر، پادشاهی است و اسلام به‌عنوان مذهب رسمی شناخته می‌شود. دفاتر دولتی فدرال و مقر دولت امارات متحده عربی در ابوظبی مستقر است و خانواده امیر ابوظبی و همچنین رئیس امارات متحده عربی نیز در این شهر زندگی می‌کنند. این شهر امروزه به‌عنوان مرکز فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی و همین طور مرکز فرهنگی و تجاری نیز محسوب می‌شود.

ابوظبی

ابوظبی آب و هوای خشک بیابانی دارد. در تمام طول سال، آسمان صاف و آفتابی است. ماه‌های ژوئن تا سپتامبر گرم‌ترین ماه‌های سال است و رطوبت به بیشترین مقدار خود می‌رسد. میانگین بیشترین دمای هوا در ابوظبی ۳۸ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان سفر به ابوظبی از آوریل تا مه و از سپتامبر تا اکتبر است. فصل‌های بهار و پاییز، آب و هوای ملایم‌تری دارد، جمعیت گردشگران کمتر است و نرخ هتل‌ها کمتر می‌شود. فصل زمستان یعنی از دسامبر تا مارس به‌عنوان فصل شلوغ گردشگری در ابوظبی محسوب می‌شود.

از جاذبه‌های ابوظبی می‌توان به  مسجد بزرگ شیخ زاید با گنجایش ۴۰ هزار نمازگزار، ترن هوایی فرمولا روسا (سریع‌ترین ترن هوایی دنیا)، ساحل عمومی کورنیش، قصر الحصن، تورهای قایق‌سواری در جنگل ساحلی مانگرو، سکوی بازدید در هتل برج‌های اتحاد، بیمارستان شاهین‌ها، دنیای آبی یاس، جزیره‌ی یاس، باغ وحش امارات، منطقه‌ی فرهنگی سعدیات، روستای میراث فرهنگی، واحه‌ی لیوا، مرکز صنایع دستی زنان، تورهای کویرگردی، شهربازی سرپوشیده دنیای فِراری و... اشاره کرد.

ابوظبی

نام امارات و ابوظبی، با خرید گره خورده است. در واقع می‌توان گفت که مهم‌ترین جاذبه‌های ابوظبی را مراکز خرید آن تشکیل می‌دهند. برخی از این مراکز عبارت‌اند از مارینا مال، بازار ماهی مینا زاید، بازار فرش، بازار طلای مدینه زاید، سوق الزعفرانه، بازارچه‌ی محلی شرایتون، بازار مرکزی، پاریس اونیو و....

در تور ابوظبی می‌توانید برای عزیزان خود سوغاتی‌هایی نظیر زیورآلات طلا، فرش، صنایع دستی چوبی، عطرهای عربی، خرما، شکلات و شیرینی، صوغه (دست‌بافته‌های سنتی) و آثار هنری تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع kojaro wikipedia

دیدگاه