راه اندازی سرویس اتوبوس هوشمند برای جابجایی گردشگران در پوکت

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
راه اندازی سرویس اتوبوس هوشمند برای جابجایی گردشگران در پوکت

اگر به پوکت مسافرت می‌کنید، می‌توانید بهره‌ی زیادی از سرویس اتوبوسی که به تازگی راه‌اندازی شده است، ببرید.

سرویس جدید «اتوبوس هوشمند» در تایلند شگفت‌انگیز، از فرودگاه بین‌المللی پوکت به ۵۰ مقصد گردشگری محبوب در امتداد جاده‌ی ساحلی خدمات ارائه می‌دهد. مسیر «آبی» جدید از فرودگاه تا جنوب جزیره در ساحل راوی ادامه دارد و سفر اتوبوسی ۵۶ کیلومتری به نقاطی مانند ساحل سارین، ساحل کامالا، ساحل پاتونگ، ساحل کارن و ساحل کاتا انجام می‌شود.

واچارا جائوراریانون از شرکت توسعه‌ی شهری پوکت در مراسم افتتاح این سرویس گفت:

پوکت یک مقصد گردشگری جهانی است که مسافران زیادی را به اینجا کشانده است، اما هنوز فاقد یک سرویس حمل و نقل عمومی مناسب است. به خاطر وجود ترافیک زیاد در مسیر، رفتن از فرودگاه به شهر پوکت یا به ساحل‌ها تقریبا یک یا دو ساعت طول می‌کشد که این مشکل می‌تواند بر وضعیت گردشگری در پوکت تأثیر بگذارد.

اتوبوس هوشمند بخشی از راه حل بلندمدتی است که برای این مسئله اندیشیده‌ایم. ما فقط از اتوبوس‌های جدید مرسدس استفاده می‌کنیم، چون به کیفیت موتورها و سیستم‌های ترمز آن‌ها اعتماد داریم و فضای بیشتری برای بار و چمدان مسافران دارند.

پوکت تایلند

خدمات‌رسانی اتوبوس‌ها در ۳۲ دور رفت و برگشت، از ساعت ۶ صبح آغاز شده و تا ۸ عصر ادامه خواهند داشت و زمان تخمین‌زده‌شده برای هر سفر، دو تا سه ساعت است. اتوبوس‌ها شامل اتاق کنترل ایمنی، GPS، دوربین‌های مدار بسته، اینترنت بی‌سیم، پورت USB برای هر صندلی و یکی بالابر برای مسافران معلول هستند. کرایه‌ی اتوبوس از ۵۰ بات (۱٫۶۰ دلار) تا ۱۷۰ بات (۵٫۴۳ دلار) است و از طریق ویزا کارت یا کارت هوشمند «رابیت x پوکت» قابل پرداخت است.

این کارت هوشمند را می‌توان در اتوبوس و با قیمت پایه‌ی ۳۰۰ بات (۹٫۵۸ دلار آمریکا) خرید. از این کارت می‌توان برای خرید محصولات و خدمات دیگر با تخفیف ویژه در فروشگاه‌های مختلف پوکت استفاده کرد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه