افتتاح اولین هتل مونوپولی جهان در کوالالامپور در سال 2019

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۳
افتتاح اولین هتل مونوپولی جهان در کوالالامپور در سال 2019

اگر طرفدار یک بازی فکری رومیزی خاص (بوردگیم‌ها) هستید، تعطیلات سال آینده حتما یک سر به مالزی بزنید.

اولین هتل مونوپولی جهان در سال ۲۰۱۹ در پایتخت مالزی، کوالالامپور، افتتاح خواهد شد. این هتل پنج ستاره که دارای ۲۲۵ اتاق است، بر اساس بازی مونوپولی و با حال و هوای گتسبی بزرگ در دهه‌ی ۱۹۲۰ طراحی شده است. قرار است این هتل، یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی باشد؛ چون در طول ۸۳ سالی که از عمر آن می‌گذرد، بیش از یک میلیارد نفر در ۱۱۴ کشور در سراسر جهان آن را بازی کرده‌اند.

این هتل در «M101 Bukit Bintang» ساخته و تحت نظارت گروه «Sirocco M101» مدیریت خواهد شد. به تازگی، قرارداد صدور مجوز توسط M101 و یک شرکت سرگرمی چند ملیتی آمریکایی به نام «Hasbro»، که مالک این بازی فکری مشهور است، امضا شده است.

هتل مونوپولی

در بازی مونوپولی، هر کدام از بازیگران تاس می‌اندازند و به نوبت روی صفحه حرکت می‌کنند، ملک خرید و فروش می‌کنند و خانه و هتل می‌سازند. اجاره‌ها را از رقیبان خود جمع‌آوری می‌کنند و سعی می‌کنند تا آن‌ها را ورشکست کنند. این بازی، اولین بار در سال ۱۹۳۵ به بازار عرضه شد و همچنان جایگاه خوب خود را در میان بازی‌های فکری حفظ کرد. توسعه‌دهندگان این هتل امیدوار هستند که آن‌ها هم به اندازه‌ی بازی توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کنند.

هتل مونوپولی

وزیر گردشگری و فرهنگ مالزی، داتوک سری محمد نظری عبدالعزیز، در مراسم امضای توافق‌نامه‌ی صدور مجوز گفت:

امروز، انتخاب هتل فقط به معنی یک شب اقامت و خواب نیست. نسل جدید به دنبال تجربه‌ای به یاد ماندنی تحت تاثیر محیط، معماری، اشیاء و منظره‌های پانوراما هستند. نسل‌های دیگر کسب تجربه در کشورهای دیگر را مهم می‌دانند و سعی می‌کنند در هنگام مسافرت، تجربه‌هایی این چنینی داشته باشند. هتل‌هایی مانند عمارت مونوپولی که از ویژگی‌های مربوط به این بازی بهره می‌برند، حتی بدون در نظر گرفتن مکان استراتژیک آن، توجه گردشگران را به مالزی جلب می‌کنند تا نه تنها اقامتی طولانی‌تر داشته باشند، بلکه در آینده باز هم برای بازدید این جا بیایند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه