به مناسبت روز جهانی زن، اولین زنان رکورددار در گردشگری را بشناسید

بهاره غنچه
بهاره غنچه پنجشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸
به مناسبت روز جهانی زن، اولین زنان رکورددار در گردشگری را بشناسید

به مناسبت روز جهانی زن، زنان گردشگری را دنبال کنید که توانستند اولین‌ها را برای خود رقم بزنند. این زنان می‌توانند الهام‌بخش شما برای سفر کردن باشند.

به مناسبت روز جهانی زن، وب‌سایت Booking.com لیستی از برترین سفرهایی که توسط زنان انجام شده، را معرفی کرده و از زنان دعوت کرده است که به دیدن مقاصد زیبای جهان بروند.

آن لوندونری

اولین زن دوچرخه سوار

او اولین زنی است که با دوچرخه در بین سال‌های ۱۸۹۴ تا ۱۸۹۵ جهانگردی کرده است. او سفر خود را از آمریکا شروع کرد و از اروپا و آسیا نیز دیدن کرد. او از پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو به‌سمت لس‌آنجلس و از آنجا به آریزونا، نیومکزیکو و ال پاسو رکاب زد و در نهایت با کشتی به یوکوهاما ژاپن سفر کرد. اگر عاشق دوچرخه سواری هستید و ماجراجویی‌های کوچک‌تری را می‌پسندید، می‌توانید در یانشگو چین آن را امتحان کنید. این مقصد یکی از بهترین مکان‌ها برای دوچرخه سواری‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. طبیعت این منطقه که از دهکده‌ها پوشیده شده، بی‌نظیر است. می‌توانید در کنار رودخانه لی در سکونتگاه‌های چینی استراحت کنید و به شنا و کوهنوردی بروید.

ولنتینا ترشکوا

اولین زن فضانورد

در سال ۱۹۶۳، ولنتینا ترشکوا دختر ۲۶ ساله‌ای که قهرمان چتربازی نمایشی بود، به‌عنوان اولین زن از شوروی (روسیه کنونی) برای ارسال به فضا انتخاب شد. او ۳ روز در فضاپیما بود و فضاپیمای او ۴۸ بار به دور زمین چرخید. از او به‌عنوان اولین زنی که تنها به فضا سفر کرد، یاد می‌شود. شاید شما نتوانید به فضا سفر کنید اما می‌توانید به دیدن دریاچه تکاپو در نیوزیلند بروید. این مکان از دید وب‌سایت Booking.com بهترین شب‌های ستاره باران را دارد. این منطقه آسمان بسیار شفاف و تمیزی دارد و مسافران با اقامت در خانه‌هایی لوکس می‌توانند از دیدن شب‌های بی‌نظیر آسمان لذت ببرند.

جانکو تابیی

اولین زن فاتح اورست

جانکو تابیی کوهنور ژاپنی، اولین زنی بود که توانست قله اورست را در سال ۱۹۷۵ فتح کند. او همچنین اولین زنی بود که توانست مرتفع‌ترین قله‌های هر ۷ قاره جهان را فتح کند. شاید شما برای فتح اورست آماده نباشید اما می‌توانید برای تجربه‌ی مشابه آن به نپال سفر کنید. اردوگاه اورست شما را به یک ماجراجویی ۱۵ روزه می‌برد تا بتوانید بهترین مناظر کوهستان را تماشا کنید. همچنین می‌توانید در هتل لوکس دواریکاس در دهکده کاتماندو اقامت کنید و به تماشای فرهنگ مردم این منطقه بنشینید.

لورا دکر

اولین زن دریانورد

لورا دکر در سن ۱۵ سالگی در سال ۲۰۱۰ اولین و جوان‌ترین زنی بود که دور دنیا را با قایق گشت. سفر او یک سال و پنج ماه طول کشید. او سفر خود را از گیبرالتار آغاز کرد و به جزایر قناری، پاناما، گالاپاگوس، تاهیتی، فیجی، استرالیا و آفریقای جنوبی سفر کرد و در نهایت سفر خود را با رسیدن به هلند به پایان رساند. اگر شما طرفدار قایق سواری هستید، یکی از بهترین مکان‌ها جزیره ویت برای قایق سواری است. اگر قهرمان المپیک باشید یا اصلا قایق سواری بلد نباشید، می‌توانید در هتل بوتیک شمالی این منطقه اقامت کنید و در برنامه قایق سواری کاوس که هر اوت برگزار می‌شود، شرکت کنید.

مطالب مرتبط:

منبع Lonely Planet

دیدگاه