در استریت ویوی ژاپن، از دید یک سگ شهر را ببینید

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
در استریت ویوی ژاپن، از دید یک سگ شهر را ببینید

ویژگی جدید استریت ویوی ژاپن درست مثل این است که سوار یک سگ آیکیتا شده باشید و در اطراف ژاپن گردش کنید.

برای اینکه درست در وسط یک نقشه قرار بگیرید و با مکان جدید آشنا بشوید، «استریت ویوی» گوگل (Google Street View) یک روش جالب و عالی است. اما معمولا در استریت ویو فقط از یک نقطه‌ی دید می‌توان به نقشه نگاه کرد؛ فقط از نقطه‌ی دید انسان.

ولی، گوگل ژاپن شرایطی را فراهم آورده است که ما هر مکانی را از دیدگاه یک سگ، بهترین دوست انسان، ببینیم و این تجربه از شهر اوداته (Odate)، در استان آیکیتا، محل تولد نژاد سگ آیکیتا آغاز می‌شود.

طبق گزارش وبلاگ گوگل ژاپن (ترجمه شده توسط گوگل)، با اتصال یک دوربین کوچک به افسار سه سگ آیکیتا، به اسم «آسوکو»، «آکو» و «پو»، کارکنان گوگل اقدام به نقشه‌برداری ۳۶۰ درجه‌ای از شهر اوداته، از نقطه دید آن‌ها کرده‌اند.

حتی، همانطور که در هر نقطه می‌چرخید و از دیدن آن لذت می‌برید، می توانید گوش‌های کرکی و دم سگ‌ها را هم به ببینید.

به گفته‌ی گوگل، فیلمبرداری این تصاویر کار بسیار لذت‌بخشی بود. یک ویدئو توسط گوگل ژاپن در یوتیوب منتشر شده است که فرایند فیلمبرداری صحنه‌ها برای تهیه نقشه‌های گوگل را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد که سگ‌های آیکیتا لذت زیادی از دویدن در میان برف‌ها می‌بردند.

اگر چند قدم با آسوکو راه بروید، این سگ شما را به گردش در بهترین مکان‌های دیدنی شهر، مانند مجسمه‌ی هاچیکو، معروف‌ترین سگ شهر اوداته می‌برد که وفاداری او به صاحبش، دکتر یونو، الهام‌بخش چندین کتاب و فیلم بوده است.

او همچنین از مقبره‌ی سگ پیر شهر، چشمه‌های آب گرم و موزه‌ی سگ آیکیتا هم نقشه‌برداری کرده است.

گوگل قصد دارد که به فیلمبرداری از مکان‌های مختلف در فصل‌های مختلف ادامه بدهد و حتی مکان‌های جدیدی را به تصویر بکشد که بین مردم محلی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

دیدگاه