دبی در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
دبی در یک نگاه

دبی در سواحل جنوب شرقی خلیج فارس واقع شده است و یکی از قطب‌های گردشگری دنیا در امارات متحده‌ی عربی محسوب می‌شود که با جاذبه‌های متعدد خود، اوقات به‌یادماندنی را برای هر گردشگری رقم خواهد زد.

مقاله‌های مرتبط:

شهر دبی در نوار ساحلی شمالی امارات قرار گرفته و راس منطقه کلان‌شهر دبی-شارجه-عجمان به حساب می‌آید. حکومت این شهر آسیایی، سلطنت مطلقه است و طبق آمار سال ۲۰۱۸، جمعیتی معادل ۳,۰۱۰,۲۶۱ در مساحت ۴,۱۱۴ کیلومتر مربعی این شهر زندگی می‌کنند. مردم این شهر از ملیت‌های متعددی نظیر هندی، اماراتی، پاکستانی، بنگلادشی، فیلیپینی، سریلانکایی و آمریکایی هستند. مذهب رسمی این شهر، اسلام است، هر چند سایر مذاهب نیز در آن آزاد هستند. گردشگران باید به اسلام و قوانین و فرهنگ عربی احترام بگذارند.

دبی

مقاله‌های مرتبط:

دبی در سال ۱۸۳۳ به دست شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم به‌طور رسمی به‌عنوان یک شهر بنیان نهاده شد. جایگاه جغرافیایی مهم این شهر، باعث شد تا در قرن بیستم به یک بندر مهم تبدیل شود. در سال ۲۰۱۲ دبی بیست و دومین شهر گران‌قیمت جهان و گران‌قیمت‌ترین شهر خاورمیانه معرفی شد. در سال ۲۰۱۳ دبی توانست حقِ داشتن و برگزاریِ اِکسپو ۲۰۲۰ را به دست آورد. شهرهای شارجه، عجمان، ام‌القوین و راس‌الخیمه به‌ترتیب در شمال دبی و شهر الذید در شرق دبی قرار دارند.

دبی آب و هوای گرمسیری بیابانی دارد، چون در کمربند بیابانی شمالی واقع شده است. تابستان‌های دبی بسیار گرم و مرطوب است و میانگین دمای هوا به ۴۱ درجه می‌رسد. دما در طول شب به ۳۰ درجه کاهش پیدا می‌کند. بیشترین دمایی که در دبی به ثبت رسیده، ۵۵ درجه و در سال ۲۰۰۲ بوده است.

دبی

بهترین زمان سفر به دبی از نوامبر تا مارس است. از نظر آب و هوا، دبی دو فصل دارد: گرم و گرم‌تر! در زمستان، آسمان صاف و دمای هوا در نواحی ساحلی بسیار مطبوع است که فصل شلوغ گردشگری در دبی محسوب می‌شود، بنابراین انتظار داشته باشید که گردشگران زیادی را در سواحل و هر جای دیگری که پا می‌گذارید، ببینید. اگر می‌خواهید سفری کم‌هزینه داشته باشید، باید در فصل تابستان به دبی سفر کنید؛ البته باید خودتان را برای گرمای شدید و رطوبت بسیار بالا آماده کنید.

متروی دبی گرچه گسترده نیست، یک وسیله‌ی حمل و نقل عمومی مناسب برای گشت‌وگذار در شهر است. تاکسی‌های دبی هم نسبتا ارزان هستند، البته استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل Uber هم در دبی رایج است. هزینه‌ی استفاده از اتوبوس به مقصد ابوظبی حدود ۴۰ درهم است و البته همین مسیر را با تاکسی هم می‌توانید بروید که هزینه‌ی آن ۲۹۰ درهم می‌شود.

دبی

گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای گشت‌وگذار در بهترین مراکز خرید، استفاده از تفریحات ساحلی و جاذبه‌های مفرح خانوادگی، دبی را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. دبی جاهای دیدنی مشهوری چون برج خلیفه دارد که به‌عنوان مهم‌ترین نماد شهری دبی، بلندترین برج دنیا محسوب شده و مراکز خرید بزرگی همراه با پیست اسکی و آکواریوم دارد. از جاهای دیدنی شهر می‌توان موزه دبی، بستکیه (محله‌ی قدیمی دبی)، خانه‌ی شیخ سعید آل مکتوم، خور دبی، مسجد جمیرا، دیره، جاده‌ی شیخ زاید، دهکده‌ی میراث و غواصی دبی، آکواریوم دبی، برج العرب، ساحل جمیرا و... اشاره کرد.

پیشنهاد می‌کنیم جاهای دیدنی دبی را در کجارو ببینید تا ضمن کسب اطلاعات لازم از قبیل آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه و...، برای سفر به دبی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ دارد. در تور دبی می‌توانید به این مراکز خرید سر بزنید که عبارت‌اند از بازار طلا، دبی مال، بازار مدینه جمیرا، مرکز خرید مرکاتو، مرکز خرید برجمان، مرکز خرید ابن بطوطه، گلوبال ویلیج و سیتی سنتر دیره.

برای سفر به دبی و برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید با مشاهده تور دبی در کجارو، بهترین آفر تور از میان آژانس‌های مسافرتی همکار کجارو را انتخاب کرده و به‌راحتی تور مورد نظر خود را با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

سوغاتی‌هایی که می‌توانید از دبی تهیه کنید شامل لباس، وسایل الکترونیکی، فرش، شال کشمیر و ابریشم، خرما و شیرینی‌های خرمایی، عطر، خنجرهای سنتی، شکلات، طلا، ادویه، انواع عروسک‌های سنتی، وسایل تزیینی، صنایع دستی و... می‌شود. 

گالری عکس‌های دبی

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia kojaro

دیدگاه