کوچک تر شدن صندلی های هواپیماهای بلند پرواز بریتیش ایرویز

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کوچک تر شدن صندلی های هواپیماهای بلند پرواز بریتیش ایرویز

بریتیش ایرویز تغییراتی در بخش مسافر جهانی خود ایجاد کرده است که شاید باب طبع مسافران و علاقه‌مندان آن نباشد.

کمپین تبلیغاتی معروف بریتیش ایرویز (British Airways) اعلام کرده است که «بریتیش ایرویز، محبوب‌ترین شرکت هواپیمایی در جهان» است. اما این شرکت هواپیمایی در حرکتی که می‌تواند صبر طرفداران وفادار آن را به چالش بکشد، تصمیم گرفته است که مسافران خود را در مسیرهای طولانی در صندلی‌هایی بنشاند که تقریبا ده درصد کوچک‌تر از صندلی‌های قبلی هستند. این شرکت که از طرف تامین‌کنندگان بودجه‌اش تحت فشار است، یک صندلی به هر ردیف اضافه خواهد کرد.

بریتیش ایرویز در این هفته اعلام کرد که اقدام به تعریف دوباره‌ی بخش «مسافر جهانی» در مسیرهای بوئینگ ۷۷۷ از گاتویک به آمریکای شمالی و جنوبی کرده است. اما، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی بریتانیا نتوانست این موضوع را پنهان کند که مسافران در کلاس اقتصادی باید فشار ناشی از صندلی‌های کوچک‌تر را تحمل کنند.

بریتیش ایرویز

به گفته‌ی کارشناسان این صنعت، اندازه صندلی‌ها در پروازهای طولانی مدت تا ۱٫۵ اینچ (تقریبا ۴ سانتی‌متر) کاهش خواهد یافت تا ۱۲ صندلی به تعداد آن‌ها اضافه شود. بخش «مسافر جهانی» - کلاس اقتصادی این شرکت با ارائه‌ی خدمات کامل در پروازهای خارج از محدوده‌ی اروپا، اکنون به جای ۹ صندلی، ۱۰ صندلی در هر ردیف خواهد داشت.

دیلی تلگراف گزارش داده است که آرایش صندلی‌ها از ۳-۳-۳ به ۳-۴-۳ تغییر خواهد کرد. بریتیش ایرویز اصرار می‌کند که نمایشگرهای «صندلی‌های جدید و ظریف» آن، ۵۰٪ بزرگ‌تر است. اما نگران آن هستند که این تغییرات باعث ناراحتی مسافران در پروازهای ۱۱ ساعته شود.

هواپیمای بازسازی شده مسافت‌هایی را تا جامائیکا، جمهوری دومینیکن و کانکون در مکزیک خواهند پیمود. این طرح در سال آینده برای همه‌ی پروازهای طولانی مدت هواپیمایی بریتیش ایرویز از گاتویک اجرا خواهد شد.

این شرکت هواپیمایی روز دوشنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته است که قیمت‌های کلاس پایه‌ی اقتصادی خود را در پروازهای طولانی مدت خود، بدون خدمات اضافی عرضه کند. انتظار می‌رود که قیمت این بلیط‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر باشد، اما شامل انتخاب صندلی یا حمل بار نمی‌شود.

بریتیش ایرویز

بریتیش ایرویز در بیانیه‌ای اعلام کرد:

در آوریل ۲۰۱۸، هزینه‌های کلاس اقتصادی بلند پرواز جدید در مسیرهای انتخابی به آن سوی اقیانوس اطلس را معرفی خواهیم کرد. کرایه‌های جدیدی که اعلام می‌شوند، قیمت پایین‌تر و حق انتخاب‌های بیشتری را به مشتریان می‌بخشد.

این شرکت هواپیمایی قول داده است که طی دو سال آینده، اینترنت بی‌سیم در تمام پروازها قابل دسترسی باشد. این تغییرات پس از آن انجام شد که آن‌ها اعلام کردند برای رقابت اقتصادی با رقبا باید تغییراتی انجام دهند.

بریتیش ایرویز دیگر در سال ۲۰۱۷، دیگر در پروازهای کوتاه مدت خود غذا سرو نمی‌کند. همچنین، در همین سال فاش شد که این شرکت هواپیمایی فضای پای مسافران را از ۳۰ اینچ (۷۶ سانتی‌متر) به ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی‌متر) در هواپیمای ایرباس A321 و A320 کاهش داده است. گل‌های تازه‌ای که در سرویس‌های بهداشتی کلاس درجه‌ی یک وجود داشتند هم حذف شده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه