بزرگترین هتل زنجیره ای هند و طرح برنامه جدید سلامت زنان

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۵
بزرگترین هتل زنجیره ای هند و طرح برنامه جدید سلامت زنان

هتل‌های تاج، بزرگ‌ترین هتل زنجیره‌ای هند، در روز جهانی زن، خبر از طرح‌های کمک و حمایتی از کارکنان زن خود داده است. برای جزئیات بیشتر خبر، در این مقاله با ما بخوانید.

در روز جهانی زن، هشتم مارچ، کمپانی‌ها از سراسر جهان با یکدیگر همکاری می‌کنند تا حقوق زنان را گرامی بشمارند و برابری جنسیتی ایجاد کنند. با وجود این حقایق، هتل‌های تاج، از طرح‌های تازه خود برای برنامه سلامت و مراجعه برای کارکنان زن خود، رونمایی کرده است.

در یک بیانیه خبری تازه، کمپانی مادر هتل تاج، کمپانی هتل‌های هندی Ltd (IHCL)، تصمیم گرفته است که بابت هزینه‌های گسترش خانواده، به کارمندان زن خود پرداختی اضافه بدهد. این سیاست جدید در نظر دارد کارمندان زن خود را ترفیع دهد و در شرکت، به آن‌ها بهای بیشتری بدهد.

هتل‌های تاج، قصد دارند تا کمک هزینه‌هایی برای لقاح مصنوعی (In Vitro Fertilisation)، درون کاشت مصنوعی (artificial insemination) و دیگر روش‌های بارداری برای زنانی که نمی‌توانند بچه دار شوند، برای گسترش خانواده‌ها اختصاص دهد. این روش‌های پزشکی معمولا جزو بازپرداختی‌های بیمه‌ها نیست.

هتل‌های تاج، همچنین برنامه داخلی برای تشویق مراجعه متقاضیان زن دارند. هتل در صورت انتخاب یک کارمند زن، حقوق بیشتری پرداخت خواهد کرد.

دکتر پی وی مورثی، رئیس بخش جهانی منابع انسانی IHCL، گفت:

ما مصمم هستیم که از شاغل بودن زنان در جامعه پشتیبانی کنیم. گسترش طرح‌های بیمه برای هزینه‌های درمانی و برنامه افزایش حقوق زنان، از تعهدات ما برای تشویق زنان در جهت انجام کارهای مختلف در کمپانی ما است.

این برنامه‌ها، برای کمک به زنان برای پیدا کردن کار و ماندن در آن شغل در جامعه، علی‌رغم فشار زیاد اجتماعی و خانوادگی برای ترک شغل و بچه‌دار شدن و ماندن در خانه است. این موضوع، یکی از چالش‌های رو به رشد کشور است. این طرح به دنبال کمک به زنان شاغلی است که به دنبال برنامه‌ریزی برای خانواده و همچنین ماندن در شغل‌های بلند مدت، هستند.

روز زن مبارک!

مطالب مرتبط:

دیدگاه