تاسیس هتلی مختص زنان در زوریخ، سوئیس

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
تاسیس هتلی مختص زنان در زوریخ، سوئیس

هتل جوزفین، در ظاهر هتلی معمولی مانند همه‌ی هتل‌هاست؛ اما در حقیقت فرق بزرگی با سایرین دارد: این هتل، مردان را نمی‌پذیرد.

در زوریخ، هتلی احداث شده است که فقط زنان را می‌پذیرد. هتل جوزفین (Guesthouse Josephine) که در صورت پیاده‌روی، چند دقیقه با ایستگاه اصلی قطار شهر فاصله دارد، نه تنها به روی بازدیدکنندگان زن باز است، بلکه پناهگاه امنی هم برای زنان آماده کرده است.

ظرفیت این هتل سه ستاره که یک سال از گشایش آن می‌گذرد، معمولا بین ۸۰ تا ۹۰٪ تکمیل است. مدیر آن، ورنا کرن، می‌گوید که این میزان بسیار بالاتر از چیزی است که او انتظار داشته است. اگر داخل هتل شوید به راحتی می‌توانید علت آن را دریابید: مهمانان در این جا بیشتر احساس می‌کنند که در یک خانه هستند تا یک هتل. 

هتل زنان در زوریخ

مهمانان در تراس بدون سقفی که در طبقه بالای هتل قرار دارد می‌توانند با هم اختلاط کنند و هر روز صبح، صبحانه روی یک میز بزرگ سرو می‌شود.

مثل خیلی از خوابگاه‌ها در هر کجای دنیا، یک آشپزخانه در این هتل وجود دارد که هر کسی می‌تواند برای خود غذا بپزد. یک یخچال برای نگهداری غذا در اختیار مهمانان قرار داده شده است و امکانات رفاهی مانند ماشین لباسشویی هم در این هتل وجود دارد. 

کرن به «Lonely Planet» می‌گوید

هتل جوزفین مثل یک آپارتمان بزرگ است و این همان موضوعی است که مشتریان ما از آن لذت می‌برند.

هتل زنان در زوریخ

این هتل از مهمانان بسیاری پذیرایی می‌کند که شامل گردشگرهایی که در تعطیلات به سر می‌برند، مشتریان تجاری که سفرهایی چند روزه دارند و همچنین کسانی که اقامتی طولانی‌تر دارند، مثل سخنرانان و دانشجویان، است.

مدت اقامت هر مسافر در این هتل از یک شب تا حداکثر شش ماه متغیر است. اما هشت تا ده اتاق از میان ۳۸ اتاق این هتل برای زنانی که نیاز به مکان اضطراری برای اقامت دارند محفوظ است، مانند زن‌هایی که مورد خشونت خانگی قرار می‌گیرند.

هتل زنان در زوریخ

لوسین (سمت چپ)، معاون مدیر، و دوریس (راست)، مدیر جوزفین

اداره‌ی اجتماعی زوریخ و دیگر سازمان‌های کمک‌رسانی در این شهر، در بعضی موارد زنانی را به هتل جوزفین ارجاع می‌دهند. کرن در این مورد این گونه توضیح می‌دهد: 

آن‌ها در هتل ما می‌توانند مکانی برای سر و سامان دادن به امور خود پیدا کنند. ما یک موسسه‌ی درمانی نیستیم و نمی‌توانیم شرایط بحرانی مزمن را کنترل کنیم. اما می‌توانیم بهشتی امن در اختیار زنان قرار دهیم تا بعد از گذر از طوفان، تجدید قوا کنند.

هتل ژوزفین، بخشی از «Frauenhotel AG» است که مدیریت هتل «FIRST LADYs» و هتل مارتا، که هم زنان و هم مردان را می‌پذیرند، را به عهده دارد. قیمت‌ها در ژوزفین از ۹۰ فرانک زوریخ (۹۶ دلار آمریکا) در ازای هر شب برای اقامت‌های کوتاه مدت و ۵۵ فرانک زوریخ (۵۸ دلار آمریکا) در ازای هر شب برای اقامت‌های بلند مدت آغاز می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه