برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر در تهران

مینا رهبری
مینا رهبری جمعه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
 برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر در تهران

سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر با شعار (رویکرد تبیین نقش سیاست‌های اقتصادمقاومتی) از ۱۵ الی ۱۸ اسفند در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است و امروز آخرین روز این نمایشگاه است.

به گفته‌ی ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستايی و مناطق محروم رئيس جمهور، در سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری ۴۳۰ شهرستان از ۳۱ استان حضور دارند. 

وی افزود: 

براي اداره اين نمايشگاه ۱۳۰۰ نفر دست بکار می‌شوند که ۲۰ درصد آنان خانم‌های روستايی هستند.

رضوی در ادامه گفت که  در اين نمايشگاه توانمندی‌ها و توليدات عشايری عرضه خواهد شد و غرفه‌هايی برای استارت آپ‌های روستايی نيز درنظر گرفته شده است. 

وی با ابراز تاسف از عدم توجه به اهمیت روستا و عشایر در سال‌های گذشته، گفت که دلیل نرسیدن به رشد اقتصادی، غفلت از جمعيت توليدکننده روستايی و عشايری است. 

undefined

سومین نمایشگاه توانمندی روستایی

به گفته‌ی وی، در گذشته حتی معاونت روستايی رياست جمهوری رديف اعتباری نداشت که در سال ۹۳ برای آن رديف اعتباری گرفته شد. درآمد خانوار روستايی ۴۰ درصد درآمد خانوارهای شهری است و ۶۰ درصد مهاجران و حاشيه‌نشينان روستاييان و عشاير بوده‌اند.  براي اشتغال‌زايی در مناطق روستايی و عشايری وام پرداخت می‌شود و در مناطق مرزی سود آن ۴ درصد و در ديگر مناطق ۸ درصد است.

رضوی در ادامه گفت:

برای اينکه عشاير و روستايی را در خلق ثروت به مردم و مسئولان معرفی کنيم، نمايشگاه را برگزار کرده‌ايم.

محصولات متنوع به ویژه در زمینه (صنایع کوچک، صنایع روستایی و صنایع دستی) معرفی روستاهای نمونه به عنوان الگوی توسعه برای سایر روستاها با موقعیت و وضعیت مشابه، معرفی جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و گردشگری، معرفی مشاهیر، استعدادهای جوان و کارآفرین، ایجاد ارتباط دو سویه شهرنشینان با روستاییان و عشایر، برقراری ارتباط تجاری بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان (با ایجاد تقاضای جدید و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات این مناطق) و تقویت روحیه خودباوری و توانمندی در جامعه روستایی و عشایری از اهداف برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر است.

 وی در آخر افزود:

روستاييان توليدکنندگان خوبي هستند، اما تاجران خوبی نيستند. تاکنون ۴۲۰ ميليارد تومان وام با نرخ ۸ درصد به روستائيان و عشاير از محل کانون اشتغال پايدار پرداخت شده است که از اين محل ۲۸۰۰ شغل ايجاد شده است. براي وام روستائيان ۱۲رهزار ميليارد تومان درنظر گرفته شده است و بانک‌های کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون عاملان پرداخت آن هستند.

امروز روز آخر این نمایشگاه است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۰ الی ۱۸ از آن بازدید کنند. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه